Appie wat te doen zonder je..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Linda_naomi

Appie wat te doen zonder je..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 02:42

Ik weet dat dit niet hetzelfde is als dat je paard overleid, maar moet het toch even kwijt.

Ik heb vorig jaar wegens prive omstandigheden mijn paard moeten verkopen. Appie genaamd, Appie was alles voor me. Ik heb hem 2 jr. gehad en hij heeft me door het moeilijkste deel van mijn leven geholpen. Uiteindelijk is Appie verkocht naar mensen die op 10 min. afstand van me woonden aan een jongen. Hij kreeg daar een zogezegt goed tehuis een vriendinnetje een droge warme stal veel aandacht en liefde noem maar op. Ik heb Appie daarna voor die mensen nog een half jaar erbij gereden. Toen is door een stomme ruzie de wegen gescheiden voor Appie en mij. Helaas heb ik toen geen afscheid van hem kunnen nemen. Nu heb ik hem daarna nog een paar keer gezien, inmiddels heb ik een nieuw paard en ik kwam met mijn paard op de manege en ik zei wat en Appie reageerde hinneken oortjes erop aandacht niet meer bij het werk, toen ik hem in zijn ogen keek brak mijn hart. Ik met een opgelaten gevoel toch maar een poging doen mijn huidige paard te rijden (lukte niet) maar niet opgeven. Elke keer als Ap mij paseerde zag ik het in zijn ogen hij was niet happy, hij had pijn als hij kon huilen had hij dat gedaan. Ik me natuurlijk groot houden maar kon met veel pijn en moeite mijn tranen in bedwang houden. Na die keer heb ik Ap weer een paar keer gezien elke keer gaat hij steeds verder achteruit doffe vacht geen hoop meer in zijn ogen geen lust meer hij is op terwijl hij klinisch helemaal gezond is blijft hij gewicht verliezen en dergelijk. Ap herkend me op een afstand het is alsof hij me kan ruiken. Afgelopen woensdag had de betreffende persoon avond concour met hem en ik ben stiekem gaan kijken. Ap zag me direct de proeven gingen daarna ook niet meer naar behoren Appie had zijn aandacht er niet bij en dat werd natuurlijk afgestraft door de ruiter|( Na een tijdje het aankijken heb ik alle moed verzameld en de eigenaar gevraagt of ik als Ap op de trailer stond even met hem alleen mocht zijn. gelukkig mocht het!! Eenmaal bij dat moment aangekomen begon hij zachtjes te hinneken en in mijn gezicht en oor te snuiven. Nu heb ik eindelijk afscheid kunnen nemen en het voelt alsof er een deel van me is afgestorven. Geen enkel paard kan tegen mijn Appie op, maarja zoals mensen in mijn omgeving zeggen na elke tegenslag kom je weer sterker terug. Ik wacht nog steeds op dat moment. Wat ik eigenlijk wil zeggen ook al is Appie nog in leven voor mij voelt het alsof hij er niet meer is. Die blik van hem in zijn ogen dat doet met nog het meeste pijn kon hij maar spreken in een taal die wij begrepen. Appie mijn Appie ik weet niet wat ik zonder je moet ik probeer het nu al een half jaar met ik heb nog steeds geen oplossing. Soms denk ik was hij maar dood dan was het misschien makkelijker het klinkt en het is cru maar die pijn en leed die ik in zijn ogen zag mag geen enkel paard hebben!! Ap asjeblieft ik hoop dat er ooit een tijd komt dat wij weer bijelkaar komen. Ik hou van je mijn guppe kop..

miilou_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 07:03

wat een mooi, wel ontroerend verhaal.
de tranen stonden me in de ogen, sterkte

als jullie zo voor elkaar voorbestemd zijn moeten jullie wegen elkaar ooit weer tegenkomen!

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 10:25

IM is echt alleen voor overleden paarden!
Ik ga even TeMmen

valerm

Re: Appie wat te doen zonder je..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 10:30

ik ken dat mijn 1e paardje werd verkocht als manege pony en als ik hem zag voelde ik me verschrikkelijk sterkte

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 12:45

-> PP

Skribbleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 14:21

woow.. wat een mooi verhaal..
echt willen die mensen ook niet dat jij hem terugkoopt?? hij houd echt van jou..!!

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 14:23

Wel apart dat je een jaar later al een ander paard hebt, terwijl je appie hebt moeten verkopen....

Kon je hem niet terugkopen dan?

vencedor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 14:25

waarom is appie verkocht? En kan je inderdaad hem niet terug krijgen of eventueel ruilen tegen je nieuwe paard ofzo. Of praat ik nu heel dom

Linda_naomi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 14:31

Ik heb Appie moeten verkopen omdat mijn vader in een geestesziekhuis zit, waarvoor mijn zus en ik veel geld moeten betalen en aangezien ik toen der tijd geen werk had heb ik daarom Appie moeten verkopen. Toen ik het financieel weer kon redden heb ik gekeken en alles geprobeerd om Appie terug te kopen, maar omdat Appie onder mij beter liep als bij zijn huidige ruiter wouden ze Ap niet aan mij terug verkopen dan zou zoals zij zelf zeggen hun goede naam naar de ****** gaan. Daarom heb ik uiteindelijk maar besloten om een ander paard te kopen.

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 14:34

En hem nu terugkopen? Die eigenaren die hem nu hebben moeten ook zien dat het niet goed met hem gaat, als het echt zo is als jij beschrijft... Misschien zijn ze al lang blij dat jij hem weer wilt.

editje: was het bij zijn huidige eigenaar dat je geprobeert hebt om hem terug te kopen of bij die mensen daarvoor?
Laatst bijgewerkt door _Spooky_ op 20-06-06 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

vencedor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 14:35

ach wat kl*te zeg . Misschien bedenkt hij / zij zich nog wel als appie zo op jou blijft reageren. Bij iedere wedstrijd gaan "supporteren" zou ik zeggen

Linda_naomi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 14:46

De mensen die Appie nu hebben, die mensen hebben hem een jaar geleden van mij gekocht. Ik vrees dat die mensen zich niet zullen bedenken de zoon van de eigenaar gaat er volgend schooljaar met mijn Appie naar Dronten de HBO manegment doen.

vencedor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 14:48

En ze vinden je huidige paard niets? want als die makkelijker is en het klikt beter, wie weet. Nee heb je ja kun je heel misschien krijgen Ik zou alles op alles zetten h oor!

Linda_naomi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 14:52

volgens de huidige eigenaar heeft het een andere reden dat het slechter gaat met Appie. En ze zien ook wel dat Appie helemaal opleeft als Ap mij ziet dat zijn ogen beginnen te stralen dat hij weer gaat praten en ze zien ook zeker de blik in de ogen van Ap als ik van hem weg loop. Die mensen hebben nog een paard het zusje van de jongen die Ap rijd, dat meisje zit bij mij in de les op maandag en toevallig zei de eigenaar van Appie gister dan gaat Teus de betreffende jongen op die van jou en ga jij verder met Appie. Nu kan ik dit mijn huidige paard niet aandoen ik weet wat ik voor Appie betekend en wat hij voor mij betekend maar wie zegt dat mijn huidige paard ook al niet zo met mij bezig is als Ap is. Ik breng hele nachten door met mijn huidige paard heb hele gesprekken met haar, ik heb zondag samen met haar gezonnebaad in de wei ik lag in de wei en zij kwam erbij liggen. Moet ik haar hetzelfde door laten gaan als Ap?

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 14:55

Tja...keuzes maken.... ik denk niet dat elk paard in staat is een band aan te gaan zoals jij die beschrijft met Ap.....
Dat ligt aan karakters, er zijn paarden die heel eenkennig zijn en zich graag maar hechten aan 1 persoon, er zijn paarden die wel gehecht zijn aan hun huidige baasje maar bij verkoop met het nieuwe baasje ook best een mooie band kunnen krijgen...

Dat karakter, dat zul jij moeten beoordelen.....

vencedor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 14:59

het zou kunnen dat zij zich snel aan mensen aanpast, maar het zou ook kunnen van niet. Je kunt die jongen erop laten rijden en zien hoe het gaat . Wil je haar niet kwijt dan zou ik er persoonlijk even voorkiezen om goed afscheid te nemen van Ap en hem een poos niet te zien. Misschien gaat hij als hij jou niet ziet meer hechten aan die andere persoon?
ik weet het anders ook niet, moeilijke situatie

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 15:01

Misschien kun je bij de ruil een proefperiode afspreken, zodat je kunt kijken of het een goede ruil is geweest, en in de gaten kunt houden hoe t met je paardje is....