ik weet niet of het hier op de juiste plaats staat maar ik zit me af te vragen hoe je een paard moet laten afkeuren voor de verzekering wordt dit via de dierenarts geregeld en moeten er dan foto's bij of regelt de verzekering dit allemaal voor je? Kan er niks over vinden. Je mag me ook pb sturen.
hoe en wat kan per verzekering verschillen. meestal is het gebruikelijk dat je een briefje stuurt met een begeleidend advies van je dierenarts er bij. vaak is dat voldoende. op welke gronden wil je hem af laten keuren?
In principe gaat dit via een rapport/attest van de dierenarts, dit rapport wordt beoordeeld door een deskundige van de verzekering en op grond daarvan wordt de beslissing genomen om je paard wel of niet af te keuren (mits verzekerd voor de betreffende aandoening).
Ik neem aan dat je je paard laat afkeuren op bevindingen van de DA en niet omdat je zelf denkt dat hij niet goed is. Je zult zelf met je verzekering contact op moeten nemen om de "schade" te melden en om te vragen wat hun procedure is.
Ik zal trouwens even temmen, want dit topic staat hier verkeerd .