Wat een domme doos is ze ook

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Wat een domme doos is ze ook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-02 23:00

Ja of ik Schijnheilig
Ik dacht eens een leuk idee te hebben en probeerde Aldira gister te leren buigen. Dus knoflooksnoepjes erbij en tussen de voorbenen door op laten eten. Eerst heel erg aanbieden en later steeds meer naar beneden laten komen. De laatste paar keren deed ze ontzettend haar best, koppie helemaal tussen de voorbenen door inclusief kniebuigingen.
Hartstikke netjes Haha!
Alleen...ze hield er niet meer mee op Bloos
Toen ik met haar langs de stallen liep en ik m'n handschoentje liet vallen ging ze weer met haar koppie tussen de voorbenen doorkijken *LOL*
En bij de geringste beweging die ik maakte (aai langs been) dacht ze AH SNOEPJE en *buig* En niet 1x nee ze hield niet meer op Schijnheilig
Een stalgenootje kwam geschrokken aanlopen om te kijken wat er aan de hand was met Aldira Haha! Haha! Haha!
Ik heb het maar even uitgelegd en zij moest ook heel hard lachen.

Ach, ik ben ook maar een leek op dat gebied, moet me er eerst maar eens meer in gaan verdiepen maar had ook niet verwacht dat ze het ZO goed zou oppikken dat ik haar niet meer normaal kon laten lopen *LOL*

Normaal werk ik dus nooit met snoepjes of brokjes tijdens het wandelen of rijden, een aai kan ze krijgen en natuurlijk beloning met stem, maar dat is dus om deze reden. Heb het met rijden al een keer gehad dat ik een keer vanaf haar rug een brokje gaf. Dan gaat ze dus bij elke beweging stoppen en haar koppie omschuldig omdraaien van "ja, krijg ik er weer eentje? Schijnheilig Lovers "

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 08:37

haha, dat ken ik. paard van mijn wertk doet het ook. als ik aan het poetsen ben of de deken opdoe/afhaal enz. elke keer weer dat koppie tussen zijn benen.
in het begin is het nog leuk, maar soms ook wel irritant.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 09:21

Oh geweldig zeg! Echt een slim paard, ik lach me dood. *LOL*

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 12:56

*LOL* Ze is gewoon TE slim Haha!
Ik heb het met mijn mini-hafje (=hond Tong uitsteken ). Die heb ik ook allemaal trucjes geleerd. Laatst had ik haar doodliggen geleerd, ging allemaal prima (voor snoepjes doet ze ALLES!) Maar toen ik daarna wat foto's van haar wilde maken, ging ze constant op haar rug liggen Haha! Terwijl ik juist foto's nodig had van dat ze gewoon lag (voor een beeldje). Maar elke keer draaide ze zich weer om en dan met zo'n kop krijgen van waar blijft m'n snoepje Tong uitsteken

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 10:09

haha, lijkt Kaminka wel, die kun je ook alles leren dmv een snoepje en die blijft ook aan de gang! Haha!

Als kind heb ik eens een shetlander leren pootjes geven, voor hem gaan staan en als je dan handje zei, gaf hij keurig een "handje". Hartstikke leuk, maar alleen iedere keer als je voor hem stond en iets naar voren boog gaf hij met een rotvaart een "handje"! Bijna een keer knock out geslagen door zo'n "handje!" Haha!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 10:26

haha hetzelfde had ik bij Bonanza toen ik dr de spaanse pas had geleerd Haha!
Telkens weer dat pootje en dan dat lieve onschuldige koppie erbij en dr mond ging telkens al open zo van "leg hem er maar in...."
Heb het haar nu gelukkig kunnen afleren, maarja...

Suc6 ermee enneh.. zorg dat ze het niet onder het zadel doet Tong uitsteken

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 15:09

Dat deed mijn oude Haflingerruin ook... Met veel geduld leren buigen etc (wat hij trouwens wel erg snel oppakte, andere Haffie snapte er geen zak van!) En later ging ie het maar uit zichzelf doen... En dan vooral als ik een boterham met kipfilet had, daar deed ie een moord voor!