Twee jaar lang heb ik haar op het land zien lopen en af en toe een beetje met haar gestapt en nu heb ik er voor het eerst opgezeten
Drie weken geleden ben ik voorzichtig begonnen met twee keer in de week longeren en na een week liep ze met zadel en hoofdstel alsof ze niet anders gewend was. Toen heeft mijn kleine zusje(weegt 30 kilo
) er een paar keer opgezeten en vandaag voor het eerst zelf...Ze vond het wel raar, normaal loop je toch altijd naast me
Waar ben je nou
Ik heb eerst een rondje achter mijn zusje op haar pony aangehobbeld en toen ze besloot niet gek te doen de longeerlijn eraan geklikt en aan de longe gestapt en gedraafd
Ze was echt superbraaf(had eigenlijk niet anders verwacht
) en snapte al best snel dat een beenhulp betekend dat je harder moet
Slim paard hè! Ik was uit voorzorg eerst maar even in de bak een rondje gaan zitten, darheb je nu eenmaal meer ruimte om te vliegen als aan de longe...vastzitten in de longeerlijn lijkt me ook geen prettige ervaring
(heb ik eens zien gebeuren bij een driejarige en toen hebben ze nog heel veel werk gehad met inrijden...) Maar ze was echt superbraaf en over een dag of vier gaan we het weer proberen
Daartussenin ga ik lekker stappen om te oefenen voor de keuring...Mijn moeder heeft trouwens een talent voor het vasthouden van de longeerlijn
Ook erg handig als ik in september ga studeren en een dagje laat thuis ben of in Amsterdam blijf 
Wordt vervogld....

Ik moet oefenen voor de keuring en het ging eigenlijk de hele tijd goed...maar vandaag liep ze de hele tijd te galopperen en te steigeren naast me