30 punten verschil bij jury!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

L0vee_J0ran

30 punten verschil bij jury!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 16:24

ik had vandaag wedstrijd in Grave en het was niet hememaal super gegaan met mijn pony in het z1, had nogal wat foutjes in de galop. Clown
Met mijn andere pony in het Z2 ging het wel goed! Had aleen een foutje bij de 3e wissel. ik moest als 1e rijden en de mensen langs de kant zijn van "so daar moeten ze nog maar is boven zien te komen" Ik zelf was ook echt wel tevreden!

Alleen toen de prijsuitreiking kwam zakte mijn broek bijna af!
Wat een verschil van punten!! Bloos! Ik stond in het z2 3e van de 4 met een verschil van 20 punten bij de jury`s, en bij de rabo trophyprijs stond ik 7e, met maarliefst 30 punten verschil van de ene jury met de andere!!

Ik vind dat evht niet normaal dat dit zomaar kan!!

chelsea82

Re: 30 punten verschil bij jury!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 16:54

Is helaas niks aan te doen.
Heb dit ook wel eens meegemaakt, met meerdere paarden, op kleine en op grote wedstrijden, op basis en op zzgp wedstrijden.
Ook zie ik het wel eens bij andere ruiters.
Het gebeurd nu eenmaal en daar is niks aan te doen.
Tuurlijk denk je bij je eigen die jury is gek.
Je moet maar zo denken die jury ziet straks ook de uitslag en het is dan te hopen dat hij of zij aan zichzelf gaat twijfelen als hij ziet wat voor verschil er is.
Er is helaas niks aan te doen.
Dat is jurysport.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 17:20

WD-v -> WD-K

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 17:22

Ja, het is raar dat zoiets kan.
Je komt dan toch weer op de discussie over jury's... Knipoog

Ik hoop wel dat het de juryleden zelf ook opvalt.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 17:47

Dat gebeurt inderdaat veel te vaak. Ik zou zeggen stuur een klachtenbrief. En dan niet om dit specifieke geval maar in zijn algemeenheid. Hoe meer mensen dat doen hoe beter ze moeten kijken naar de opleiding van juryleden want daar gaat het blijkbaar wel eens mis

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 13:57

Ik vind ook dat de verschillen in de beoordelingen wel steeds vaker heel groot zijn. Ik denk dat er niet meer dan 10pnt. verschil op moet zetten.

30pnt. verschil betekend dat je voor elk onderdeel pnt lager heb gerede bij de ander. pffff

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 14:05

Ik vind het eigenlijk wel kunnen Tong uitsteken misschien was je gewoon wat minder goed dan de andere.

Ik kan het ook fout hebben hoor Knipoog

ellen82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 14:10

Wat ik altijd belangrijker vind: wat is je plaatsing bij beide jury's? Kwam dat wel overeen of zat daar ook verschil in. Komt het overeen dan is de ene jury alleen strenger dan de andere maar vinden ze wel allebei dezelfde combinatie het beste. Komt de plaatsing niet overeen dan vind ik het veel kwalijker!

Smeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 18:40

Had ik gisteren ook nog op de kringkampioensachappen,, Ze gingen allebei even goed en in de ene had ik 178 pnt,, viel me wel een beetje tegen,, en dan andere 203!! ik dacht echt wooww!! maar jij had er 30 punten verschil in!!:O ik 25 Tong uitsteken maar was daardoor nog wel kringkampioen!:P

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 07:46

Jurering in Grave was inderdaar een beetje vreemd. Heb de couponnen van Sanne met Lamento naast elkaar gelegd (zat nog niet zoveel verschil in, 214 en 225 punten), maar wat bij de ene 5en waren waren bij de andere 7ens en andersom. Ik dacht eigenlijk eerst dat de 2de jury gewoon net wat hoger zat in de gehele lijn, maar het was echt bizar. Enkel de uitschieters naar boven hadden ze beide goed gezien, paar 8en en dat was bij de andere jury dan een 7. De uitschieters naar beneden echter niet, die waren bij de andere jury dik voldoende (6 of hoger). Het leken op de coupons echt 2 verschillende proeven.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 11:30

ellen82 schreef:
Wat ik altijd belangrijker vind: wat is je plaatsing bij beide jury's? Kwam dat wel overeen of zat daar ook verschil in. Komt het overeen dan is de ene jury alleen strenger dan de andere maar vinden ze wel allebei dezelfde combinatie het beste. Komt de plaatsing niet overeen dan vind ik het veel kwalijker!

Klopt, dit wilde ik ook zeggen ja.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 12:42

Smeetje., dit valt niet te vergelijken, jij reed 2 proeven, de TS heeft het over 1 proef met 2 juryleden. Knipoog

En TS had een 5de plaats met 211 punten en een 10de plaats met 181 punten. Er waren 11 starts, behoorlijk verschil dus, en scheelt ook nogal in de punten voor de competitie. Op http://www.hippischfestijngrave.nl/ is de uitslag te zien, eigenlijk hadden alleen de nummer 2 en 3 een beetje dezelfde punten bij de 2 jury's, er zaten meer enorme verschillen in.