Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

. De enige reden waarom ik daar wel op kroop, was omdat ik hem vertrouwde en dat gevoel was heel sterk. Tegenwoordig rij ik nog wel eens op andere paarden, maar alleen als ik daar een goed gevoel bij heb. Zodra bepaalde vage onzekere gevoelens me bekruipen, ga ik er niet op; maar dan ga ik er ook echt niet op. Vreemd genoeg ben ik niet echt bang, dat ben ik namelijk niet voor paarden; het is gewoon een soort signaaltje wat ik krijg 'niet doen'. Meestal niet eens bij 'gekke' knollen hoor, dat is juist het gekke. De zogenaamde brave paarden kunnen me dat gevoel ook geven. Dat gevoel kan ik maar beter naar luisteren, althans dat leert de ervaring. Eventuele eigenaars/kenners kunnen 1000 keer zeggen dat het allemaal wel goed komt, als ik er niet op wil, dan ga ik er niet op.
. 

Lovely schreef:Tegenwoordig rij ik nog wel eens op andere paarden, maar alleen als ik daar een goed gevoel bij heb. Zodra bepaalde vage onzekere gevoelens me bekruipen, ga ik er niet op; maar dan ga ik er ook echt niet op. Vreemd genoeg ben ik niet echt bang, dat ben ik namelijk niet voor paarden; het is gewoon een soort signaaltje wat ik krijg 'niet doen'. Meestal niet eens bij 'gekke' knollen hoor, dat is juist het gekke. De zogenaamde brave paarden kunnen me dat gevoel ook geven. Dat gevoel kan ik maar beter naar luisteren, althans dat leert de ervaring. Eventuele eigenaars/kenners kunnen 1000 keer zeggen dat het allemaal wel goed komt, als ik er niet op wil, dan ga ik er niet op.
een keer vermoedde ik dat ze best een wat knetterdruk zou kunnen zijn en of ze dus even vantevoren gelongeerd kon worden...

. Gewoon rustig aandoen en als je het nioet aandurft niets forceren en met iemand gaan rijden die je goed vertrouwt en waar jij en het paard waar je opzit zich rustig bij voelen.