lelijke paarden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 12:05

Wat de een mooi vindt vind de ander spuuglelijk.

Je moet wel graag naar je paard willen kijken, dus als je hem zelf lelijk vindt moet je hem niet kopen.

Sommige paarden zijn mooi van lelijkheid, das wel apart.

Mijn paarden zijn ook niet moeders mooisten, maar ik kan er uren naar kijken terwijl een ander ze bij wijze van spreken geen blik waard gunt. Nou ja, als ik ze maar leuk vind, toch? Knipoog

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 12:10

Oh my god ik heb gister het lelijkste paard dat ik ooit gezien heb ontmoet. Hij was ontzettend lomp log en lelijk gebouwd en had zijn aftekeningen ook niet mee.
Hij was bruin, met heeeeeeele hoge witte benen, de buik was wit met allemaal spetters naar boven dus overal witte vlekken alsof hij door een bad bleekwater gegaloppeerd was en een bles veel te breed echt een witte kop.
Nee sorry ik vind alle paarden lief en leuk maar zo'n paard zou ik echt niet willen hebben. Dan maar geen paard.

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 12:12

Ik zou geen lelijk paard kopen, Berdien is ook niet de aller mooiste, maar wel de allerliefste. Ik ben oa voor haar karakter gevallen, ze is niet supermooi, maar niet spuuglelijk.

Ik zou iid geen paard met een ramsneus kopen, maar ook geen paard met een heel erg snoekshoofd, en het uiterlijk moet me wel aanstaan, je moet er wel elke dag tegenaan kijken. Je koopt toch ook geen ras wat je niet mooi vind? Als ik een arabier niet mooi vind ga ik niet een arabier kopen, als ik een fjord supermooi vind koop ik een fjord.. *oke zomaar even voorbeelden hoor Haha! *

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 13:51

Ik ken verschillende paarden die als lelijk beschouwd worden, maar die toch iets moois hebben. Bijvoorbeeld omdat ze prachtige mooie ogen hebben, of omdat ze zo'n goeiigheid en betrouwbaarheid uitstralen. Een paard is nooit per defenitie alleen maar lelijk, dat bestaat gewoon niet. Iemand die echt van paarden houdt is ook in staat om de schoonheid in elk paard te ontdekken.
maar je moet je aangetrokken voelen tot een paard om er intensief mee om te willen gaan. Dat is niet alleen bij paarden zo, maar ook met mensen en andere dieren. Het is gewoon een natuurlijk gegeven.

GAB
Berichten: 105
Geregistreerd: 11-06-01
Woonplaats: in Peru

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-02 16:10

Jaah, misschien ben ik wel gewoon bevooroordeeld, omdat ik t paard goed ken. En ik begrijp ook wel dat als je bij het kopen van een paard, er geen goed gevoel bij krijgt dat je hem niet moet gaan kopen, want een paard "gaat toch wel lang mee". Maar ja, is karakter en "loopkunsten" niet belangrijker dan mooiheid?

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 23:51

Runningkawa schrijft ergens in het begin van dit topic dat ze niet van Tinkers houdt. Ik vond ze dus ook maar niets Lachen Maar toch raakte ik geïnteresseerd in dit ras en ging eens kijken. En daar stond Parcival, ik vind hem mooi, behalve dan de grootte van het hoofd want dat is echt enorm.
Inmiddels ben ik erachter dat er vier verschillende types zijn waaronder de Gypsy Vanner (die van mij) en die vind ik mooi terwijl ik het Cob-type een stuk minder vindt.

Van mijn eerste Appaloosa was ik ook niet echt weg maar dat is helemaal goedgekomen, voor mij is hij nog steeds het liefste, leukste, meest geweldige paard wat ik ooit gehad heb.

Maar het uiterlijk van een paard moet me echt aanspreken anders koop ik het paard ook niet (behalve dan met de Appaloosa maar toen had ik niet veel keus maar dat is een lang verhaal). Maar sommigen zijn inderdaad mooi van lelijkheid Cool

NANZA
Berichten: 738
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 10:39

geen 1 paard is lelijk , ieder paard heeft wat zo niet voor jou dan wel voor een ander !

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 12:21

JOEHOE !!! NANZA !!!
Nooit gedacht dat er vanuit jou nog een slimme opmerking zou komen !! hihihi.... grapje!!

*Stallie*

Berichten: 49
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 14:50

toen ik mijn paard zag voor het eerst, was ze helemaal kaalgeschoren...en dat was dus echt niet mooi en ze was een beetje mager maar dat kwam omdat ze moest afvallen maar het ging te snel en er is voor de rest er ook niet naar toe gekeken..we hebben haar gekocht..nu hebben we der nog steeds en ze heeft een hele mooie vacht en ze is een heel stuk dikker gelukkig maar...ze staat toch elke dag op het land en ze ziet er nu wel mooi uit!!!

groetjes...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 14:56

Tja, moet eerlijk zeggen dat ik vroeger een aantal manegepaarden had, die echt oerlelijk waren, maar na verloop van tijd, valt het niet meer op, het waren zulke schatten van dieren, dat het niet meer uitmaakt. Maar een lelijk sportpaard wil ik niet. Maar ik heb dan ook paarden die ik na verloop van tijd weer verkoop, dus is het niet interresant om een lelijkerd te nemen. Toch hebben we laatst een oerlelijke gekocht. Maar wel een hele lieve: een minishet. Die is toch niet voor de verkoop.

Verder fokken we paarden, en daar komt best wel eens een lelijkerd uit. Wat over het algemeen goed verkoopt zijn paarden met een mooi koppie. Een verneukertje noem ik ze altijd. Veel mensen vallen op een mooi koppie.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 15:43

Een mooi koppie doet idd erg veel, maar de bouw moet verder ook goed zijn, je loopt als ruiter toch best vaak tegen problemen aan.

GAB
Berichten: 105
Geregistreerd: 11-06-01
Woonplaats: in Peru

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-02 20:27

Eigenlijk maak ik me ook druk om niks. Wij, mensen, letten toch ook t meest op het uiterlijk bij een eerste indruk bij een kennismaking met andere mensen? Tja, ik had dat eigenlijk beter moeten weten, maar toch...