Allereerst kreeg ik vanochtend na lang wachten een telefoontje dat ik mijn laarzen op kan halen!!!! Dit ga ik zo dus doen.
Ik ben benieuwd of ze passen en hoe ze zitten en hoe het zal zijn om met leren laarzen te rijden. Maar ook vraag ik me af hoeveel problemen ik met het inlopen en/of inrijden van de laarzen zal hebben
Hopelijk gaat dat allemaal wat voorspoedig. Hierna ben ik afgereisd naar Propala. Aangezien ik nu de tijd ervoor had zou ik haar vandaag gaan rijden. De eigenaar had haar (hij wist dat ik zou komen) in een apart strookje land gezet, zodat ik haar makkelijker kon pakken. Eenmaal op stal heb ik het propje gepoetst, gezadeld en ben ik met haar naar de bak gegaan. De eigenaar heeft haar even vast gehouden zodat ik er wat makkelijker op kon komen. Erg stijf ben ik niet meer, maar om met mijn korte beentjes op een paard van 1.80 m. te klimmen, heb ik toch wel wat hulp nodig.
Eenmaal erop ben ik begonnen met stappen en figuren rijden. Mevrouw wou meteen al in draf.. maar
nee hoor, dat wou ik nog niet, dus dat gebeurde ook niet. Even later ben ik aan gaan draven. Ze had nog wel eens de neiging om wat met haar hoofd te klieren, maar met wat extra been erbij en streng stemgebruik liep dit ook erg netjes en was het hoofdschudden met 2 a 3 seconden over. Ik heb nog wat balkjes gelopen, veel overgangen gereden, enorm veel wendingen, halthouden en ook nog wat achterwaarts. Ik moet eerlijk bekennen dat het gewoonweg hartstikke goed ging!
Na het rijden heb ik haar nog even haar benen afgespoten, want na die regenbuien van gisteren was het weer een lekkere drek bende
, haar afgezadeld en uiteraard beloond. En natuurlijk weer lekker bij de rest van haar vriendinnen in het land gezet. Ik moet zeggen dat ik zelf behoorlijk uitgedroogd was. Maar ja wat wil je ook... het vocht stroomde in overvloed over mijn lichaam.. (iemand zou er zo een onfrisse douche onder kunnen nemen
), dus heb ik nog even wat gedronken en ben naar huis gegaan. Nu ben ik dus thuis en kon jullie niet weerhouden van een verslag, want ja.. wat ik vandaag allemaal beleefd heb en ga beleven...
Nu ga ik dus mijzelf even opfrissen en mijn moeder ophalen zodat ik gauw mijn nieuwe laarzen op kan halen.. Ondertussen zit ik mezelf te bedenken of ik wellicht met mijn nieuwe laarzen aan in de auto terug zal rijden... kan ik vast wat wennen

Of het echt poedersuiker rijdt met die laarzen in mijn auto...??? Daar kan ik op de heenweg nog lang genoeg over nadenken.. 

net thuis.
Hij zei dat dit in het begin wel nodig zou zijn met het aan en uittrekken, zodat alles vrijwel gladjes verloopt.
Ik heb nog schuine zooltjes erin gekregen (onder de hak) zodat ik tijdens het inlopen minder last zou hebben van mijn knieholtes. Ook heb ik Sjimmy haar laarzen nog even bewonder die hij voor me uit haar doos (ahum..
Ik kwam er bijna in, maar niet helemaal dus...
En tja... toen kwam ik er dus ook niet meer uit!!!!
Dus mijn moeder met al haar krachten geprobeerd mijn laarzen (die natuurlijk perfect op maat zijn gemaakt en gigantisch perfect, op dit moment té perfect..
...