Eerste buitenrit

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joycelyn
Berichten: 31
Geregistreerd: 02-05-02
Woonplaats: Horst

Eerste buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-02 10:42

Nou, gisteren ben ik samen met mijn buurvrouw voor de eerste keer naar buiten gereden. Suzanne is nu 2 maanden onder het zadel, en naar omstandigheden gaat het eigenlijk hartstikke goed. Nou, gisteren heb ik haar maar eerst gepoetst, gezadeld en voor de zekerheid toch maar even gelongeerd. (met dat warme weer heb ik haar niet gereden) Na een paar rondjes gaf ze zelf al aan dat ze het zat was. Dus maar opgestegen.
Annie kwam met haar paardje en natuurlijk was Suus weer heel attent. Wat kan die knol zich groot maken !!!!
Eerste kennismaking verliep goed, dus dan maar op pad. Zijn we zo'n 150 meter van stal af, vond Suus dat het toch wel eng was om met z'n 2-en langs elkaar te lopen. Toen er ook nog een boom in de weg stond en ik dus iets naar links moest, was het genoeg. Ze trekt haar been op en gaf haar makker een knal tegen de knie. Nou, dat ging weer goed !!!! Wat voel je jezelf dan banketstaaf zeg.... Gelukkig viel de schade mee.
Na 3 kwartier stappen (ja, draven vonden we toch iets te veel van het goede, vooral omdat de pony toch iets korter liep dan anders) , veel gillen onderweg naar andere paarden, en wat zijn dat voor gekke bonte gevallen in de wei, die als zotten op je af komen... zijn we toch weer veilig thuisgekomen.
Volgende week gaan we weer op pad, hopelijk dan zonder te hoeven meppen.
greetz, Joyce