Hercules, the end of an era

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 13:07

Ben er ook stil van geworden...

Heel veel sterkte...

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 13:25

ook ik zit met me ogen vol trane Huilen ben er even stil van mar voor hem zal dit het beste zijn

ik wens je heel veel strekte en hoop dat je met mooie gedachtes naar de tijd met hem terug kan denken


sterkte!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 13:43

Sterkte.
Een ontzettend moedige beslissing waar jullie alleen maar trots op mogen zijn!
Voor Herculus komt nu de rust, voor jullie de tijd om alles een plaatsje te geven! Ontzettend veel sterkte hiermee!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 13:56

Ik wil je heel veel sterkte wensen voor morgen en voor de daarna volgende rottijd......

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-02 16:04

Allemaal hartstikke bedankt.
Kuul heeft de tijd van zijn leven, hij staat nu los op een stuk van 1,5 ha waar hij normaal alleen met jaloerse ogen naar kon kijken. Hij heeft het ongetwijfeld hartstikke druk met dingen ontdekken en de twee arabiertjes (Fulco en Voltrack) jaloers maken.
Het is zo ontzettend raar, eerst was het nog een week, toen nog een paar dagen, en nu is het nog maar heel even. Morgenochtend vertrekken ze al heel vroeg (7 uur). Ik zal hem gigantisch gaan missen, maar dat besef ik me eigenlijk nog helemaal niet. De afgelopen vier jaar stond hij er gewoon, elke dag. Dat is morgen gewoon pats-boem afgelopen.
Helemaal raar is het dat we zodra mijn vader met een lege trailer terugkomt het volgende paard erin zetten en hem naar de DA brengen om te laten keuren. Ik hoop zo ontzettend dat hij wordt goedgekeurd, want het is zo'n ontzettend leuk beestje. Aan de ene kant ben ik blij dat ik daar niet ook nog een paar dagen op moet wachten, want hoe dan ook hij is hard op weg een behoorlijk prominente plek in ons paardengezinnetje in te nemen. Aan de ene kant is dat ontzettend moeilijk, net nu Hercules weg gaat, aan de andere kant is het ook een hele goede motivatie om door te gaan en de draad weer op te pakken.

Ik hoop dat ik vannacht nog een beetje slaap, want ik lig steeds langer wakker, eigenlijk denk ik aan niets, maar slapen gaat ook bijna niet meer. Ik hou mezelf al de hele week voor dat ik na vrijdag gewoon weer verder kan gaan, dat het afgesloten is dan dat het allemaal weer goed komt, maar tegelijkertijd wens ik steeds meer dat het nooit morgen wordt.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 16:08

Blijf hem herinneren zoals hij was en wat hij gedaan heeft voor je. Het is je vriend en je neemt een waardig en recpectvol afscheid van hem.

Hij zal je dankbaar zijn voor de tijd die jullie samen hadden.

ik hoop zoooo dat Fulco goed is zodat je weer verder kan gaan. Sterkte komen dagen en je weet ons te vinden Lovers .

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 16:09

Ik wens jullie heel veel sterkte de morgen en de komende tijd.

Het zal niet meevallen om zo'n "bikkel" te moeten missen, ook al staat zijn fantastische opvolger al in de startblokken.....

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 16:31

Heel veel sterkte morgen en de tijd erna...

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 10:43

Laui, heel veel sterkte vandaag...
En bedenk maar dat Hercules nooit bij je weg zal gaan, hij krijgt namelijk een heel bijzonder plekje in je hart!! Lovers

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 10:44

heej meis veel sterkte vandaag, we denken met zn allen aan je

*knuf*

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23457
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 11:05

Ook namens mij heel veel sterkte, ik zit er ookal de hele ochtend aan te denken.
HEt is het beste voor hem (niet dat die wetenschap veel helpt maar goed)
Nogmaals heel veel sterkte...

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 13:39

sterkte vandaag
Verdrietig

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-02 13:48

Het is heel raar, geen Hercules, maar het voelt ook goed aan.
Vanochtend zou mijn vader om 7 uur wegrijden, dus ik had mijn wekker op kwart voor gezet, nog éven een knuffel, nog éven een kus, alsof het uit zou maken. Ik vond het in huis verdacht stil, maar waarschijnlijk was mijn hele familie al op (as usual). Toen ik beneden kwam en naar buiten keek zat mijn zusje op een emmer voor Kuul's stal, met de deur open voerde ze hem een lading snoepjes. En hij bleef zo braaf binnen staan. Buiten gekomen vroeg zij of ik paps en mams gezien had. Nee dus. Toen maar even intern naar hun slaapkamer gebeld, mijn moeder nam echt ontzettend slaperig op, die waren dus nog helemaal niet wakker. Even later stond mijn vader in zijn pyama op het balkon, of wij Kuul in de trailer konden zetten (die stond gelukkig al klaar). Dus wij heel braaf een enorm paard met een behoorlijke eigen wil de trailer op proberen te krijgen. Hij stond bijna met die enorme voeten van hem op mijn slofjes, dus dat ging niet echt werken. Mijn zusje haalde even mijn stalschoenen, en toen liep hij zonder problemen de klep op. Paard vastgezet, poep weggeschept, en toen kwam mijn vader (geschoren én met gekamde haren) aan. Nog even allemaal Kuultje geaaid, knuf gegeven en toen gingen ze. Kuul stond braaf stil, keek nog één keer achterom en toen was hij weg.
Daarna hing er zo'n zwijgzame gelatenheid over ons, de paarden, de vogeltjes, over alles. Toen was het wachten op mijn vader die met een lege trailer terug kwam. Paarden buiten gezet, eten gegeven, uitgemest. Eigenlijk heel normaal 'z'n gangetje'. Stiekem hoopte ik dat hij nog wat 'vergeten' zou zijn, dat hij nog even terugkwam, maar nee hij kwam terug met lege trailer, en nog steeds besefte ik me helemaal niet dat Hercules weg was. En zelfs nu (ik moet even een middagje werken, komt nl vanalles tussen) voelt het alsof hij elk moment weer aan komt stappen, zijn eten eet. Het is gewoon niet te beseffen, pijn doet het niet echt, het is gewoon ondenkbaar.
Het was wel even confronterend toen ik net Jopie binnenzette en Herc's halster pakte (die is nu voor Joop, want Joop's is best versleten). Op het halster en op het touw zit allemaal bloed. Niet veel, maar toch. Het bewijst voor mij dat hij dood is, maar op een of andere manier geloof ik het nog niet. We hebben het halster + touw in de biotex gelegd, wassen het straks uit en dan ruiken de mannen er niets van.

Volgens mijn vader was het erg goed gegaan. Hij heeft niet gezien hoe hij geschoten werd, maar heeft het wel gehoord, en ook het stuiptrekken erna. Hij heeft hem ook nog zien liggen, en hij is zo ontzettend kalm, berustend of hoe je dat ook moet noemen. Hercules is in de hemel, kan ravotten wat hij wil en zal nooit meer pijn hebben. Mooier had het niet kunnen zijn...

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 13:59

Moet toch wel mijn tranen inhouden na het lezen van je verhaal.
Sterkte Laui...

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 14:02

Raar hoor geen Kuul meer maar het leven gaat door. Kuul heeft geen pijn meer Huilen . Jou en die van je familie zal wel langzaam weggaan.

Hoest nu met Fulco ??

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 14:03

Ik wil je ook heel erg veel sterkte wensen.. Ik kan me voorstellen dat het raar is.. Hercules kan nu lekker spelen zonder pijn..

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 15:22

verschrikkelijk, maar waarschijnlijk wel de juiste keuze
veel sterkte

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 15:25

Mooi beschreven Laui, het was het beste voor 'm.
Sterkte...

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 15:58

Heel veel sterkte... Verdrietig

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-02 16:03

Voor Hercules;

Nooit meer je grote oren,
Nooit meer je lieve snuit,
Nooit meer grote tochten,
Nooit meer er op uit,
Nooit meer Hercules,
Nooit meer Kuuleman,
Nooit meer 'ff' zoenen,
Nooit komt het er nog van,
Nooit meer naar je kijken,
Nooit meer ... wat is dat nog eindeloos lang

Rust Zacht, Grote Beer!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 16:09

Heel mooi gedicht Laui, en een nog mooier onderschrift... Verdrietig

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 16:58

jeetje lijkt me echt vreselijk. Huilen Huilen Huilen Huilen
Heeeeeeeeeeeeeeeeeel veel sterkte

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 17:39

Kom net terug van een heerlijke paardenvakantie en zag in een ander bericht jouw onderschrift. Ik schrok en ben meteen dit berichtje gaan zoeken.

Klote Laui, wel knap dat jullie de beslissing hebben genomen. Fijn ook dat je hem nog mee naar buiten hebt kunnen nemen.

Sterkte!

Noukie
Berichten: 10946
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 19:33

jeejte, k zit hier echt met tranen in mn ogen. Jouw verslag van die laatste ochtend komt me ook wel erg bekend voor. het is zo vreselijk, maar je kan je troosten met de gedachte dat je voor je paard in ieder geval het beste hebt gedaan...

heel erg veel sterkte de komende tijd

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 19:40

jee, ik heb er helemaal een brok in mijn keel van.......
ik weet even niets meer te schrijven........
heel veel sterkte..........
Verdrietig