Ik dacht eens een leuk idee te hebben en probeerde Aldira gister te leren buigen. Dus knoflooksnoepjes erbij en tussen de voorbenen door op laten eten. Eerst heel erg aanbieden en later steeds meer naar beneden laten komen. De laatste paar keren deed ze ontzettend haar best, koppie helemaal tussen de voorbenen door inclusief kniebuigingen.
Hartstikke netjes

Alleen...ze hield er niet meer mee op

Toen ik met haar langs de stallen liep en ik m'n handschoentje liet vallen ging ze weer met haar koppie tussen de voorbenen doorkijken

En bij de geringste beweging die ik maakte (aai langs been) dacht ze AH SNOEPJE en *buig* En niet 1x nee ze hield niet meer op

Een stalgenootje kwam geschrokken aanlopen om te kijken wat er aan de hand was met Aldira

Ik heb het maar even uitgelegd en zij moest ook heel hard lachen.
Ach, ik ben ook maar een leek op dat gebied, moet me er eerst maar eens meer in gaan verdiepen maar had ook niet verwacht dat ze het ZO goed zou oppikken dat ik haar niet meer normaal kon laten lopen

Normaal werk ik dus nooit met snoepjes of brokjes tijdens het wandelen of rijden, een aai kan ze krijgen en natuurlijk beloning met stem, maar dat is dus om deze reden. Heb het met rijden al een keer gehad dat ik een keer vanaf haar rug een brokje gaf. Dan gaat ze dus bij elke beweging stoppen en haar koppie omschuldig omdraaien van "ja, krijg ik er weer eentje?