Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Wendy15 schreef:Ze verdienen dik aan die opleiding en HUN hebben die paarden nodig.
Dees schreef:Lieden die het voor elkaar krijgen een studie te mogen doen aan NHB Deurne, hebben geen liefdadigheid nodig...
Wat is een 4.000 euro voor een L-paardje nou op de totale studiekosten? En als ze er goed voor zorgen, houdt zo'n beestje heus wel wat restwaarde....
Deurne mensen zijn echt niet afhankelijk van uitgeleende paarden
MissHIS schreef:[ alleen ik zou zelf nooit een paard uitbesteden aan Deurne. Daarvoor vind ik het gemiddelde niveau ook écht veel te laag...
[/quote]
MissHIS schreef:[naam verwijderd] schreef:Lieden die het voor elkaar krijgen een studie te mogen doen aan NHB Deurne, hebben geen liefdadigheid nodig...
Wat is een 4.000 euro voor een L-paardje nou op de totale studiekosten? En als ze er goed voor zorgen, houdt zo'n beestje heus wel wat restwaarde....
Deurne mensen zijn echt niet afhankelijk van uitgeleende paarden
Wat een onzin... alsof het nog steeds de school "van de elite" is. Absoluut niet, bij mij in de klas zaten ook echt mensen die écht elk dubbeltje moesten omdraaien om deze dure studie te kunnen bekostigen. Ik kan me goed voorstellen dat zij staan te springen om zo'n leenpaard, alleen ik zou zelf nooit een paard uitbesteden aan Deurne. Daarvoor vind ik het gemiddelde niveau ook écht veel te laag...
gevonden schreef:Een jaartje manegeles is tegenwoorig al genoeg om door de "selectie" te komen. Dit heeft natuurlijk weinig meer te maken met het opleiden van talentvolle ruiters/ amazones. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.
Dees schreef:Als je uit een nest komt met beperkte financiele mogelijkheden, is het simpelweg verstandiger om een studie te volgen die een beter perspectief op economische zelfstandigheid biedt. Oftewel, een studie waarmee je later ook werkelijk een baan kunt vinden....
Deurne is een hobby-cursus. Het is tijd dat de jeugd eens leert dat werk niet altijd 'leuk' hoeft te zijn. Soms moet je gewoon aan het werk, in plaats van 'je hart volgen'. Zeker als de beurs smal is.
Vele hippische jongeren zijn waarschijnlijk beter af als ze die les leren voordat ze hun spaarzame centen besteden aan een te dure school als Deurne. Een school die een opleiding biedt in een vakgebied zonder daarna echte kansen op betaald werk na de opleiding, is trouwens altijd te duur.
Way off topic trouwens.
MissHIS schreef:Heb een halfjaar een opleiding in Deurne gedaan. Ik zou daar nooit een paard aan uitbesteden.
Aimee schreef:Als het ergens hard werken is, dan is het wel in de paarden.... dat heeft niets meer met 'leuk' te maken op een gegeven moment.