Bij Fitz op bezoek

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Bij Fitz op bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-02 20:19

Dit is een verslagje niet van vandaag maar van gisteren. Gisteravond ben ik even wezen kijken bij de stal waar jura en claudia staan. Sinds kort staat daar Fitzroy zodat hij ook lekker van het gras kan genieten. Fitz had les dus daar was ik speciaal voor gekomen, ook Jasmijn kwam vlak voor de les aan. Fitz werd al een beetje zenuwachtig van zoveel toeschouwers, dat had ze niet hoeven zijn want de helft van de tijd zat ik te kletsen met jasmijn Schijnheilig . Tussendoor heb ik natuurlijk wel gekeken hoor. Wat een leuk paard is het toch, een heel mooi type met veel tact. Ondanks het warme weer werd er hard gewerkt en zaten er stukjes bij waar hij heel mooi gedragen ging. De uitgestrekte draf is heel spectaculair en de zijgangen gingen ook best goed. Het was wel grappig om de Fitz-wissels in het echt te zien, ze had er natuurlijk op bokt al het een en ander over geschreven. De les was ca 21.00 uur afgelopen. Tegen die tijd begon de zon onder te gaan en dat leverde prachtig mooie plaatjes op. Helaas hadden we geen fototoestel mee. Jura heeft ook nog even op Razinda gereden, kon ze mooi even trainen op de grasbaan (20x60 Kwijl ) want vrijdag moet het gebeuren natuurlijk *LOL* . Vrijdag ga ik kijken of al het geleerde ook op de wedstrijd in praktijk gebracht wordt Haha! .

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 00:15

Leuk verslagje, Astrid, nu nog een keer andersom Knipoog
Het was eigenlijk wel grappig dat je gisteravond kwam, want onderweg naar M-B zat ik nog te denken dat ik aan Jura zou vragen waar jij precies woont.

Maar idd was ik natuurlijk zoals in de aard van het beestje zit nogal gespannen en ging het zondag zonder toeschouwers echt stukken beter!
Je wordt natuurlijk ook niet iedere dag bekeken door iemand die zo hoog gereden heeft als jij.
We zijn wel steeds meer zijn grenzen aan het opzoeken wat zoals je gezien hebt nog wel eens tot wat heftige reacties leidt.
Ik vind wel dat Fitz enorm zijn best doet en nog steeds heel veel vooruit gaat met dank aan de instructeur. Knipoog

Ik hoop dat hij vrijdag net zo goed gaat als zondag, dat zou een leuke opsteker zijn. Maar gezien mijn wedstrijdstress is dat voorlopig waarschijnlijk nog een illusie!

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 00:21

Ondanks jouw wedstrijdstress ben je al aardig ver gekomen, laat staan als je geen stress zou hebben Haha!

Aan de andere kant: sommige mensen presteren onder stress nou eenmaal beter Knipoog

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 08:54

Ja, de dames hebben een mooi stekkie daar. Haha!

Hmm, ik snap wel wat Fitz bedoelt hoor. Ik kan ook niet lekker trainen als er mensen aan de kant staan. Dan wordt je toch afgeleid en verlies je sneller je concentratie. Ik ben nogal geneigd om te gaan kletsen Tong uitsteken

Je hebt pech dat je zo laat moet starten vrijdag, Fitz. Dan is iedereen al klaar en komen we allemaal naar jouw baan om te kijken Haha! En wat maakt het eigenlijk uit? We weten allemaal wel dat paardrijden niet vanzelf gaat, dus als het wat minder gaat dan thuis, who cares Haha!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 09:32

Ik was pas heel laat met rijden, pas tegen het einde van de les van Fitz kwam ik de baan in, want de schroefgaten wilden niet meewerken! Boos!
De hoefsmid is zelfs nog geweest diezelfde avond.

Ik vond het erg gezellig dat jullie langskwamen, het was echt weer een soort boktmeeting. Haha!
Toch grappig dat je via internet zoveel mensen leert kennen. Het was trouwens superdruk op stal, dat was ik helemaal niet meer gewend. Maar wel heel erg gezellig! Lachen

Ik ben aan de ene kant wel blij dat ik vrijdag al zo vroeg moet, kan ik daarna lekker naar de anderen gaan kijken! Party!!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 11:29

Hee wat gezellig zeg. Dus die fitz gaat met sprongen vooruit nou ben benieuwd hoe ze het gaat doen in ALMELOOOOOO.

Haah Kijk uit Jura straks wordt het nu TE druk daar Tong uitsteken Knipoog . Zo af en toe is het wel goed ook voor de paarden op wedstrijd is het vaak ook druk.