Wat wil je graag bereiken in de paardensport

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 13:09

Yeah right! Fitzy, dat kun je de paardensport toch niet aan doen?? Hyper!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 13:22

[quote]
Op 2001-05-15 11:07, schreef Lovely:
Kimmy, jouw wens is bij mij al eens onverwacht uitgekomen en toen stond Labje daar met een sjerp en een dekentje. En ik maar slikken en slikken en slikken. Dat was een heel mooi moment, erg indrukwekkend.

Lijkt mij ook zo geweldig! Dit is gewoon een droom van Raldi en mij. Met HIckory had ik heel iets anders.
Ik moet me nou gewoon richten op Raldi. En als ik ooit eerste wordt, dat die mensen dan zeggen: zo, dat heeft Kim snel voor elkaar gekregen! Dromen

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 14:12

Ja mijnn droom wens zal altijd mijn droomwens blijven maar dat maakt niet uit.
ALs eerste wil ik een lieve pony waar ik dan M mee rijd en een fokkerij met allemaal lieve shetten. Dit is al hele lange tijd mijn droom wens maar waarschijk komt er maar een ding van uit nl de pony. Maar ondertussen kan ik lekker verder dromen

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 14:18

mijn droom??? ik weet t eigenlijk niet zo goed.
ik wil in ieder geval een leuk paardje voor mezelf, en een mooi huisje. maar das wel errug standaard he?? Scheve mond\
wat me verder nog heel erg super lijkt is om eindelijk op Nina te kunnen rijden. dat wou ik drie jaar terug al, toen ik de pony's net ging verzorgen. afgelopen zomer had het gekund, maar het is er jammergenoeg niet van gekomen. het lijkt me zoooooo geweldig om op Nina te rijden, lekker door t bos en af en toe een dressuurwedstrijdje. Ben al zo ontzettend blij met alles wat we met Nina bereikt hebben, meer dan ik had durven hopen drie jaar terug. toen kon je nog nauwelijks naar haar kijken of ze stond al achter in dr stalletje! en nu komt ze vrolijk op je af om te knuffelen, we hebben al een zadel op gehad, ze heeft twee prachtveulens op de wereld gezet en ze in ontzettend lief! Lovers Lovers Lovers
ja ik denk dat dat toch wel mn grootste droom is, om eindelijk op Nientje te kunnen rijden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 14:30

kimmy, leg het idee dat anderen iets moois over je moeten denken maar naast je neer. Het is belangrijker wat je er zelf over denkt.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 14:33

dat is makkelijker gezegd........

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 14:33

maaike. jou droom gaat uitkomen. en als je hulp nodig hebt. ook al heb ik weinig tijd. voor jou en nientje maak ik wel tijd. dat weet jezelf ook. dus als je weer gewoon normaal naar je ponies mag (mag nu toch ook al) dan roep je maar.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 14:34

moet ik ook weer ff opreageren. maar op de manege vinden ze raldi gewoon niks. Ze is af en toe een kreng, gewoon een oude verwende zurige merrie. Daarom vind ik het belangrijk voor haar, niet voor mezelf, maar voor haar, dat ze weer zeggen: kijk, dat paard he?! die heeft dit en dat gewonnen met kim!!
Party!! Party!! Party!! Party!! ik hoop zo dat het lukt!!!!!

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 14:37

Mijn grootste droom is al uitgekomen door het paard te hebben wat ik nu heb. Ook ooit Zrijden is al gelukt, maar nu zou ik heel graag een mooie kur op muziek gaan rijden. Dat lijkt me echt geweldig! Mooie passende muziek en daarop de ring in, maar ook het voorbereiden lijkt me al heel leuk. Ooit een demonstratie pas de deux op muziek gegeven en zulke leuke herinneringen daaraan, maar dat was gewoon met muziek van een cd met stemmen erop, 3 muziekjes (stap, drag en galop) leuk proefje en klaar. Voor het 'echie'moet je instrumentale muziek, met overgangen enz enz, en ik weet niet zo goed waar ik beginnen moet.
Eerst na de MKZ maar weer eens gaan lessen en hopen dat mijn instructeur raad weet. (laten maken is veel te duur)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 14:46

Kimmy, ik snap het wel hoor. Vroeger werd er erg geringschattend gekeken naar mijn paard. De mensen met de grootste mond hebben heden ten dage nog niet eens een startkaart.
Let erop dat je alleen wedstrijden rijdt in een ring met jury erbij. Geen wedstrijdjes tegen stalgenoten, want daardoor zou je aandacht afgeleid kunnen worden. Vergeet ook niet dat het meeste commentaar gevoed wordt door jaloezie.
Jouw tijd komt vanzelf.

Kitty

Berichten: 7699
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 15:06

Ik zou heel graag ver komen in de dressuur-en springsport met een zoon of dochter van Muzefee.
Verder zou ik een kleine manege willen waar ik les kan geven en jonge paarden kan beleren.

En daarnaast een leuke boerderij met veel grond en stallen.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 16:30

Een keer meedoen aan de endurance race in Quatar(verenigde arab. emiraten) en dan natuurijk winnen.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 16:32

ik heb eigenlijk nog een droom wens. Dat die K stal bij ons een opgeknapt wordt en dat we een goede bak krijgen, dat alles weer gezellig wordt en we elkaar weer gaan respecteren om wat we doen. Dan hoef ik aan het eind van de zomer niet te verhuizen naar een andere stal en dan kan mijn fjord ook blijven!!!!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 16:53

Ik wil worden als Anky! HAHAHAHAHA!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 17:03

edit
Laatst bijgewerkt door Lievemeid op 06-02-02 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 17:13

Mijn grote wens om Z dresssuur te rijden is uitgekomen, ik ben met Jur Z geworden en ik had nog veel verder willen komen maar dat is ons helaas niet gegund. Misschien dat ik met Razinda een nieuwe kans krijg om het verder te schoppen. Ik ben er van overtuigd dat ieder gezond paard met een normaal karakter minimaal Z dressuur kan worden, mits het goed gereden wordt. Mijn wens is dat ik ooit Grand Prix zou kunnen rijden maar dat zal nooit gebeuren want dat kost een heleboel geld (goed paard, trainer, wedstrijden, vervoer etc) en mensen die achter je staan en je helpen naar de top want niemand kan het alleen. Aan de andere kant ben ik misschien net niet ambitieus en fanatiek genoeg.

Mijn echte droom is ooit op een boerderij te wonen met stallen etc aan huis en daar mijn paardjes aan huis te hebben samen met een heleboel andere dieren, een paar verwaarloosde paarden die ik een leuke oude dag kon geven en een lieve man, en het liefst mijn ouders erbij!

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 17:56

Mijn droom is eigenlijk al uitgekomen. Ik wilde als kind zijnde altijd al een paard. Voor mijn zevende verjaardag vroeg ik een paard of pony. Die kreeg ik niet van mijn ouders, want dat was te duur. Ik ben vervolgens, na m'n verjaardag, van huis weggelopen, omdat ik geen paard/pony voor m'n verjaardag had gekregen *LOL* Eindelijk na 20 jaar wachten kocht ik mijn eerste paardje. Good things come to those who will wait he... Ik heb niet echt een droom om iets te bereiken met mijn paardje. Wat me wel heel leuk lijkt om te doen is Freestyle Reining. Maar ik betwijfel dat ik ooit zover kom. Het is natuurlijk wel heel leuk om daarover te dagdromen Lachen
groetjes, Caballo

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 20:49

Ik wil heel erg graag veel verder komen in het springen. Liefst M of Z samen met mijn E-pony. De dressuur hoeft van mij niet persé heel hoog te worden. Wat me ook heel gaaf lijkt, is een keer een cross te rijden. Maarre, dat zou ik waarschijnlijk nooit durven!! 50 cm crosshindernisjes gaan nog wel, maar hoger??? Nee dank je.
Maar mijn echte wens is al uitgekomen. Ik wou altijd heel graag een pony. Zo'n hele brave die alles deed wat ik vroeg en nooit zou schrikken. Dat ideale paardenbeeld verdween toen Kyra in beeld kwam. Zij kwam op de manege als manegepony. Een schimmeltje en een grote C-pony. Omdat ik niet groot was en (volgens de instructeur) best goed reed, mocht ik haar uitproberen. Super gaaf paardje vond ik het. We hadden meteen gesprongen en toen ik thuis kwam, kon ik het nergens anders over hebben dan over de superpony Kyra, die eigelijk helemaal niet rustig was. Mijn moeder wou wel eens weten wat voor pony het was (mijn ouders waren al op zoek naar een pony, wat ik niet wist, en nu eigelijk nog niet hoor te weten hihi). Ze vond hem heel leuk, en de tweede dag dat Kyra op de manege was kreeg ik een papiertje in mijn handen gedrukt van mijn moeder, waarop stond dat Kyra van mij was. Ik moest huilen van blijdschap.
Helaas werd ik na anderhalf jaar te groot en werd ze verkocht. Gelukkig staat ze nog op de manege en heeft ze twee hele lieve nieuwe baasjes. Wij gingen toen op zoek naar een andere pony. Meteen bij de eerste pony was het raak. Liefde op het eerste gezicht. En zo is nu sinds twee mannden mijn tweede liefde in beeld, waarmee ik hoop heel ver te komen in de springsport!!

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 21:01

Loik topic!!!

Uhhhm, ik wil graag op een Friese hengst de olympische spelen meedoen!!!!!!!!!!!!
(dressuur)

En in de toekomst wil ik ook graag gaan mennen met een supermooie lieve Fries. Lekker recreatie enzo.

Maar echt, Friezen zijn zulke fantastische beesten, en dressuur is zo super mooi, dat ik dit wil combineren en de olympische spelen winnen!!! (lekker beter zijn als Anky en Isabell gheghe)

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 22:32

Zover mogelijk komen als ik en mijn paard in ons hebben. Als dat nu M1 is vind ik dat best Maar de Z1 zou ik toch wel heel erg leuk vinden.
geeft toch een kick al is dat niet alles.
ach ik heb bereikt wat ik wil ik kan aardig in de ronte sturen genoeg om plezier van mijn paard te hebben en te zorgen dat ik mijn paard ook plezier kan laten beleven in z'n werk.
later als ik groot ben *LOL*
zou ik graag groningers willen fokken.
maar ach lottie was toch mijn echte droom Lovers

Danielle
Berichten: 236
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 23:21

Hey,

Wat is mijn droom?
Nou als eerste is mijn doel om een nette b proef te kunnen rijden met Roderick en dan stapje voor stapje verder leren en uiteindelijk wil ik graag een kur op muziek rijden met Roderick. Wow! *LOL*
Daarna zou ik ook graag verder willen leren en bij de nvdr starten. Party!!
Een andere droom wat betreft paarden is het hebben van een eigen stal met mijn paard en eventueel nog andere paarden. Ach ja toekomstdromen!! Nu ze nog stap voor stap waarmaken! *LOL*
XXX Danielle

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 23:57

Hmmm...mijn droomwens is om een eigen westernpaardje te krijgen en daar lekker veel plezier mee te hebben.
Natuurlijk zou het ook wel mooi zijn om in de reining-olympische ploeg te komen, maar dat is niet mijn streven.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 09:27

oh ja, ik was gisteren wat vergeten: ik heb op Paard '97 gereden met het paard van een vriendinm gewoon promotie van het ras, verder niets, en dat was zo indrukwekkend..... Tender was toen nog een veulen en ik weet nog dat ik toen dacht: wauw, ik hoop dat dit ooit gaat lukken met hem!!!! en of dat dat zal zijn omdat hij nederlands kampioen is (ik zeg maar wat stoms hoor!), of omdat het de troostprijs was bij een onderlinge wedstrijd, dat maakt me geen ene donder uit, maar om met je eigen trots in zo'n omgeving te mogen rijden en hem aan iedereen te laten zien..................
daar droom ik stiekum nog wel eens van!

(ach, laat maar dromen, toch?!)

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 12:05

WAt ik wil?
Is verschrikkelijk goed leren rijden.
Qua wedstrijden is het Z mijn eerste doel (erg afgezaagd maar goed) maar dat krijg ik voorlopig toch niet voor elkaar hoe wel het de laatste tijd erg hard gaat.
En wat ik heel graag wil is een supergoed eigen paard en daarmee alle grote samen gestelde wedstrijden rijden, Boekelo, Burghly OS etc. etc.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 12:37

Tender dat ken ik heel erg goed.
De eerste keer dat op op Paard&koets reed kwam ik bijna met tranen de ring uit het is zo geweldig datmen voor jou klapt.
paard 99 en 2000 vind ik veel minder leuk dan paard&koets das toch wat minder kinderlijk.
afgelopen jaar ook ik reed nog achteraan toend e rest de ring uit ging.
Normaal zit ik nog niet zo happy in de middendraf als ik doorzit en toen over de middelijn strekken wat ie deed echt z'n kop erop en ik kon zo fijn zitten! men begon meteen weer hard te klappen nou toen zat ik vol met kippenvel.
en dat gevoel das nog mooier dan alle gewonnen wedstrijdjes bij elkaar.
zo trots als ik was.
ik snap dus heel goed hoe je je voelt