Bijna 5 jaar geleden kocht ik mijn mooie Mickey, alles leek toen nog zo leuk en mooi.
Mickey is altijd een heel erg moeilijk paard geweest, met vanalles.
Ze is buiten toen eens ervandoor gegaan (Autobaan opgerend...) en erna heb ik nooit meer met haar kunnen buiten rijden, En geloof me, Ik heb echt geprobeerd en geprobeerd... Echt...
Helaas gaat het met dressuur ook helemaal mis, Mickey is een ex-renpaarde, Nu bijna vijf jaar later kan ik nog altijd niet gewoon galopperen, Dat is echt compleet een ramp...
Springen gaat wel, maar daar word ze soms zo gek mee, dat voor beide veiliger is om dat gewoon weg achterwege te laten.
Verder het grootste probleem is gewoon, Mickey is altijd ziek, Altijd...
Ze heeft zoveel in haar leven meegemaakt.
Ze komt uit Engeland, is toen hier heel slecht behandeld/verzorgt geweest en toen kochten wij haar.
Altijd was er wat, we hebben een jaar maar drie maanden zonder dierenarts doorgebracht, Soms gewoon 3 keer in de week...
Ze heeft echt alles gehad.
Ze heeft platvoetjes, waardoor haar peesjes zwak zijn.
Ze heeft erg slechte spieren, Waardoor ze veel en snel verzuurd en daarom niet veel aankan.
Ze hefet zowel een schedel en botbreuk in haar been gehad.
Ze heeft eierstok problemen (die zijn nu voor zo ver opgelost)
Verder heeft ze alle dingen zoals hoefzweren, onstekingen en noem maar op, het is zoveel dat ik het niet eens meer weet.
Nu was zo weer kreupel, hebben we haar laten onderzoeken, ze had een slijmbeurs onsteking in haar schouder, onstekingen in haar rug, ribben en wervels scheef, ze zat vast in haar spronggewrichten.
Ze is daar helemaal voor behandeld, en nu heeft ze weer een onsteking op haar been waarvan ze nog altijd kreupel is.
Mickey heeft zoveel meegemaakt, en zal nooit meer helemaal beter worden...
Nu sta ik echt, ik weet totaal niet wat ik met haar moet doen.
Mij is al vaker nu gezegd laten inslapen, gewoon omdat ze op is...
Nooit meer beter zal worden.
Nu twijfel ik dus, is inslapen nu echt het beste? Dat ze klaar is met vechten.
Of zal ik het nog eens proberen, kijken wat eruit komt?
Wanneer ben ik egoistische?
Als ik zeg laat haar inslapen, is dat oneerlijk tegen over haar?
Of als ik het juist niet doe?
Ik weet het echt niet meer