je eerste pony; je grote liefde?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 17:42

Evita is zeker weten mijn grote liefde.. Ze past gewoon helemaal bij mij! Toen ik 9 jaar oud was, was mijn droompony altijd al een mooie haflinger met lange blonde manen.. er stond een haflinger in de buurt bij mij, precies mijn droompony. Vanuit mijn kamer kijk ik uit op een groot weiland en af en toe zag ik die prachtige haflinger met een meisje 's avonds galoperen over het weiland. Ik kon er uren naar zitten kijken en dromen. Ik wist niet eens hoe die mooie haflinger heette, maar 's avonds zat ik heel vaak bij haar voor het hek van de wei om naar haar te kijken. Als haar meisje ging rijden ging ik er wel eens stiekem achteraan om naar de pony te kijken als ze aan het rijden was. Ik was erg verlegen enzo, dus ik heb nooit durven vragen of ik haar mocht verzorgen.


Toen ik 12 jaar was zei mijn vader eens dat een collega van hem een meisje zocht die zijn pony af en toe wou verzorgen, natuuuuurlijk wou ik dat! hardstikke graag!! Toen bleek dat dus de haflinger te zijn!!!
Het klikte gelijk met haar en ik was de hele dag bij haar om te poetsen enzo.. Na een jaar zou ze verkocht worden, vond ik echt verschrikkelijk! Ik wou het niet, ik wist dat ik nooit meer zo'n pony zou vinden en toen hebben mijn ouders har gekocht.

Inmiddels heb ik haar al 2,5 jaar, en ik ben nog steeds gek op haar. Ik zou d'r voor geen goud willen ruilen, er hebben al een paar keer mensen geld geboden voor haar.. op de manege vroegen ze wel eens of ik haar niet wou ruilen voor een grotere pony, maar dat doe ik echt niet! daar hoef ik geen seconde over na te denken. ik hoop dat ze bij mij kan blijven voor altijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 18:26

Ik ben gek met al mijn paarden. Dat vind ik toch het verschil tussen een paard van jezelf en een paard dat je voor een ander rijdt. Omdat je weet dat die gaan bouw je er minder mee op.

Ik weet nog dat we mijn 2e pony gingen bekijken, omdat ik te groot was geworden voor mijn oude trouwe B-pony. Bij het uitproberen heb ik op zijn rug zitten janken, want hij was zo leuk maar dan zou mijn oude pony weg moeten. Na Ami kwam er een D-pony met wie het niet zo klikte, en dat is de enige geweest van wie ik het niet erg vond dat hij ging

Mijn echte grote liefde was denk ik Levi's. Ik kocht hem toen ik net 15 was en van de pony's op een paard over ging. Dat was echt liefde op het eerste gezicht. Ik heb hem 3 jaar gehad en geen dag spijt gehad van mijn aankoop. Ik ben er letterlijk ziek van geweest toen hij wegging. De enige bij wie ik dat "gevoel" weer een beetje terug had was vorig jaar bij Rio. Soms klikt het gewoon vanaf het allereerste moment, dat heb je bij paarden net zo goed als bij mensen.

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 22:50

ik heb veel paarden gehad
1 daarvan heb ik maar 3 maanden gehad jammer genoeg
als ik nu moet beantwoorden wi emijn grootste liefde is is dat roos
ik weet nog zo'n 2 jaar terug dat we gingen kijken naar dat yf was verkocht
ik was doodsbenauwt toen we daar aan kwamen
we hebben verschillde pony's gezien maar zij sprong er gewoon uit
toen ik er op was stond het huilen nader dan het lachen bij mij
maar mijn vader heeft de knoop door gehakt
hij vond mij er goed op rijden en vond dat ik haar een maand op proef moest hebben en dan zelf mocht beslissen
het ging gewoon super toen ze in mijn vertrouwnde omgeving kwam
ik heb zoveel van haar geleerd en het was echt een merrie met karakter jammer genoeg hebben we haar moeten verkopen na een jaar plezier met haar hebben gehad met haar heb ik mijn eerste wedstrijd gewonnen en ben ik geslaagt voor mijn ruiterbewijs!

nu heb ik isabel gekregen en ben heel blij met haar maar als ik nu zou moeten kiezen zou ik dolgraag roos weer terug willen hebben
mischien omdat ik isabel nog niet zo lang heb maar roos blijft mijn nr 1

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 20:41

Mijn eerste grote liefde was mijn verzorgpony Silvia haar heb ik 3,5 jaar verzorgd zij zal altijd een plekje hebben in mijn hart.Ikverzorg haar nu niet meer maar ik kan haar nog elke dag zien als ik wil.Wie ook ook een plekje in mijn hart heeft is mijn vorige paard Goldie,ik had haar maar twee maanden maar ik had toch al een beetje een band met haar.
Ik vindt het ook wel erg jammer dat ik Goldie waarschijnlijk nooit meer zal zien of het moet een keer bij toeval gebeuren dat ik haar tegen kom maar daar reken ik niet op.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 20:59

Mijn eerste paard zal altijd dat speciale plekje in mijn hart houden, hij was 2 jaar toen hij bij ons kwam, een roodvos van Heidelberg/Ladykiller een drabbertje eersteklas maar zo verschrikkelijk lief.
Ik heb zoveel van hem geleerd, we hebben alles gedaan, dressuur (liet hij me graag zitten) springen en uiteindelijk samengesteld, en wat had hij er een plezier in....
Ik kon lezen en schrijven met hem, we kenden elkaar door en door.
Maar na 18 jaar trouwe kamaraadschap kwam die rotziekte van Cushing roet in het eten gooien en dat uitte zich door onomkeerbare hoefbevangeheid van de ergste soort, hij heeft nog 10 dagen op de kliniek gestaan maar daar waar het eerst wat beter leek te gaan kwam het na 9 dagen erger terug, zijn hoefbenen kwamen bijna door zijn hoefzool en hij wilde niet meer
5 dagen voor zijn 20e verjaardag heb ik hem in laten slapen, op 10 april 2000, en ik moet zeggen dat ik daar nog verdriet om kan hebben, niet om die beslissing want het was de beste die ik kon maken, maar om het gemis....
Ik heb nu mijn droompaard Piropo, maar Wietje zal ik nooit maar dan ook nooit vergeten, 18 jaar lang zijn wij samen geweest en dat kan ik gewoon niet zomaar uitwissen, ik zou het ook niet willen.