'manegemeisjes'

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 23:30

wij hebben ook lessertjes op stal, vreselijk vind ik ze. Sommige niet hoor sommige zijn heel lief een aardig. maar je hebt van die kindje Boos! Dan staat Jamy met Rodin buiten. Ow wat schattig dat veulentje is het dan, gaan ze er naar toe om Ze te aaien, geven jamy een suikerklontje en snoepjes, ik zag dat zo en dacht nah kijk nog ff toe, toen gingen ze mijn pony helemaal schoon vegen met hun hand enzo, ik kan daar gewoon heel slecht tegen. Dus ik loop er naar toe ik zeg zo ja mijn pony mag GEEN suikerklontjes of snoepjes die krijgt ze al genoeg van mij en Ik ze mag best vies blijven heb ik ook nog wat te doen, nou weg waren ze ook. En elke keer als ze mij zien gaan ze snel de andere kant op Haha! gemeen van mij misschien wel maar ik kan gewoon zulke kinderen niet uitstaan die naar je pony gaan en het wel beter weten enzo, ga een lespony poetsen ofzo......

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 00:44

ik kan daar ook echt niet tegen, ik was vaak gewoon echt heel bot tegen ze, en dan nog snapte veel het gewoon niet..
alleen een aantal kleine meisjes waren wel aardig, maar die waren normaal en hadden gewoon een eigen pony die ze deden, klaar, geen gezeur verder...
die hielpen me wel eens, bijvoorbeeld met wedstrijden maakte ze de hoeven schoon voor me..iets wat ik normaal niet deed maar ja, als die kindjes het zo leuk vinden mogen ze het best doen natuurlijk..
ik kan er echt niet tegen als ze zo gaan zeiken van mag ik dit doen en mag ik dat doen...bah
ík deed ook een tijdje een prive paard, toen werd het natuurlijk nog veel erger...dat kun je je wel voorstellen he..
dat paard was behoorlijk oud en met rijden ook echt oud zeg maar..we shokten aan een lang teugeltje de bak door zodat ze nog een beetje in beweging kwam maar dat was dan ook alles...of ik longeerde haard even ofzo..niets bijzonders dus...ik vond het rijden ook niet echt boeiend ofzo..maar al die kindjes, vreselijk..uhm, mag ik haar aaien, ohw, ze lijkt me zo leuk om te rijden, ja, van die en die mocht ik een keer op haar zitten(met andere woorden ik wil er nu weer op)echt zoo irritant..
dat paard was ook echt super braaf en de kinderen waren gewend dat ze van de eigenaresse van het paard altijd een beetje aan dat beest mochten plukken enzo...ik deed dat paard ook nog op woensdag, 1 van de dagen waarop de meeste kindertjes rondhuppelden..
omdat er maar een stuk of 3 prive paarden waren gaf het natuurlijk een behoorlijke status bij die ukkels..
nu sta ik gelukkig op een stal waar ik totaal geen last heb van kinderen, het is deels manege en de kinderen zijn er ook wel maar ze houden zich gewoon bezig met het paard waar ze op gaan rijden, en dan rijden ze een uurtje blijven nog even hangen en dan gaan ze weer, geen gezeur...erg fijn.

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 01:51

[quote="Desireelekker onverantwoordelijk van die manege houder. Want wat zou er gebeurd zijn als die jaarling van jou was opgezadeld? nog een braaf beestje trouwens, want wie weet wat dat kind er allemaal mee heeft gedaan wat hij allemaal niet gewend is.[/quote]

Die manegehouder was in alle opzichten onverantwoordelijk. Het enige waar hij van hield was zijn Whiskey. Ik ben daar ook zo snel mogelijk weggegaan, halsoverkop beter gezegd. Ik heb nog nooit zulke rare toestanden meegemaakt als daar.

candy_ik

Berichten: 359
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 16:14

Ik heb ook een keer zoiets gehad,

Ik had net aan me juf gevraagd of ik me pony buiten de stal moest poetsen of gewoon in de stal.
Komt er een meisje aan van ong. 13 ofzo..
Zegt ze zovan:
Ja je moet het zo doen hoor hallo!
Terwijl ik het net aan me juf had gevraagd. Verward Verward
En ik heb ook een keer gehad ging ik een pony opzadelen komt ze binnen zegt ze: laat mij het maar doen het is mijn lievelingspony dus ik wil het doen rukt ze zo de teugels met ze tweeen uit me handen.....
Dat vond ik nog het ergst...

Hebben jullie ook weleens zoiets gehad?

xxxxxxx

Adawi

Berichten: 2635
Geregistreerd: 13-04-02
Woonplaats: Eerste Exloërmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 16:55

zelf ben ik ook iemand die elke week les rijd, dat doe ik al een paar jaar en nu heeft iemand mij gevraagt of ik haar paard af en toe wil rijden,poetsen,lekker laten rollen en dat soort dingen
we hebben echt kinderen die echt aardig zijn enzo maar ik ken ook kinderen die denken dat ze alles weten, zo bijvoorbeeld: ik stond een pony te poetsen en toen stond er zo'n stom kind een andere pony te poetsen en toen met hoeen uitkrabben ging ze keihard over de straal enzo en dus ik kom uit die stal en ik zeg je doet het fout en toen deed ik het voor
en toen ging ikdus weer terug en toen ging ze zelf door maare ik bleef ff kijken en toen rukte die pony zo die hoef uit haar handen en toen stond die pony zo op die voeten van haar en ik stond keihard haar uit te lachen Clown Haha!, wel banketstaaf maar dan moet zij het maar is leren
en ik heb nog wel meer verhalen maarja anders word het zo'n grote topic!

-x-x-x- kitty

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 17:17

Ze lopen nou eenmaal overal

Ooit een keer achter een nerveus paard dat ik net meenam naar de inspringring. Ze liepen er kakkelend achteraan en het paard maar nerveus doen. Toen begon hij een beetje overeind te komen. Toen waren die kinders snel weg

En de pony die bij Iwan op stal staat heeft artrose. Er kan dus niet meer op gereden worden en de eigenaresse(zo'n 12/13 jaar) zien we dus ook niet meer.Zolang er niet op gereden kan worden.... Ik geloof dat ze ooit wel es gezegd heeft dat de haar tijd wel beter kan gebruiken

En wat ook donders irritant is, is dat ze zwepen zielig vinden. Maar zelf prikken ze hun pony's wel bijna lek met hun sporen Frusty

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 17:24

ik ben zelf ook 13. zit ook op een manege. het gaat nu om het begrip "manege kindjes" maar als je dan ook over 13 jarigen gaat praten ...?? Verward ja sorry hoor. ik ben zo dus echt niet. we hebben we van die kinderen die opeens vrienden met je willen zijn als je met je vzpony naar de manege komt (of met je eigen pony) ik snap echt het probleem niet hoor. iedereen is vroeger toch zo geweest? als klein kindje wou ik ook overal bij helpen enz. So What?! nja boeiend.. mag je zelf weten.. als je je eraan ergert.. Frusty

pmarena

Berichten: 48192
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 17:55

Daar gaat dit topic ook een beetje over , de normale vriendelijke mensen ,
maar vooral de zelfingenomen bemoeizuchtige portretten.
De meeste reacties hebben het dus over de laatste categorie Haha!

En zoals die laatste categorie ben ik toch vroeger echt nooit geweest hoor !
Gelukkig de meeste mensen hier niet als ik dat zo lees Knipoog

Tuurlijk was het altijd wel een hele eer als je iemand met een eigen paard mocht helpen , maar dat is nog wat anders dan zomaar op eigen initiatief een paard pakken om er wat mee te gaan doen , zonder eerst eens met de eigenaar te praten....

Elzie

Berichten: 520
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 21:51

nou ik dit zo lees vraag ik me toch echt af wat voor manege's jullie allemaal in de buurt hebben zitten... bij ons is het niet meer als normaal dat je het uit je hoofd laat om aan een pension paard/pony te komen (zonder dat het je gevraagt is) tuurlijk zijn er overal wel 'pennymeisjes'maar goed zolang ze beleefd zijn en gewoon graag willen helpen (dan heet het opeens paarden meisje) is er toch niks aan de hand? als ze bij ons op stal vragen of ze mogen helpen met poetsen, rijden laten ze wel uit hun hoofd dan mag dat af en toe wel....maar ze poetsen hun paardje waar ze op moette rijden die les gewoon extra goed. of ze poetsen helemaal niet...maar die willen ook geen pension paarden poetsen Lips are sealed bij ons op stal is het altijd alles netjes en de regels zijn duidelijk.
maar dat is blijkbaar heel bijzonder? de pensionklanten zijn vaak goed bevriend met de manegeklanten en de wat kleinere kindjes bemoeien zich gewoon niet met hun. heb het daar dus erg naar m'n zin! ookal heb ik dan geen tijd/geld voor een eigen paard/pony wil ik toch graag serieus rijden en iig tussen de paardjes zitten en ik ben geen zeurderig pennymeisje die iedreen lastig komt vallen...dus jullie (voor)oordeel vind ik niet helemaal terecht. (maar misschien ben ik weer een uitzondering ofzo? Verward ) maar goed wat ik dus wou zeggen is dat het niet op alle maneges zo met pension klanten word omgegaan je moet alleen wel ff de goeie uitzoeken...ik weet uit ervaring dat er ook maneges zijn waar ze maar een beetje aanmoddere...maar kijk dan verder als je neus lang is en zeg niet meteen dat alle maneges 'slecht' zijn en stikke van de pennymeisjes die de manege hebben ingevallen en je paard van je gaan overnemen ofzo Vingers aflikken }> Haha!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 09:49

Ik sta op een privestal en de eigenaren hebben een dochtertje van zes en een zoontje van vier...
Echt na enkele dagen hield ik al van hen, zulke lieve kinderen.
Alleen het meisje heeft een maand of vier ponyrijles, en denkt alles te kunnen/mogen omdat de stal van pappie en mammie is. NOT!

Laatst reed ik in galop door de (niet al te grote) buitenbak, en Cerise neemt nog grote onbeheerste passen, moet nog leren grijnz.
Maar dat betekent dat ik liever geen klein meiske in de buitenbak (op de hoefslag!) wil hebben als ik galoppeer.

Zij kroop toch onder de omheining door, om via de hoefslag vijf meter verderop de staldeur te openen en daarbinnen te gaan zitten en naar mij te kijken.
Ze mag dus van anderen altijd in de staldeur-opening zitten kijken, dan zet ze ook haar voetjes op de rand van de hoefslag...

Ik wist niet dat ze er onderdoor kroop, het waarom wist ik ook niet.
Dus ik dacht: oh jee, geen kind in de bak!
"Niet doen!", zei ik hard, "Wil je eruit gaan want Cerise galoppeert anders over je heen!"
Ze ging er niet uit en ik hoorde vaag iets van "Ben zo weg hoor"
"Nee NU!!! eruit!" schreeuwde ik toen.

Ze keek heel kwaad en is naar mammie gegaan, die later naar mij toe kwam.
Of ik niet wilde bepalen wat haar kinderen mochten, dat bepaalde ze altijd nog zelf. Als ik last van hen had, kon ik het haar zeggen, en dan haalde ze de kinderen weg.

Tuurlijk. Hoe kan ik, op Cerise zittend in galop, binnen een paar seconden een vrouw die in het huis bezig is, vragen of ze haar dochter weg wil halen?
Dan was haar dochter ondertussen allang omver gehold door Cerise.
Of had in ieder geval een duw gehad...

Verder kreeg ik te horen dat het meisje op dat adres WOONDE, en dus overal mocht komen.
Als ik lastig werd gevallen werd er wat aan gedaan, maar volgens haar mocht dat kind rustig in de deuropening kijken.
Terwijl ik die deur liever dicht heb, zodat Cerise beter geconcentreerd is!
Maar volgens haar moest Cerise dat dan maar leren...
Nou ik heb me dus ingehouden. Boos!

De weken erna is het echter nooit meer gebeurd dat het meisje bij mij in de bak kroop.
Ze mag best van mij, maar laat ze het ff zeggen, dan zorg ik dat ik Cerise rustig hou en ff bijv. wat figuren in draf rijd.
Maar wat me nog dwars zit:
Die moeder gaf, in bijzijn van het kind, mij ongelijk.
Terwijl ik alleen maar zo gehandeld had ter bescherming van haar dochter! Frusty
Maar goed, het zal wel.

Wat 'manegemeisjes' betreft: het ligt er dus helemaal aan wat voor paard je hebt!

Voorbeeld: Cerise heeft wel eens buien dat ze tijdens het poetsen wanneer ze vast staat gewoon haar kont draait en met haar achterbenen de poetser omver probeert te lopen.
Geen zin om haar buik te laten poetsen... echt een meisje dus... Haha!
Of ze schrikt en gaat dan hangen, en half springen met haar lijf, heen en weer, een paar seconden lang.

Ik weet bij haar waar ik moet staan, wanneer ze zich aanstelt of wanneer ze echt schrikt, en wat ik moet doen.
Maar zo'n 'manegemeisje' schrikt zich een ongeluk en raakt in paniek!
Die kan beter eerst ervaring opdoen met een rustig beestje.
Dus niet mij helpen met poetsen!

Echter als je een rustig lief paard hebt tijdens het poetsen, kun je gemakkelijk zeggen tegen zo'n meisje dat ze mee mag helpen, maar dat meisje moet het ook accepteren als jij een keer alles zelf wil doen.
Tenslotte is het jouw paard, en dan zeg je gewoon:
"Liever een andere keer, vandaag wil ik het graag helemaal zelf doen."

Veel paardengekken snappen dat best wel! Lachen

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 17:20

[quote="Pluutje"]ik kan daar ook echt niet tegen, ik was vaak gewoon echt heel bot tegen ze, en dan nog snapte veel het gewoon niet..
alleen een aantal kleine meisjes waren wel aardig,

Etc. etc. Ook dit vind ik weer zo'n onaardig bericht. Jij bent zelf ook pas 15. Het lijkt er een beetje op dat meisjes rond die leeftijd een stuk intoleranter zijn voor kinderen dan iets oudere mensen.

Je praat in dit berichtje of je al jaren eigen paarden hebt etc en alsof je een stuk ouder bent dan die 'kleine meisjes'. Voor mij ben jij ook nog een redelijk jong meisje. En een beetje verwend lijk je ook wel.

ConcordeJarig

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 20:22

Ik ben ooit ook wel een penny-meisje geweest, maar ik las alleen de penny hoor, verder weinig overeenkomsten. Schijnheilig
Ik was veel te verlegen om ook maar naar iemand anders zn paard te kijken Tong uitsteken
Ik heb jaren op maneges gereden. Ik reed ns een manegepony, en na mijn les moest er een of ander huppeltutje op wat net 3 lessen had gehad. Komt ze bij mij zeuren, "nanouk is zooooo lief! Ze rijd zoooo fijn!, Mag ik er nu op????!!!". En dat terwijl ik nog 20 minuten moest rijden. En dan zat dat stomme kind eindelijk op de pony, zat ze te mekkeren dat ze zo bang was en dat nanouk niet luisterde...
Verder ben ik begonnen met een verzorgpaard bij hele aardige mensen, die gereageerd hadden toen ik een briefje bij de edah had opgehangen. Ik vroeg echt alles, en mocht veel van die mensen.
Nu rijd ik bij een kleine stal waar voornamelijk fokmerries en jonge paarden staan, en 2 pensionpaarden. Tis er echt zo heeeerlijk rustig! Haha!
Er komen wel regelmatig kids op stal die "de pony willen borstelen". Die komen dr niet in. Voor je 't weet heb je tig van die koters op t erf. Leuk joh, met die jonge beessies...
Onze longeerbak ligt aan de weg. Was ik vanmiddag met een jonge pony bezig zadelmak te maken, maar die wil een kant niet goed op aan de longe. Loopt ie eindelijk de goeie kant op, komt er een happy-family aan op de fiets. En stoppen he. Papa heel bijdehand aan 't doen tegen de kids. Draait mn pony om, dus ik word pissed, dat mag ie toch niet. begint die vader een heel verhaal tegen me dat de pony anders draaierig word... Misselijk Errug funny hoor...

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 09:02

Concorde schreef:
Ik ben ooit ook wel een penny-meisje geweest, maar ik las alleen de penny hoor, verder weinig overeenkomsten. Schijnheilig
Ik was veel te verlegen om ook maar naar iemand anders zn paard te kijken Tong uitsteken
...


Ik was ook veel te verlegen voor dat soort ongein.
De penny las ik echter wel, en ik heb altijd gehoopt op een eigen paardje en ondertussen braaf mijn lesjes gereden.

Voor de rest trek ik me niet echt veel aan van de meisjes, ik blijf gewoon altijd vriendelijk.
Maar dat manege meiden gedrag zie ik ook terug bij de meisjes met eigen paarden, het is toch echt een stukje karakter/opvoeding en niet zozeer afhankelijk van de penny of manege Knipoog
Ik ken ook wel meisjes waarbij hun pony ineens vanalles mankeert als er iemand meekomt, zodat ze weer kunnen smeren met zalfjes, of dingen doen die gewoon totaal onnodig zijn en vaak ook nog gewoon onverantwoordelijk...

Maargoed, indien ik een eigen paardje op de manege neerzet mag er van mij lekker geknuffelt worden etc als ik maar weet wie wat waar...

Overigens merk ik op de manege dat de manege ponies gewoon veel meer in trek zijn, bij sommigen stallen staan echt hordes meisjes Knipoog
De eigen ponies/paarden worden vrijwel met rust gelaten.

germie

Berichten: 25993
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 09:07

Nou nou, een verhitte discussie, ik heb mijn mening al verkondigd hier, maar wat ik nog wel wil plaatsen is dat we niet moeten vergeten dat we zelf misschien ook wel begonnen zijn op een manege. Ik niet , maar de meesten wel.
Verder is het onder de 'paardenbezitters' ook haat en neid, die nemen vaak ook niets van elkaar aan. Ik ken pensionstallen wat de mensen elkaar niet spreken of anders elkaar afkraken.
Dat lijkt mij ook niet lekker, en dat heeft niets met manegemeisjes te maken, maar wel met de paardeneigenaren zelf.
Gelukkig zijn er ook leuke pensionstallen hoor, maar wat ik soms zie................
Zien de splinter bij een ander, maar vergeten de balk in hun eigen oog.[/i]

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 09:25

Dorine schreef:
Ik wist niet dat ze er onderdoor kroop, het waarom wist ik ook niet.
Dus ik dacht: oh jee, geen kind in de bak!
"Niet doen!", zei ik hard, "Wil je eruit gaan want Cerise galoppeert anders over je heen!"
Ze ging er niet uit en ik hoorde vaag iets van "Ben zo weg hoor"
"Nee NU!!! eruit!" schreeuwde ik toen.

Ze keek heel kwaad en is naar mammie gegaan, die later naar mij toe kwam.
Of ik niet wilde bepalen wat haar kinderen mochten, dat bepaalde ze altijd nog zelf. Als ik last van hen had, kon ik het haar zeggen, en dan haalde ze de kinderen weg.

Tuurlijk. Hoe kan ik, op Cerise zittend in galop, binnen een paar seconden een vrouw die in het huis bezig is, vragen of ze haar dochter weg wil halen?
Dan was haar dochter ondertussen allang omver gehold door Cerise.
Of had in ieder geval een duw gehad...

Verder kreeg ik te horen dat het meisje op dat adres WOONDE, en dus overal mocht komen.
Als ik lastig werd gevallen werd er wat aan gedaan, maar volgens haar mocht dat kind rustig in de deuropening kijken.

Maar wat me nog dwars zit:
Die moeder gaf, in bijzijn van het kind, mij ongelijk.
Terwijl ik alleen maar zo gehandeld had ter bescherming van haar dochter!

Daarom heb ik zo'n hekel gekregen aan kinderen; ze zijn verwend, krijgen altijd hun zin en hun ouders voeden ze waardeloos op. Ik had grote ruzie gekregen met die stalhoudster omdat ze haar verstand niet beter gebruikt, dat weet ik wel!

Mellow

Berichten: 6477
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 18:24

sinds gisteren weet ik precies wat je bedoeld.
ik ging diploma rijden en ik had elisa mijn oppaskindje(zusje van een vriendin van mij)even op samba gezet.
kwam er een meisje die stond even te vertellen aan elisa (5 jaar) wat allemaal waarvoor was Misselijk .
toen kwam er nog een andere snotneus en die vroeg heb je de hoeven al uitgekrabt?.
ik zei ja maar had het nog niet gedaan(was niet nodig zat niks onder) zou ze zo de hoeven van samba uitkrabben met elisa erop Lips are sealed .
ik zou bijna tegen dat mens schreeuwen dat ik heus wel wist hoe of wat.
het enige wat die kinderen goed kunnen is voor je poten lopen Frusty
naast tonger is een vrouw die lesgeeft gewoon buiten en de bak waarin ik rijd was daarnaast.
komen een paar van die kleintjes naar me toe die dachten wow wat is die groot en die wouden rijden ja daag.
ik kom er nog maar net op en dan die kleintjes een rondje laten stappen?
gewoon weg brutaal.
ik ging toen nog even poetsen en die kinderen beginnen liesbert (andere fries) zomaar te poetsen helemaal verkeerd.
ik heb toen gezegd dat ze maar gauw naar huis moesten anders werd hun moeder ongerust Extreme duivel

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 19:26

TongeR schreef:
kwam er een meisje die stond even te vertellen aan elisa (5 jaar) wat allemaal waarvoor was Misselijk .

rijd was daarnaast.
komen een paar van die kleintjes naar me toe die dachten wow wat is die groot en die wouden rijden ja daag.
ik kom er nog maar net op en dan die kleintjes een rondje laten stappen?
gewoon weg brutaal.

die kinderen zijn gewoon enthausiast. die willen graag poetsen en laten zien wat ze allemaal al kunnen. en een rondje stappen op zo'n groot paard want WOW wat issie mooi..
van zo'n kant kan je het ook zien he..
ik erger me ook weleens aan dat soort kinderen maar toch..

Hedwig

Berichten: 56
Geregistreerd: 21-06-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 20:09

Jamy schreef:
wij hebben ook lessertjes op stal, vreselijk vind ik ze. Sommige niet hoor sommige zijn heel lief een aardig. maar je hebt van die kindje Boos! Dan staat Jamy met Rodin buiten. Ow wat schattig dat veulentje is het dan, gaan ze er naar toe om Ze te aaien, geven jamy een suikerklontje en snoepjes, ik zag dat zo en dacht nah kijk nog ff toe, toen gingen ze mijn pony helemaal schoon vegen met hun hand enzo, ik kan daar gewoon heel slecht tegen. Dus ik loop er naar toe ik zeg zo ja mijn pony mag GEEN suikerklontjes of snoepjes die krijgt ze al genoeg van mij en Ik ze mag best vies blijven heb ik ook nog wat te doen, nou weg waren ze ook. En elke keer als ze mij zien gaan ze snel de andere kant op Haha! gemeen van mij misschien wel maar ik kan gewoon zulke kinderen niet uitstaan die naar je pony gaan en het wel beter weten enzo, ga een lespony poetsen ofzo......


Ik denk dat die meisjes dat alleen aardig bedoelen.

Mellow

Berichten: 6477
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 20:41

macario"]
[quote="TongeR schreef:
kwam er een meisje die stond even te vertellen aan elisa (5 jaar) wat allemaal waarvoor was Misselijk .

rijd was daarnaast.
komen een paar van die kleintjes naar me toe die dachten wow wat is die groot en die wouden rijden ja daag.
ik kom er nog maar net op en dan die kleintjes een rondje laten stappen?
gewoon weg brutaal.

die kinderen zijn gewoon enthausiast. die willen graag poetsen en laten zien wat ze allemaal al kunnen. en een rondje stappen op zo'n groot paard want WOW wat issie mooi..
van zo'n kant kan je het ook zien he..
ik erger me ook weleens aan dat soort kinderen maar toch..
[/quote]

dat was bij dit dus niet zo.
die waren niet enthousiast maar die zouden wel even alles zeggen zo van als ik sneller ben denkt dat kind dat dat andere meisje niks weet.
ook ging samba eten pakte ze de teugels uit mijn hand samba kom zegt ze dan alsof ik hem zelf niet vooruit kan krijgen.
en die kinderen die naar tonger kwamen vond ik niet zo erg maar wel als ze een half uur staan te kijken wat die doet en dan ook nog eens vertellen hoe het wel moet volgens hen.

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 20:53

Dorine schreef:
Ik weet bij haar waar ik moet staan, wanneer ze zich aanstelt of wanneer ze echt schrikt, en wat ik moet doen.
Maar zo'n 'manegemeisje' schrikt zich een ongeluk en raakt in paniek!
Die kan beter eerst ervaring opdoen met een rustig beestje.
Dus niet mij helpen met poetsen!

Mijn merrie heeft dus een bloedhekel aan mannen en aan kleine kinderen.Eigelijk alles wat klein is en wat 2 ballen tussen zijn benen heeft hangen vind zij eng.Dit gaat echter gepaard met een hoop gesteiger en gehang,waardoor de meeste "manege" meisjes met een grote boog om Jamey heen lopen Schijnheilig

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 21:00

Bij ons op de manege was 'n meisje (zo'n jaar of 8-10) dat voor geen reet kon rijden Extreme duivel en ontzettend irri was. Zo moesten we na de les de kinderen helpen met afzadelen, ik had de pech dat ik haar moest helpen. Dus ik zet dat paard vast en wil dat (western)zadel eraf halen. Zegt ze: "Dat kan ik zelf wel".
Maar nee hoor, dat kon er niet bij en bovendien was het veel te zwaar voor haar geweest, duz toen moest ik 't toch maar doen.
Ok ok, dat viel nog wel mee.
Het ergste is dat haar vader haar 'slaafje' is. Hij had 'n keer haar paard vast en ze rukt zo dat halstertouw uit z'n hand en zegt: "Dat kan ik zelf wel", met poetsen deed ze dat trouwens ook. En dat zadel MOEST haar vader erop leggen (hij deed 't allemaal ook nog). Gewoon van dat soort dingen, haar vader was dan ook wel 'n zielig geval...

Als ik jullie topics allemaal lees kan ik me ook niet voorstellen waar die kinderen 't lef vandaan halen. Ik durfde nl. helemaal nix zomaar met andere paarden te doen en 'opscheppen' deed ik al helemaal niet, want ik was bang dat ik 't zelf allemaal niet goed wist of deed Lachen

stokpeerd
Berichten: 431
Geregistreerd: 23-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 22:09

irritant of niet, maar zijn velen van ons ook niet ooit als klein kotertje begonnen op een manege in de buurt of bij een boer of zo?

Als ze groot zijn zullen een aantal ws. wel zoveel geleerd hebben dat ze of zelf een paard/pony kopen, of juist niet.

Ik hoef ze ook niet bij mijn paarden, te gevaarlijk, want het zijn geen kinderpaardjes die alles pikken van beginners. en ik deel ze ook niet zo graag. bovendien rijdt mijn dochter (ook 13) heel goed en heb ik dus geen hulp nodig. Maar hier in de buurt is een hele leuke manege met makke kinderpony's waar kids buiten het lessen er lustig op los poetsen, leuk toch?!

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 19:54

heb ik ook bvaak gehad, doordat ik ook op een manege/hengfestenstation/pensionstal sta. Ik vind z meestal niet vervelend, bij mijn paard kan zo'n kind dat best poetsen enzo, maar ik wil niet dat ze erop rijden...dan zijn sommige toch verontwaardigt, als ik dat uitleg snappen ze dat niet ...Ze rijden 'al' bijna 2 maanden en kunnen alles al...denken ze. Dan heb je het gedaan als je vertelt dat jou paardje niet zo makkelijk rijdt als die op de manege...
Maar dit is natuurlijk niet bij iedereen zo. Er zijn ook gewone meisjes die eens wat komen kijken, aaien of helpen poetsen en dat vind ik helemaal niet erg...

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 20:36

heb ik nooit zo'n last van eigenlijk..........
Op de manege waar ik vroeger reed was er zo'n pony die ik elke zaterdag poetste enzo (gewoon manegepony). Er was daar ook een meisje van een jaar of 6 die was helemaal gek van dat beessie (ze moest er ook elke week op rijden omdat zij een van de kleinste en braafste pony's was en dat meisje was niet zo groot en niet zo sterk). En dan ging ik haar altijd helpen afzadelen (dat vond ze nog een beetje eng), en soms hielp ze mee poetsen, dat meisje was zo schattig. Heel verlegen en dan helemaal blij als ze mocht helpen. En haar opa kocht voor ons allebij altijd drinken Pling
Maar die brutale meisjes uit de verhalen hier heb ik gelukkig nooit meegemaakt. Volgens mij was ik zelf ook niet zo, we gingen wel altijd over de manege lopen alle paarden bekijken enzo maar dat was het ook wel. Was zelf ook te verlegen om brutaal te gaan doen. Maar ja ik bedoel maar even te zeggen dat er ook aardige manegemeisjes zijn *LOL*

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 11:41

Tja....eerst heb ik op een manege gereden waar geen pensionklanten stonden. Mijn lievelingspaard was de oudste van de manege en bijna niemand had haar als lieveling, dus had ik geluk en kon ik haar vaak verzorgen. Ik hielp daar wel veel in de vakanties enz.
Eigenlijk heb ik nooit hoeven te vragen aan iemand of ik zijn/haar paard mocht poetsen, zadelen enz. De Penny las ik overigens wel en ja...daar staat in dat je best eens geluk kunt hebben als je maar vraagt, dus geen wonder dat die kinderen dat doen.
Zelf ben ik ook de zo'n "kattige" dame die haar eigen paard het liefst zelf verzorgt }>
Alleen als je nou eens niet zo heel veel tijd voor je paardje mag hebben, zijn die penny-meisjes best handig, geloof me maar...

Mirjam