Toen zei andrea, als je hem echt zo leuk vind moet je een priveles afspreken op hem. Dat had ik dus gedaan, donderdag. Met poetsen is ie nogal druk, hij draait rondjes in zijn stal, trapt met zijn benen en slaat met zijn hoofd. Hij is nogal mager en bij zijn flanken overgevoelig, wie weet wat hij heeft meegemaakt. met het zadelen deed hij niks, hij vertoont geen kuren tijdens het aansingelen, en met het hoofdstel doet hij netjes zijn mond open. Ook de hoefjeskrabben gaat heel goed, maar bij zijn rechterachterhoef loopt hij aar achteren en gaat tegen de wand aan staan. Ik had toen een halster gepakt maar hij liep ook darme niet vooruit dus spoorde ik hem zeg maar aan met mijn hand maar toen maakte hij een sprong naar voren. gevoelig paardje op stal dus op sommige plekken (achterhand). in de bak ging ik opstijgen. Bleef hij keurig stilstaan, en liep pas verder als het van mij mocht. Hij heft hele ruime stappen, en ondanks dat ik af en toe op grote paarden (Ik gok iets groter dan 170) nog angstig ben liet ik hem lekker doorstappen op een lang teugeltje (Ervaring met paarden die het lollig vinden om af en toe te schrikken, vind ik dus minder leuk)
na 4 rondjes teugels aangenomen, en toen mocht ik van kim aandraven. Ik ben gewend om op die pony's en paarden te rijden gewoon met die manegegangen zeg maar, kleine vlotte stappen. Firenzo daarentegen neem gigantische passen, een normaal rondje voor mij had ik met hem al 3 keer gedaan in de zelfde tijd zo leek het. Een nadeel is dat hij moeite heeft met op een normaal tempo te draven, hij liep de hele tijd te rennen. ik ben op de volte overgangen van draf naar stap gaan maken, en ik kon normaal draven door schijnovergangen te maken. Toch nog wennen, firenz is totaal anders dan de paarden die ik gewend ben, maar na 2 rondjes kon ik al met big smile zeggen: ik is verliefd!
toen ik hem goed onder controle had mocht ik de galop erbij nemen. Ook iets wat hij moeilijk vind. Hij heeft mega sprongen, dus ik ging op de volte galoperen opdat ik hem bij me kon houden. verkeerde galop. Wat doet fir, die maakt een changementje