DIERENBESCHERMING!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-02 18:45

Nou jongens, misschien vinden jullie het lekkur overdreven, maar als je ziet HOE de hoeven van die pony zijn afgebrokkeld zou je zeggen JA! En nou wat maakt het uit? Ik heb die man gevraagd om er wat aan te doen, maar dat wou hij zelf niet. Jullie kunnen zeggen wat je wil, maar die vent

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 18:48

Ow, bel ook even de DB voor mijn knollie dan! Hij staat namelijk ook met regen zonder deken in de wei. En die wei is nog kaal ook! Straks gaat ie nog dood aan onderkoeling of voedselgebrek...

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-02 19:00

carola schreef:
Ow, bel ook even de DB voor mijn knollie dan! Hij staat namelijk ook met regen zonder deken in de wei. En die wei is nog kaal ook! Straks gaat ie nog dood aan onderkoeling of voedselgebrek...
Is goed ik zal het voor je doen okay?

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 19:16

Je hoort zo vaak van die verhalen dat er een paard zwaar verwaarloosd wordt en dat er al 10 keer naar de DB gebeld is en dat ze niet willen komen. Als je voor zo'n paard de DB belt, kan ik me voorstellen dat ze niet naar elk paard gaan kijken. Bel alleen als het echt nodig is, dus bijvoorbeeld als het dier ernstig ziek is (en niet een keertje kucht en koorts heeft, want daar gaat ie net als een mens niet dood aan) of als je zijn ribben kan tellen. Aan dit soort mensen kunnen ze wel wat doen, niet aan mensen die perongeluk een week te laat de hoefsmid bellen of wat dan ook. Heb je die man al gevraagd wat hij tegen het zomereczeem gedaan heeft? Bij mij op stal staat namelijk ook een paard dat daar last van heeft en echt nix helpt.... Is ook wel zielig maar ik weet dat die mensen er alles aan doen. Terwijl je kan denken dat ze er nix aan doen.... Misschien wordt die man wel vaker aan gesproken en is ie het een keer zat. Kijk eerst even verder dan je neus lang is voor je de DB belt terwijl er niet zo veel aan de hand is.

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 19:54

Zeg Carola, wat doe jij met een foto van mijn paarden als jouw usericon Haha!

Ik had ook opeens rare foto's in mijn profiel staan, volgens mij is het een beetje door elkaar geraakt Verward

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-02 21:29

Mikey schreef:
Je hoort zo vaak van die verhalen dat er een paard zwaar verwaarloosd wordt en dat er al 10 keer naar de DB gebeld is en dat ze niet willen komen. Als je voor zo'n paard de DB belt, kan ik me voorstellen dat ze niet naar elk paard gaan kijken. Bel alleen als het echt nodig is, dus bijvoorbeeld als het dier ernstig ziek is (en niet een keertje kucht en koorts heeft, want daar gaat ie net als een mens niet dood aan) of als je zijn ribben kan tellen. Aan dit soort mensen kunnen ze wel wat doen, niet aan mensen die perongeluk een week te laat de hoefsmid bellen of wat dan ook. Heb je die man al gevraagd wat hij tegen het zomereczeem gedaan heeft? Bij mij op stal staat namelijk ook een paard dat daar last van heeft en echt nix helpt.... Is ook wel zielig maar ik weet dat die mensen er alles aan doen. Terwijl je kan denken dat ze er nix aan doen.... Misschien wordt die man wel vaker aan gesproken en is ie het een keer zat. Kijk eerst even verder dan je neus lang is voor je de DB belt terwijl er niet zo veel aan de hand is.


Ja wel gevraagt of hij er wat aan heeft gedaan maar nee, en die pony gaat nooit naar de hoefsmid want dat is niet nodig.

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 21:50

Ze heeft een vriendin van mij een keer de DB aan de deur gehad omdat haar shet op een kaal land stond en een slechte vacht had.

De pony was hoefbevangen geweest en had eczeem, werd verder héél goed voor gezorgd.

De pony stond achterin op een het land op een afgezet stuk en er moest echt de hele dag opgelet worden dat meisjes die het zielig vonden geen hele zakken met brood in het land pleurden. Lekker als je pony gevoelig is voor hoefbevangenheid.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 23:05

Ik vind het toch wel erg voor die pony en ben blij dat er iets aan die hoeven is gedaan.
Exceem ziet er in sommige gevallen er heel erg zielig en vreselijk uit, zo was er een fries op de kamping die bijna helemaal open lag, en ik begrijp als je er niet veel vanaf weet dan denkt dat er veel aan te doen is. Dat is jammer genoeg niet zo, er werkt bijna niets tegen jammergenoeg Huilen
Jullie doe er allemaal zo makkelijk over die hoeven, maar voor een paard is dat echt een erge handicap (ik weet natuurlijk niet hoe lang de hoeven waren) en ik vind het dan ook goed dat ze de db heb gebelt, die eigenaren moeten maar eens leren goed met hun paarden om te gaan! Boos!

@smousje

Berichten: 517
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 23:31

Ik vind dat er erg heftig en vooral door sommige erg kinderachtig gereageerd wordt op dit onderwerp!
We zijn toch allemaal paardenliefhebbers?

Kunnen wij vanaf onze plek het desbetreffende dier bekijken,zodat we echt kunnen oordelen over slechte behandeling of niet?

De dierenbescherming heeft ook echt wel mensen erbij die verstand hebben van paarden en willen (normaal gesproken)voor iedere verdenking van verwaarlozing enz getipt worden.

Zelf op de persoon afstappen is niet altijd verstandig om te doen!
Zo was er vroeger toen ik klein was een zware alcoholist die zijn dieren zwaar verwaarloosde(waaronder ook pony"s)en haalde het maar niet in je hoofd om daar zelf op af te stappen en als je dat dus niet weet(je ziet het niet atijd aan de buitenkant)kan je grote problemen krijgen.

Tuurlijk kunnen mensen het soms verkeerd inschatten en zeker mag men niet zelf al tot actie overgaan(je weet immers niet of het dier wat mankeerd)maar ik ben blij dat er oplettende mensen zijn,er is zo al veel dierenleed gestopt!

Ieder mag hier zijn mening over hebben maar laten we wel normaal blijven reageren en niet 1 persoon gaan lopen afkatten omdat zij dacht goed te doen voor dat dier(en wie weet ook wel echt nodig ook!)


Groetjes Smousje Knipoog

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 01:11

Inderdaad, ik ben een dierenliefhebber en ik vind het vreselijk wanneer ik verwaarloosde dieren zie maar als ik haar verhaal lees krijg ik niet de indruk dat het hier gaat om een verwaarloosde pony.
Als hier iemand aan de deur zou komen en zou informeren of ik de hoefsmid niet eens zou bellen en zou aanbieden om een middeltje voor manenexzeem op mijn pony te smeren zou ik waarschijnlijk ook zeggen dat ik geen hoefsmid nodig heb etc.
Dit is gewoonweg vreselijk brutaal en als mijn dochter ooit zoiets zou doen zou ze straf krijgen. Waarom? Simpelweg omdat je niet kan zeggen dat een pony verwaarloosd is wanneer het dier brokkelhoeven heeft en zomerexzeem. Dat is pas mensen veroordelen. Wat wij doen is haar op een vrij ludieke manier duidelijk maken dat ze een beetje overdrijft. Natuurlijk ken ik de pony in kwestie niet en kan ik daar niet over oordelen maar gezien het verhaal denk ik dat ik me een beeld kan vormen.

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 08:59

brokkel hoeven en exseem zijn niet de reden dat je de DB belt vind ik pas als het paar hoog in de modder en helemaal ingevallen is bel je de DB vind ik en niet om zo iets.

die kat van ons hebben ze ook nog niet opgehaald Boos!

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 08:38

ik ben het met het merendeel eens dat de db niet gebeld had hoeven worden. Kom op he, onze shets hebben ook brokkelhoeven, staan zomers ook bijna op een kaal stuk, zien er bij tijden ook niet uit (lekker grauw van het zand Lovers ) en baggeren ook richting sloot als je niet op past. Wijlaten ook geen smid komen, dit omdat wij het zelf doen. Vind ilovehorses4ever ons zeker ook dierenbeulen als wij zeggen dat wij onze shets op zand zetten met alleen water en hooi/stro als ze moeten afvallen.
En dan nog iets, als ze in Barneveld wel spul hebben tegen maan- en staarteczeem en Apeldoorn niet, vind ik dat zeer knap. Overal hebben ze dat spul. Zelfs in het kleinste rotgat waar ze het verkopen!!!!! Dus kijk ook voortaan eens ff naar de woonplaatsen voordat je iets zegt. Je bent al naar de eigenaar toegestapt en hebt gelijk maar de db gebeld omdat je niet tevreden was met het antwoord van de eigenaar!!!!! Denk voortaan na, jij hebt die mensen nou veel problemen bezorgd, als ze er tenminste op in gaan. Had eerst een da gebeld om te laten kijken, als hij het niet met de eigenaar eens is, bel dan eens de db! Enne ik vertik het om voor dit soort dingen de db te bellen. Ze doen bijna niks en bemoeien zich overal mee.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 12:46

Toen ik bram net een week had werd ik opgebeld door een meisje van stal. De dierenbescherming was op stal. Ze hadden een melding gekregen van een verwaarloosde pony Volgens de melding was de pony zo in een landje gegooit , helemaal verwaarloosd, tussen paarden die hem opjaagde, hij zat onder de grote wonden, mager, slechte hoeven, afgebrokkelt, klitten in zijn manen en staart en hardstikke vies of hij nooit gepoetst werd. Bij navraag op onze stal bleek het dus om mijn pony te gaan. Ik kreeg de dierenbescherming aan de lijn en moest uitleggen wat er met m'n pony aan de hand was. Ik schrok me rot, ik had mijn pony net een week. Hij was inderdaad een beetje magertjes, en hij had bij de oude eigenaren zijn ijzers afgetrapt. De hoefsmid moest nog komen, maar ja in een week vind je geen nieuwe hoefsmid en kan je meteen een afspraak maken in deze omgeving. Hij stond al een week in het land om te wennen aan de nieuwe omgeving en in die kudde heerste een dominantieprobleem, en bram moest zijn plek nog vinden. Hij was een paar keer flink getrapt en gebeten en ik was al druk bezig met smeren en schoonhouden van de wondjes. Hij kwam na het wassen de wei in, ging rollen en was meteen smerig ( ja een schimmel). Dat heb ik ok tegen de dierenbescherming vertelt, en die mochten niet vertellen van wie de melding was, en snapte nu mijn verhaal en boden hun excuses aan.
Achteraf ben ik erachter gekomen wie die melding heeft gemaakt. Een meisje van een andere stal, naast onze weilanden, van een jaar of 11, die ineens een vreemde pony zag staan die er volgens haar heeeeeel slecht uitzag. Ik voelde me op dat moment echt *** , ik deed alles voor m'n pony, en zo'n ontwetende muts, schakelt meteen de DB in!

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 13:01

weer zo'n penny meisje, die denkt dat ze er verstand van heeft Boos!

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-02 16:16

samantha5 schreef:
weer zo'n penny meisje, die denkt dat ze er verstand van heeft Boos!
Jij bent ook zo`n lelijl ponymeisje van 15 jaar duz wat zeik je nou, jij bent maar een jaar ouder dan ik, alsof jij er verstand van hebt, waarschijnlijk denk je dat je alles weet, maar dat is absoluut NIET het geval. Kom eerst maar is kijken voor je over iets oordeelt. Er zijn meer mensen met eigen paarden die gekeken hebben, en die vinden dat ik gelijk heb. zo te horen bemoeien jullie je allemaal met dingen waar je misschien beter niet op kan reageren. Kom eerst maar is kijken, daarna reageer je maar is Boos! Joyce

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 16:30

ilovehorses4ever"]
[quote="samantha5 schreef:
weer zo'n penny meisje, die denkt dat ze er verstand van heeft Boos!
Jij bent ook zo`n lelijl ponymeisje van 15 jaar duz wat zeik je nou, jij bent maar een jaar ouder dan ik, alsof jij er verstand van hebt, waarschijnlijk denk je dat je alles weet, maar dat is absoluut NIET het geval. Kom eerst maar is kijken voor je over iets oordeelt. Er zijn meer mensen met eigen paarden die gekeken hebben, en die vinden dat ik gelijk heb. zo te horen bemoeien jullie je allemaal met dingen waar je misschien beter niet op kan reageren. Kom eerst maar is kijken, daarna reageer je maar is Boos! Joyce
[/quote]
ten eerste had ze het misschien wel over het berichtje wat boven haar staat, ten tweede wat heeft iemands uiterlijk er mee te maken? dat vind ik wel zo slap.. Lips are sealed
Reageer nou maar rustig aan, anders nemen mensen je al helemaal niet serieus hoor..

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 21:49

idd had ik het over het berichtje hierboven niet over jou. Je weet niet eens hoe ik eruit zie dus je kan ook niet zeggen dat ik een lelijl meisje bent ( je zal lelijk bedoelen gaan we maar van uit) Nederlands zou je ook maar wat beter moeten gaan volgen..... (foto in mijn profiel is van mijn vriendin Haha!

en je moet gewoon even je mond houden anders moet je die berichten maar niet plaatsen. ik vind het een beetje triest dat je zo reageerd.

en nogmaals het ging over het berichtje boven mij. (misschien niet echt duidelijk aan gegeven) Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Lips are sealed
Laatst bijgewerkt door samantha5 op 13-06-02 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 21:50

o nog 1 ding ik heb genoeg verstand van paarden, ik ga niet gelijk bij brokkel hoeven de DB bellen, let er eerst op of ik de botten uit het paard zie steken Haha! en leeftijd zegt niet altijd wat.....

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-02 21:53

samantha5 schreef:
idd had ik het over het berichtje hierboven niet over jou. Je weet niet eens hoe ik eruit zie want de foto in mijn profiel is van mij vriendin.

en je moet gewoon even je kop houden anders moet je die berichten maar niet plaatsen. ik vind het een beetje triest dat je zo reageerd.

en nogmaals het ging over het berichtje boven mij. (misschien niet echt duidelijk aan gegeven) Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Lips are sealed
hmm okay, excuses

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 21:57

oke aanvaard Haha!