Ik reed vandaag weer op de manege, we gingen naar buiten toe. En er reed een meisje voorop, op de pony waar ik vorige week op heb gereden. Dat is een heel lekker beestje om te rijden, wel een beetje schrikachtig, maar nergens écht bang voor, als ze schrikt is het gewoon aanstellerij "ff testen of jij nog wakker bent en er niet vanaf valt als ik schrik }> ". Zij reed dus voorop en ik reed achter haar (op een redelijk makke pony, die alleen af en toe bokt als ze voorop moet en dat eigenlijk niet wil). We moesten een weg over steken en nadat we de weg over waren, komt er een zandpad langs het weiland. Die weg lopen de paarden iedere dag wel 20 keer en daar is dus ook niks engs meer aan. Nitoschka (zo heet de pony) had er blijkbaar geen zin in en begon te etteren te weigeren. Dat meisje had een zweep bij zich, maar had hem in haar laars gestoken en durfde hem niet te gebruiken

Terwijl zij eraf sprong, ben ik langs haar gereden, toen zat ik dus voorop. En heb even gewacht tot zij weer op Nitoschka zat en ben toen verder gereden, helemaal geen problemen meer met Nitoschka. Was dus duidelijk aanstel.
Maar wat doen jullie in zo'n geval erafspringen? of door rijden? (als je dus zelf op zo'n paard zit)
En wat vinden jullie ervan als je er dan afspringt?