Warm weer; rijden of niet?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sharon_91

Berichten: 3423
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Hierden

Re: Warm weer; rijden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 18:58

Ik rijd wel gewoon, heb zaterdag wedstrijd. Dus moet wel. Ik ga gewoon 's ochtends lekker vroeg mijn bed uit om te rijden Lachen

Ringo_Star

Berichten: 557
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Rijssen

Re: Warm weer; rijden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 18:59

Ik ga vanavond rijden tegen 8 uur.. Even lekker int bos.

_Kimberley

Berichten: 5090
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: den helder

Re: Warm weer; rijden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 20:46

Ze staat evengoed de hele dag op het land. En dan nog rijden. Als ik 's middags rij haal ik dr uit het land en zet ik dr daarna weer terug Tong uitsteken

Ik heb zaterdag ook wedstrijd Kissy, haha.

THHIRZA

Berichten: 1505
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Nieuw-beijerland

Re: Warm weer; rijden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 08:08

nop ik rij dan niet maar ik ga hem bijv. eerst ff afspuiten en daarna nog even wandele maar niet rijden

Anoniem

Re: Warm weer; rijden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 08:13

Wij blijven wel rijden, maar dan wel lekker buiten. Als we dan eenmaal buiten zijn dan blijven we ook alleen stappen en af en toe een drafje, maar ook hoogstens 2 keer. Zondag waren we naar een meer gegaan vlakbij de manege, daar was het een stuk koeler. Paarden vastgemaakt aan een paar bomen en wij gingen lekker plonsen! De paarden vonden het ook heerlijk, ze stonden of lekker gras te eten of heerlijk te slapen. Bij thuiskomst geven we ze dan voer, spuiten ze af en mogen ze weer de wei op. Wat kan je nog meer wensen als manegepaard zijnde? Tong uitsteken

Dee_Dee

Berichten: 171
Geregistreerd: 16-05-06
Woonplaats: Andijk

Re: Warm weer; rijden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 08:16

Gewoon rijden....maar dan wel `s avonds laat en NIET om een uur of 3...
Daarna lekker een tuinslang erover...Mar wel effe rijden... Tong uitsteken

DeniseM
Berichten: 1352
Geregistreerd: 30-11-05
Woonplaats: Maassluis

Re: Warm weer; rijden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 11:25

Misschien ligt het aan mij ..
Maar ik vind het wel een beetje raar om 's middags terijden.
Ik ben zelf niet actief en verwacht het dus van
mijn pony ook niet.
Ik rijd of 's ochtend of 's avonds.
Als het afgekoeld is..Lachen

Sanniiy16

Berichten: 278
Geregistreerd: 17-11-05

Re: Warm weer; rijden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 11:31

Ik rij alleen savonds
omdat mijn paard al druk is van zich zelf ( draver ) en dan loopt hij zich alleen maar weer op te focken in deze hitte
dat vind ik niet zo'n goed id
en savonds ga ik buiten met uhm zwemmen Knipoog

lekker afkoeling voor ons allebei
haha

Diannee

Berichten: 161
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: Achter de computer!!

Re: Warm weer; rijden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 13:09

Ik zou 's morgens heel vroeg of 's avonds laat, als het een beetje is afgekoeld... of ga anders gewoon een stukje wandelen met je paard

xxarmandoxx
Berichten: 96
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: almere

Re: Warm weer; rijden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 13:36

Wat is bij jullie eigenlijk `s morgens vroeg en `s avonds laat??

Anoniem

Re: Warm weer; rijden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 13:38

Zondag zat ik om kwart over 9 op het paard en was ik om 10 over half 11 thuis.

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Re: Warm weer; rijden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 14:08

Met dit weer is echt mijn hele dag omgegooid om toch nog even mijn meisje te kunnen rijden Haha!

Als ik smiddags uit mijn werk kom, slaap ik eerst een uur of 2....
Vervolgens zorg ik dat ik tegen 9 bij mijn paard ben....
Tegen 10 zit ik erop, rij een half uurtje en ben pas over 12 weer thuis Haha!

Heerlijke temperatuur is het dan.... OK dan!

Ik ga het mijn paard echt niet aandoen om midden op de dag erop te gaan zitten hoor, dan vallen wij samen dood neer geloof ik Tong uitsteken

Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Re: Warm weer; rijden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 14:10

Ja rijden maar wel rustig aan en lekker het water in dan is het best te doen. Oh jah en liever niet tussen 12 en 3

lianne125

Berichten: 1429
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Schagen

Re: Warm weer; rijden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 15:19

ik rijd ook gewoon maar dan aan het einde van de middag. moet van het weekend wedstrijd rijden dus ik moet wel. en na het rijden lekker douchen.

IceEva

Berichten: 5849
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Re: Warm weer; rijden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 15:22

Ik rijd of longeer s ochtends vroeg al, als ik klaar spuit ik Eva altijd lekker af.

FenDT

Berichten: 854
Geregistreerd: 05-05-05

Re: Warm weer; rijden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 15:26

Ik doe ook gewoon rustig aan.. Even in de bak of gewoon lekker het bos in. Na het rijden lekker onder de douche. Ze mogen bij ons op de manege vanwegen het warme weer max. 2 uur de wei in omdat je ze er anders ook geen plezier mee doet :S Nee in die sauna op stal laten staan is lekker :S Naja net lekker gewandeld en vanaovond ff rijden en douchen dan maar Lachen

Sunshine_

Berichten: 114
Geregistreerd: 01-01-06

Re: Warm weer; rijden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 15:36

Ik rij ook, rustig aan , maar toch. Meestal 'smorgens of 's avonds als het fris is.
Ik heb zaterdag wedstrijd dus ik moet wel wat oefenen Knipoog En na het rijden lekker afspuiten.

Berdien

Berichten: 64531
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Warm weer; rijden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 16:14

Ik had zondag ook gewoon les, maar wel een "aangepaste'' ipv reining deden we dit keer trail-oefeningen, dat is toch wat rustiger en wat meer draf en stap oefeningen. Ze zweette wel, maar ze hield het prima vol (tis ene Tinker).
Ik rijd ook gewoon door, maar dan wel 's ochtends of 's avonds, voor en na de zware warmte. Ze staat 24/7 in het land, dus in warm zal ze het toch wel hebben.

en inderdaad, na het rijden de slang erover, of met anti-vliegenspul afsponzen, zodat ze weer fris de wei in kan Ja

Verafjord

Berichten: 1694
Geregistreerd: 25-12-05
Woonplaats: Dordrecht

Re: Warm weer; rijden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 21:56

Aangezien ik alleen maar recreatief rij met Vera, gaan wij of vroeg in de ochtend of 's avonds rond een uur of 7 een lekker staprondje maken. Misschien een klein drafje, maar verder niets bijzonders. Het liefst zonder zadel, scheelt ook weer zweten voor haar Haha!

winged_angel
Berichten: 25
Geregistreerd: 21-06-06
Woonplaats: Zwevegem, België

Re: Warm weer; rijden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 22:33

in deze hitte rij ik meestal 's avonds rond een uur of 7. Dan koelt het al een beetje af en valt het weer wat mee. Het is voor ons alletwee warm, dus als ik het kan, kan zij het ook Clown . In de zomer ga ik wel veel meer gaan wandelen in plaats van intensief rijden, dus dat scheelt ook wat, maar als ik niet rijd, dan raakt ze binnen de kortste keren haar conditie kwijt en dat wil ik zeker niet

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Re: Warm weer; rijden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 23:07

Ik rijd niet,ten eerste omdat ik het zelf al niks vind met de warmte,en ten tweede als ik het al warm heb,hoe voelt mn paardje zich dan met een zadel op zn rug met 30 graden,en dat dan allemaal om mij te plezieren?

En ten derde is ze van mijn schoonzus,en die vraagt mij waarschijnlijk of ik wel goed ben als ik het vraag!

Nee wij rijden dus niet,we spuiten ze wel lekker af ter verkoeling eventueel maar meerendeels gaan ze lekker hun eigen gang in de wei,ern staan ze dus in de schaduw!

Spoec
Berichten: 1385
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Thuis :)

Re: Warm weer; rijden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 14:54

Jaa, zelfs met dit warme weer ga ik rijden ..
Mijn paardje is van zichzelf heeeeel druk en fel met zowel heel warm als heel koud weer .. (eigg gewoon altijd)
Ook al is het 30 graden, ehb ik dus geen keus en wordt ze gewoon een uur aan het werk gezet ..
Niks alleen maar stappen, maar ook gewoon intensief draven, doe ik dit niet met haar dan ontploft ze van de energie en wordt ze alleen maar lastiger in de omgang ..

Ik ga wel pas rond een uur of 8 rijden .. De temperatuur is dan goed te doen, alleen die horzels Boos!

Marije_jiplover

Berichten: 25335
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Warm weer; rijden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 15:44

Ik dacht gister aardig te zijn voor mijn paard, ik kon alleen maar in de middag (tussen 4-half 7) wat doen met mijn paard. Dus ik dacht, ik longeer hem eventjes, dan hoeft hij niet al te hard te werken en geen ruiter op zijn rug. Nou, dat liep anders, nadat ik hem losgewerkt had en de pessoa had vastgemaakt, kreeg meneer de kolder in zijn kop en heeft 15-20 minuten non-stop gerend. Het zweet liep in stralen over zijn lijf, hij stond te pompen bij het leven, en ik heb alleen in het midden het touwtje staan vasthouden (en geprobeerd hem tot bedaren te brengen, maar dat lukte niet echt). Toen hij eindelijk een beetje gekalmeerd was, heb ik hem nog even de andere kant op laten lopen en daarna zijn we nog dik 20 minuten aan het stappen geweest om zijn ademhaling naar een normaal type te krijgen, de ademfrequentie was toen nog steeds hoog, maar toen zijn we gestopt, heb ik hem helemaal afgespoeld en daarna nog een paar rondjes gestapt tot hij helemaal op adem was. Ik snap nog steeds niet wat hem bezielde, er gebeurde niks in de omgeving, ik longeerde hem op precies dezelfde manier als altijd en toch ging bij hem de knop om...
Een volgende keer ga ik er dus misschien toch wel weer op zitten, ook met dat warme weer, kennelijk geeft hij niet zoveel om de warmte...
Over het algmeen rijd ik wel gewoon door, ook met warm weer, alleen met vaker een stap pauze tussen door en uiteindelijk iets minder lang en intensief dan ik gedaan zou hebben als het 10 graden minder warm was. Als het kan, pas ik de tijden wat aan, dus of 's mrogens voor 10 uur of 's avonds pas rond 10 uur, maar als het niet kan, hebben paard en ik even pech. Na het rijden wel altijd lekker afspoelen en hij krijgt wat vaker slobber ipv alleen muesli na het rijden.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re: Warm weer; rijden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 18:39

Trainen gebeurd nu gewoon smorgens vroeg, zodat de paarden na die tijd lekker de wei op kunnen tot 23-24u s avonds Haha!

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Re: Warm weer; rijden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 23:45

Ik rijd met warm weer niet.
Zelf zweet ik me dan ook te pletter en ben zo suf als een konijn.
Dus doe ik het mijn paard ook niet aan.
Dan ga ik óf lekker 's avonds rijden, óf lekker zwemmen. Knipoog