Kom ik aan... ik heb dus alleen maar onderling een wedtsrijdje op een manege pony gereden! Ik zou dus bijvoorbeeld best graag willen werken op een bekende stal of een paard bijrijden, maar ben dus geen Zruiter. Wat dat betreft vind ik dat je een beetje gediscrimineerd word als je dat niet bent. Kijk, Iwaldo is niet van mij, en het is geen superpaard.(nou voor mij wel maar dressuurmatig niet) Appuyementen kan ik niet, galopwissels ook niet. Maar misschien kan ik juist wel heel erg goed en netjes die basisdingen rijden en weet ik heel veel af van de opbouw van de training oid. Dat is toch ook belangrijk. En hoe moet je nou ooit Z worden als je daar geen mogelijkheden voor hebt??
Ik ga misschien volgend jaar proberen met Iwaldo te starten. Dressuurmatig mankeert er nog heel wat hoor, maar je kan het altijd eens proberen, niet?
Ik heb heel erg bewondering voor mensen die hun eigen paardje helemaal naar de Z weten te rijden. Maar vind ook dat er rekening mee gehouden moet worden dat dit van een aantal factoren afhangt. Er zijn mensen die rijden misschien op hetzelfde niveau als ik maar hebben een paard met alle knoppen onder hun kont, tsja...
Ik weet eigenlijk niet wat ik hier nou mee wil zeggen