brug moet weg..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sasjeeh

brug moet weg..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 15:26

heeej
ik en een vriendin hebben samen 5 ponys,2 katten,1 konijn,4 kippen/een stel kuikens en een gans..
maar nu hebben we gisteren gehoord dat onze brug weg moet omdat er 1 man met zoon luxe boot niet onder door kan..
maarja 1 van onze shets is drachtig dus we meoeten er gewoon bij kunnen en die beesten moeten van het land af kunnen voor beweging
maar nu hebben die mannen van de gemeente en waterschappen enzo(weet niet precies het waren heel veel verschillende mensen)
dat we wel aanvraag kunnen doen voor een nieuwe brug..
maarja dan moeten we die vergunning voor die nieuwe brug wel krijgen..
maar dat is dan niet het laaste..
we zijn allebij nog geen 18 dus hebben geen goed betaalde baan en na de zomer moeten we beginnen met onze studie enzo
Dus wij hebben helemaal geen geld voor zoon nieuwe brug..
en dan komt daar ook nog eens bij dat 1 van onze ponys nu al bijna niet over de brug gaat..door het water
moet je nagaan als de brug 2 keer zo hoog moet!

die man heeft nu zoon vet mooi ding waar die zijn boot kan neerzetten waardoor die niet onder de brug hoeft te varen maar dat vinden ze te ver lopen.
(wel 300 meter!)

maarja heeft heeft nu een advorcaat enzo ingeschakeld dus we hebben geen benen om op te staan tegen over hem..

ik ben nu ook al vet vaak door de krant gebeld en die zijn ook al een aantal keer langs geweest..
en de tv wou ook nog langs komen ofzo..
echt vet veel gezijk..

sorry ik moest het even kwijt..
weten jullie misschien hoe je een brug kan bouwen die wel stevig genoeg is maar niet te duur?
Afbeelding

Nado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:10

Zijn jullie ouders (of jullie zelf) verzekerd voor rechtsbijstand ? Ik zou in ieder geval contact opnemen met een rechtswinkel in de buurt. Daar kan je aanvankelijk gratis advies krijgen en als je verdere afspraken maakt, dan is het bedrag dat je moet betalen ook niet zo hoog. Hebben jullie zelf de brug gebouwd ? Lag het er al toen jullie het land ging huren/kopen ? Had de vorige eigenaar toestemming voor de brug ? Bel zelf eens met de gemeente en het waterschap voor bestemmingsplannen, ga eens praten met mensen in de buurt die ook een brug hebben liggen om te vragen hoe zij het aan hebben gepakt. Er zijn veel meer (constructieve) dingen die je kunt doen dan alleen de media inschakelen. Succes!

sasjeeh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 17:22

heeej!
naja de brug staat er nu 2 jaar maar wij maken pas sinds vorige zomer gebruik van het land..dus wij hebben hem niet gebouwd
maar de brug is dus als het goed is te laag eerst was er een schuif brug
maar dat is ons nooit verteld de gemeente en waterschap hebben ook al een aantal keer het land bekeken maar de brug is nooit ter spraken gekomen'..en nu opeens is het een probleem en moet hij bijna direct weg
als alles rond is

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 17:24

-> PP

shemar

Re: brug moet weg..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 08:53

Vervelend, hebben ze ook aangegeven hoe je dan van je weiland af moet komen?

Is het jullie eigen stuk land of huren jullie het?

Kan het zo niet zien, maar hoe breed is dat water waar de brug overheen gaat op de foto lijkt het alsof hij gewoon over een sloot gaat.

sasjeeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 08:23

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 12:56

Wat zegt de eigenaar van het weiland hier nou van (of is het er zoeen die het niks kan schelen?).

Moeilijk te zien, het ziet er uit als een flinke sloot maar om daar nou met bootjes doorheen te varen....

Is de officieele ingang van het weiland niet te bereiken, wij hadden ooit alleen een plank over een slootje van nog geen meter breed liggen zodat we niet eerst het hele weiland door hoefden om bij de paarden te komen. Maar zelfs die plank mocht niet.

sasjeeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 09:54

naja we hebben het land in bruik leen!
maar wat ik dus gisteren hoorde is de brug er al 20 jaar ligt en dat zou betekenen dat er een speciale regel over gaat maar dat ga ik nu allemaal precies uitzoeken!

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 11:11

Al 20 jaar?, ja dan wordt het denk ik inderdaad een ander verhaal. 20 jaar geleden deden ze nog niet zo moeilijk over een bruggetje meer of minder Knipoog (nu jammergenoeg dus wel).

Ik ben benieuwd hoe het afloopt.