Heel onverwacht en plotseling is er een heel leuk bijrijdpaardje op mijn pad gekomen! Het gaat om een negen-jarige schimmel (Liesbeth heet ze), heeft gelopen tot LII dressuur met winstpunten, en is 160 cm hoog.
Gisteravond ben ik kennis gaan maken, en heb ook even met Liesbeth gereden. Liesbeth had een weekje niet onder het zadel gelopen omdat haar eigenaresse een blessure heeft aan haar schouder, dus ze was lekker pittig en fris! Liesbeth blijkt een makkelijk te rijden paard te zijn, zeer nageeflijk, loopt heel makkelijk in stelling, prachtig beestje om te zien. Het klikte ook nog eens met de eigenaresse, dus alles is eigenlijk positief! Liesbeth staat nu nog op een pensionstalling, maar daarover is de eigenaresse niet zo tevreden. Ze wil in samenspraak met de bijrijder naar Manege Ruimzicht verkassen. Dat is een erg mooie manege, met zeer goede faciliteiten, dus ik sta daar uiteraard helemaal achter!
Ik ben erg enthousiast erover. De bedoeling is dat ik in eerste instantie drie keer per week rijd, de rest doet de eigenaresse. Als het allemaal goed gaat, is er een kans dat ik wat meer ga rijden.
Ik hoor jullie denken "Die Marieke had toch al een bijrijdpaard"? Ja, dat klopt. Ik ben nog steeds bijrijder van Babet (zie voor meer info mijn profiel). Helaas gaat dat eigenlijk sinds een aantal maanden helemaal niet goed. Als ik heel eerlijk ben, is dat nooit helemaal lekker gegaan. Dat ga ik niet allemaal uitleggen, want dan ben ik voorlopig nog wel even bezig

Ik was al aan het twijfelen of ik misschien maar met Babet moest stoppen, en dan krijg je zo'n aanbieding... Mijn verstand zegt dat ik helemaal moet gaan voor Liesbeth, maar als ik daarover nadenk... om Babet niet meer te doen, geeft mij een hele rare knoop in mijn maag. Dat is echt zo'n schatje! Allebei doen kan niet, want ik rijd Babet vijf keer per week, en Liesbeth moet ook drie keer, dat wordt allemaal veel te veel voor me.
Nou ja, misschien een warrig verhaal voor jullie, maar ik moest het even kwijt. Vind het best moeilijk. Ik wil heel graag voor Liesbeth gaan, ik denk ook dat ik heel veel van haar kan leren, maar om Babet in de steek te laten... aaarfhghgh..
Voor jullie info hierbij een fotootje van Liesbeth. Dit is met haar vorige eigenaresse.