wedstrijden rijden????

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

stiitch

wedstrijden rijden????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 20:14

hooii ik heb een vraagjee et is mischien heel stom hoor
maar ik wil heel graag wedstrijden rijden maar zodra ik de mensen zie durf ik niet meer
uzzzi kan het wel maar ik durf het niett met inrijden gaat het nog wel maar zodra ik ben durf ik niet meer en is gewoon nog onderlinge wedstrijden heb iemand mischien tipsss dat ik minder zenuwachtig ben??
naja hoop het wel want wil het heel graag

groetjess Sandraaa

Xeen

Re: wedstrijden rijden????

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 22:47

Probeer je op het paard te richten en niet op de omgeving!!
evt. iets homeopatisch proberen?? ik gebruik bij spanning Bach resque remedie, werkt bij mij redelijk goed!!

Succes!!

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 06:26

Probeer je niks van die mensen aan te trekken want je rijd voorjezelf en niet voor die mensen! Probeer anders eerst wat onderlinge wedstrijdjes te starten ( of gaat t daar ook om? ) voordat je officieel start.

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 06:44

liedje, ze schreef dat ze nu nog onderlinge wedstrijdjes rijd Knipoog

Maar je moet je goed op je paard concentreren en dan merk je bijna niks van je omgeving, Of denk gewoon dat je je proef aan het oefenen bent en dat men niewsgierig is en even komt kijken Lachen (haha zo heb ik mijn allereerste wedstrijd gereden Clown)

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 18:09

bij onderlinge wedstrijden zijn het mensen die je kent die meekijken, maar als je officieel start en het is niet te dichtbij huis dan zijn het allemaal vreemden. Bedenk dat je die mensen waarschijnlijk toch nooit meer ziet, wat maakt het uit wat zei van je denken.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 19:04

Valiant schreef:
liedje, ze schreef dat ze nu nog onderlinge wedstrijdjes rijd Knipoog

Ow wat erg Nagelbijten / Gniffelen Gewoon overheen gelezen Nagelbijten / Gniffelen Blond Laten we het er maar op houden dat ik blond ben Haha!

YourtheOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 10:42

Lijkt me erg vervelend Verdrietig
Ik weet er niks voor..
Nog veel sterkte Knipoog

iilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 10:52

Tja, das lastig. Misschien helpt het als je denkt dat jij niet de enige bent die zenuwachtig is! Iedereen die aan een wedstrijd meedoet heeft wel kriebels Knipoog

dollie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 13:23

probeer eens een week arnica drppels in te nemen, dit is tegen de stress, kan zowel voor je paard als voor je zelf. helpt bij mij wel!!! moet je een paar dagen van te voren mee beginnen. bij iedere drogist verkrijgbaar.

diedel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 14:29

als je de ring in komt. denk dan dat je gewoon in je eigenbak rijd en concentreer je op je pony en vooral niet op de mensen maar bij dresuur vergeet dan vooral niet op de lezer te letten.
dit deed ik ook altijd
nog 1 tip dit deed ik bij mijn eerste wedstrijd.
ga s'avonds vroeg naar bed een neem als je een bad hebt een bad met lavendel bad oly van weleda. help echt als je alleen een douse hebt koop dan bij de kruitvat ontspannings oli en vraag aan je moeder of ze je s'avonds voor het slapen je met de oli in wil masseren
het helpt echt Tong uitsteken Pling

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 15:36

RUI -> YRT

ladigo14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 21:52

chocola eten Lachen
gewoon voor de wedstrijd een flink stuk chocola eten.
lijkt mij te helpen.
Lachen

naugthytjhu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 20:07

Heej,wat ik heel vaak heb,ik heb meestal ook zenuwen en ken hele erge mensen die beginnen te stressen en bijna geen lucht krijgen en met een knalrode en ademtekort binnen komt!Maar ik ben meestal ook zenuwachtig.Als ik zo de bak binnenkom,ben ik ff nerveus en dan ga k rijden en dan is het over GELUKKIG!En dan hoor je die mensen klappen na het rijden en dan denk je,oke,heb mn best gedaan!En natuurlijk gelijk je paardje belonen. Tong uitsteken.

Edit:Ik hoorde een keer dat iemand van die kalmeringspillen nam 2 weken van te voren.Maar,dat kan ook gelul zijn,,

stiitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 07:41

0kej allemaal heel erg bedankt Lachen ik hoop echt dat het lukt mischien moet ik maar voor de zkerheid die druppeltjes halen:)allemaal heel erg bedankt!!:D

stiitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 07:42

eerlijk gezegt heb ik er nu echt zin in en hoop ik dat het lukt maar ben bang als ik op de wedstrijd ben dat ik niet durf

Jadee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 08:50

ik heb het ook als ik de bak in kom ga ik helemaal op slot maar dan denk maar boeiend als ik geen winst rijd.. het gaat om de lol Knipoog

ze zeggen dat je ontspant als je fluit maar lijkt me niet handig om te gaan fluiten in de ring of in de inrij bak *LOL*

Suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 09:51

ik had vroeger altijd zenuwen (ik rijdt op de manege f proeven) maar tegenwoordig als ik een proef heb heb ik er gewoon zin in let ik niet meer op de mensen maar op mijn houding en op de stellingen en hulpen die ik moet geven!
als je je gewoon concentreert op het rijden is de proef zo over, als je alleen maar gaat denken oow er kijken mensen naar me dan duurt het voor je gevoel langer en gaat het rijden waarschijnlijk ook minder goed omdat je niet geconcentreerd bent

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 13:13

ik heb daar nooit last van gehad.. maar iemand die ik ken is ook altijd erg zenuwachtig..
lavendelolie enzo helpt volgens mij echt super.. en idd gewoon denken dat je in je eigen bak rijdt en dat de omstanders gewoon bekende mensen zijn...
veel succes ermee!!

stiitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 14:53

dank jullie wel ik gah et skr porbere Haha!