Amazone beboet nadat ze bijna van haar paard werd getrokken!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Is de politie je beste vriend?

JA
Geen stemmen
NEE
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 0


Laura1989

Berichten: 600
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: achter de computer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 18:47

Dus als iemand je tas jat en jij ziet het mag je diegene ook doodmaken? Dat is toch eigelijk hetzelfde soort iets?... Het gaat erom dat die man als hij het er niet mee eens was geweest gewoon de politie had moeten bellen. Hij speelt zelf voor rechter. Mannen moeten zowieso van meisjes afblijven. Ik ben zelf mishandeld geweest door mijn vriend en ik pik ook niets van mannen meer, er zijn mensen die zich sneller bedreigd voelen dan anderen daar is geen goed of fout in.. dat is een gevoel.! Waarom pakt hij haar zweep? Wat wil hij daarmee? Ik snap het niet hoor... hij moet gewoon van haar afblijven. Of ze nou brutaal is of niet, dat staat daar compleet buiten.

Achterom
Berichten: 23060
Geregistreerd: 28-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 18:50

Laura1989 schreef:
Dus als iemand je tas jat en jij ziet het mag je diegene ook doodmaken? Dat is toch eigelijk hetzelfde soort iets?... Het gaat erom dat die man als hij het er niet mee eens was geweest gewoon de politie had moeten bellen. Hij speelt zelf voor rechter. Mannen moeten zowieso van meisjes afblijven. Ik ben zelf mishandeld geweest door mijn vriend en ik pik ook niets van mannen meer, er zijn mensen die zich sneller bedreigd voelen dan anderen daar is geen goed of fout in.. dat is een gevoel.! Waarom pakt hij haar zweep? Wat wil hij daarmee? Ik snap het niet hoor... hij moet gewoon van haar afblijven. Of ze nou brutaal is of niet, dat staat daar compleet buiten.

Dus een vrouw mag een grote bek opzetten en alle regels overtreden, maar een man mag niet voor eigen rechter spelen? Nu wordt ie helemaal mooi zeg

floorlayka
Berichten: 183
Geregistreerd: 10-02-06
Woonplaats: in groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 18:52

jeetje! aan de politie heb je soms ook niet meer!
maar ze moet daar toch wel rijden? weetje anders ga je lekker in die woonwijk rijden. anders kun je helemaal niet meer buitenrijden.
En die boete is van het zotte. als die man je van het paard had getrokken had je je lelijk kunnen bezeren. wie weet had hij jou wel met de zweep geslagen. maar nee, daar kijken ze niet naar

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Amazone beboet nadat ze bijna van haar paard werd getrok

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 18:55

aller eerst moet ik zeggen dat iedereen inderdaad gelijk heeft dat jij fout zit. Het is namelijk zo is er geen bord met ruiterroute dan mag jij daar niet rijden want het is een recreatiefveldje dus voor kinderen om te spelen en niet voor jou om op te rijden.

toen die mevrouw vroeg aan jou om weg te gaan had je beter kunnen gaan had je een hoop ruzie bespaard plus een boete van 30 euro.

tevens is het ook nog eens zo dat als die man aangifte doet tegen jou en jij tegen hem dat jij waarschijnlijk een straf krijgt en hij niet want jij hebt heb volgens de wet mishandeld met een zweep oke hij had jou niet van je paard mogen trekken maar jij zit echt fout want je hebt die man geslagen.

en tips om jou te geven wat je moet doen? Informatie inwinnen waar je wel en niet mag komen met je paard om te voorkomen dat dit nog een keertje gebeurt. Tevens zal ik zeggen geen aangifte en geen boete. Wees blij dat die agent hem niet ter plekke heeft uitgeschreven......

en als 22 jarige mag je je inderdaad wel verdiepen in de wet en in de plaatselijke APV van waar je woont dan weet je namelijk waar je aantoe bent.

succes

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 18:56

Laura1989 schreef:
Dus als iemand je tas jat en jij ziet het mag je diegene ook doodmaken? Dat is toch eigelijk hetzelfde soort iets?... Het gaat erom dat die man als hij het er niet mee eens was geweest gewoon de politie had moeten bellen. Hij speelt zelf voor rechter. Mannen moeten zowieso van meisjes afblijven. Ik ben zelf mishandeld geweest door mijn vriend en ik pik ook niets van mannen meer, er zijn mensen die zich sneller bedreigd voelen dan anderen daar is geen goed of fout in.. dat is een gevoel.! Waarom pakt hij haar zweep? Wat wil hij daarmee? Ik snap het niet hoor... hij moet gewoon van haar afblijven. Of ze nou brutaal is of niet, dat staat daar compleet buiten.


Het gaat hier niet om een meisje, maar om een volwassen persoon van 22. Ze overtreedde de wet door daar met paard te komen. En ze heeft een man (die haar volgens haar eigen verhaal van paard probeerde te trekken) met een zweep geslagen. Tweemaal fout dus.
De man heeft zijn burgerplicht uitgevoerd door haar op haar foute gedrag aan te spreken (dat willen we toch allemaal, dat iemand erop aangesproken wordt als hij/zij de wet overtreedt?) en schijnt geprobeerd te hebben haar, volgens haar eigen zeggen, van het paard te trekken. Dat laatste had hij niet moeten doen.
We kunnen zo via een forum en met het verhaal van 1 persoon (die verder niets meer toelicht) niet meteen iemand beschuldigen. Wat ik hier boven typte zijn puur de door haarzelf aangedragen feiten.

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 18:59

wat een slap geklets over mannen en vrouwen ! iedereen moet zich aan de regels houden of je nu een man of een vrouw bent!

misschien wilde die man hem wel afpakken om te voor komen dat hij een knal met die zweep zou krijgen die hij dus ook heeft gehad van haar!ze mag blij zijn dat hij geen aangifte tegen haar doet wegens mishandeling.

en misschien bij de plaatselijke vvv informeren waar ze wel kan rijden met haar paard of bij de gemeente een ruiterroute kaart halen! ze is tenslotte volwassen genoeg om naar buiten te gaan met haar paard dus dan kan ze daar ook aandenken......

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Re: Amazone beboet nadat ze bijna van haar paard werd getrok

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 20:10

Oke, TS en haar vriendin waren fout om in de veld te rijden met hun paarden.

De man en vrouw had ook de politie kunnen bellen om een vermelding te maken over de ruiters, maar ze kozen ook om anders te gaan handelen...

Duidelijk geval dat de man probeerde wel recht in eigen handen te nemen door TS vast te pakken en proberen de zweep afhandig te maken..
Dan neemt hij ook de risico van de gevolgen daarvan.., ik zou anders waarschijnlijk ook zo hebben gereageerd in een soortgelijk situatie als een vreemde man agressief bij mij overkomt en nog eens fysiek aan mij zou vastpakken enz.

Maar beste in dit geval is geen aangifte doen, dan krijg TS geen boete. Want beide partijen zijn fout geweest.
En TS niet meer in het veldje rijden..

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Amazone beboet nadat ze bijna van haar paard werd getrok

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 20:24

TS haar verhaal sluit sowieso niet. Ze zegt dat die man haar aan haar arm bijna van haar paard trok aan de kant waar ze haar zweep vasthad. Ze zegt vervolgens dat ze hem met de zweep heeft geslagen.
Dat kan maar 1 ding betekenen; die man heeft haar maar nauwelijks vastgehad. Als hij haar echt half van het paard trok, zoals zij het doet voorkomen, had ze niet haar arm kunnen losrukken en hem een mep geven.

Laura1989

Berichten: 600
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: achter de computer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 20:34

Als het allemaal uiteindelijk om respect gaat waarom respecteren we elkaars persoonlijke ruimte dan niet?

Mri

Berichten: 15311
Geregistreerd: 01-12-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 20:35

ik zou die aangifte dan voorlopig lekker laten.
Mocht die man wel aangifte doen tegen jou, dan zou ik wel terug aangifte doen van mishandeling.

Ik zou ook bij de gemeente ruiterroute kaart aanvragen (is er waarschijnlijk niet als er inderdaad zo slecht buiten gereden kan worden).
Mocht deze er dus niet zijn, dan kan jij (als ik het goed heb, misschien hebik het mis) weer in verveer als je die boete wel krijgt. Dan kan je in bezwaar gaan met het argument dat door die woonwijk en speelveltjes de buitenrij faciliteiten zijn verdwenen, en een verzoek doen om te zorgen voor ruiterroutes bij jou in de buurt.
Als er meerdere paarden (maneges, pensionstallen ed) zijn, zijn er vast ook wel meer mensen die buiten rijden en het zelfde probleem hebben, en jullie dus steunen.

Succes er mee!

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 20:54

Gracy schreef:
.

De man en vrouw had ook de politie kunnen bellen om een vermelding te maken over de ruiters, maar ze kozen ook om anders te gaan handelen...

Duidelijk geval dat de man probeerde wel recht in eigen handen te nemen door TS vast te pakken en proberen de zweep afhandig te maken..



heel misschien dachten die mensen wel met een normaal volwassen persoon te maken te hebben en wilden (met name de vrouw dus die als eerste aansprak) gewoon eerst door gewoon te vragen
en mejufrouw er op te wijzen dat dat niet gewenst is het probleem oplossen ipv direct de boeman uit te hangen en de politie te bellen

dat kan namelijk altijd nog (en sociale controle zijn we toch allemaal voor ??? en hebben we niet allemaal hekel aan die mensen die direct de politie bellen ipv even gewoon te vragen of te zeggen ???)

nu verliep het gesprek dus duidelijk niet geheel naar wens

daar mejuffrouw aangaf NIET daar weg te willen gaan maar gewoon wenste door te blijven rijden op een voor haar verboden plek

of het door deze actie of door intonatie of taal gebruik kwam meneer verloor zijn redelijkheid , hij had nooit mevrouw zomaar mogen grijpen aan de andere kant hoe wil je anders een burger arrest uitvoeren ?

aan de andere kant als het gesprek tussen mevrouw en mejuffrouw normaal had verlopen had meneer zich er naar alle waarschijnlijkheid niet mee bemoeit (kwam die niet nadat mejuffr had aangegeven niet op mevrouw der verzoek in te gaan ..)

als meneer mejuffrouw daadwerkelijk half van der paard had getrokken (dmv aan de arm te trekken en zo terwijl meneer de arm vast had probeerde de zweep af te pakken (misschien kwam deze zweep al bedreigend over of had mejuffrouw hier iets over gezegd in haar woede..)..) had ze deze niet kunnen gebruiken om de heer eens een flinke mep te verkopen

beetje grote vent is toch gauw sterker als een gemiddelde vrouw zeker als deze half naast haar paard hangt ...

maar het slaan met de zweep...zoiezo zat mejuffrouw hier fout , ze had ook weg kunnen rijden

de zoveelste mogelijkheid om verdere problemen te voorkomen

mejuffrouw die nog steeds vond dat ze in haar recht stond belde de meneer agent

welke op zijn beurt dit geval in de minne probeerde te sussen ipv direct met zijn bonneboekje te zwaaien
de beide mensen te wijzen op hun fout en het daarbij te laten

als meneer agent namelijk idd volgens het boekje had gereageerd
had mejuffrouw idd iig de boete voor rijden op een voor haar verboden lokatie gekregen en beide een aanfifte tegen elkaar gedaan
(had de meneer de rechter leuk gevonden ...om het over mijn belasting centen maar niet te hebben)

nee ipv daarvan zei meneer agent goh joh je zat fout , ik ga der idd maar even van uit dat je het echt niet wist zullen we de zaak geheel laten rusten ??

maar nee mejuffrouw is het geheel niet met meneer de agent eens
stel je eens voor een menselijke agent dat kan toch niet
dus meneer agent wijst haar op het feit of de zaak laten rusten of het gaat via het boekje en krijg je dus de rekening gepresenteerd

tja rare gang he die rechtsgang ...


ga idd zoals vele anderen aangeven eens langs de gemeente en vvv
probeer alle ruiters in de buurt te mobiliseren en gebruik je energie voor het goede doel " het verkrijgen van ruiterroutes" bv

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Amazone beboet nadat ze bijna van haar paard werd getrok

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 21:16

Nickyu, helemaal mee eens, dit had ook beter het openingsverhaal kunnen zijn ipv de manier waarop TS het had geschreven

odetteke

Berichten: 10546
Geregistreerd: 18-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 21:28

Hoe kan je nu weten dat dat beter het openingsverhaal had kunnen zijn Karl66? Was je er stiekem bij ofzo?

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Amazone beboet nadat ze bijna van haar paard werd getrok

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 21:46

beantsje schreef:
TS haar verhaal sluit sowieso niet. Ze zegt dat die man haar aan haar arm bijna van haar paard trok aan de kant waar ze haar zweep vasthad. Ze zegt vervolgens dat ze hem met de zweep heeft geslagen.
Dat kan maar 1 ding betekenen; die man heeft haar maar nauwelijks vastgehad. Als hij haar echt half van het paard trok, zoals zij het doet voorkomen, had ze niet haar arm kunnen losrukken en hem een mep geven.


Laura1989 schreef:
Als het allemaal uiteindelijk om respect gaat waarom respecteren we elkaars persoonlijke ruimte dan niet?


Ik neem aan dat je om mijn reactie i.c.m. mijn onderschrift bedoelt.
wat bedoel jij met elkaars persoonlijke ruimte niet respecteren?

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 22:01

de TS heeft verder niet meer gereageert sinds blz. 2 Denk dat ze de boodschap wel heeft begrepen. Hopelijk denk ze nu iets meer na, voordat ze zich op onbevoegt terrein begeeft en wanneer zij aangesproken word op het feit dat zij daar niet mag rijden. Dat ze gewoon gedag zegt en verder rijdt. Zo hou je de eer aan elke ruiter in je nabije omgeving (maar vooral aan jezelf)

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 22:06

odetteke schreef:
Hoe kan je nu weten dat dat beter het openingsverhaal had kunnen zijn Karl66? Was je er stiekem bij ofzo?


Gelukkig niet, het gaat om iemand die ergens rijdt waar het niet mag, daar op aangesproken wordt, weigert om te vertrekken, waarna de man erbij komt die haar zweep probeert te pakken, waarna zij hem met de zweep slaat en ook nog eens de politie laat opdraven.

Daarna schrijft ze een verongelijkt topic op Bokt met een verschrikkelijk suggestieve titel. Dan vind ik het verhaal van Nickyu toch iets meer recht doen aan de feiten.

JoeyRosso

Berichten: 159
Geregistreerd: 08-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 22:07

Laura1989 schreef:
Dus als iemand je tas jat en jij ziet het mag je diegene ook doodmaken? Dat is toch eigelijk hetzelfde soort iets?... Het gaat erom dat die man als hij het er niet mee eens was geweest gewoon de politie had moeten bellen. Hij speelt zelf voor rechter. Mannen moeten zowieso van meisjes afblijven. Ik ben zelf mishandeld geweest door mijn vriend en ik pik ook niets van mannen meer, er zijn mensen die zich sneller bedreigd voelen dan anderen daar is geen goed of fout in.. dat is een gevoel.! Waarom pakt hij haar zweep? Wat wil hij daarmee? Ik snap het niet hoor... hij moet gewoon van haar afblijven. Of ze nou brutaal is of niet, dat staat daar compleet buiten.


Misschien was die man vroeger onwijs mishandeld door zijn ouders, een broer, een leerkracht....? Of woonde hij op een boerderij zelfs. Waar hij altijd in elkaar werd geslagen met een zweep.
Voelde zich dus onwijs bedreigd door een mevrouw op een paard met een zweep. Dan staat hij toch wel in zijn recht he????

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 22:13

nou dit gaat nergens meer over

Laura1989

Berichten: 600
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: achter de computer

Re: Amazone beboet nadat ze bijna van haar paard werd getrok

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 23:09

beantsje schreef:
beantsje schreef:
TS haar verhaal sluit sowieso niet. Ze zegt dat die man haar aan haar arm bijna van haar paard trok aan de kant waar ze haar zweep vasthad. Ze zegt vervolgens dat ze hem met de zweep heeft geslagen.
Dat kan maar 1 ding betekenen; die man heeft haar maar nauwelijks vastgehad. Als hij haar echt half van het paard trok, zoals zij het doet voorkomen, had ze niet haar arm kunnen losrukken en hem een mep geven.


Laura1989 schreef:
Als het allemaal uiteindelijk om respect gaat waarom respecteren we elkaars persoonlijke ruimte dan niet?


Ik neem aan dat je om mijn reactie i.c.m. mijn onderschrift bedoelt.
wat bedoel jij met elkaars persoonlijke ruimte niet respecteren?


Dat ik vind dat je respect moet hebben voor elkaars persoonlijke ruimte. Ik vind dat hij gewoon niet aan haar mag komen. Of ze nou een grote mond heeft of niet. Dat is respect. Respect is ook een andere mening respecteren. Ik vind ook dat de TS weg had moeten gaan op het moment dat die mevrouw het zei, respect kan je dat dus noemen. Maar het is ook echt totaal respectloos dat die man aan haar komt. Dit mag niet. Ook te maken met respect dus.

Nienke86

Berichten: 2478
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: Herbaijum Fryslân

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 23:26

Esmeralda schreef:
nou dit gaat nergens meer over



inderdaad!

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 23:41

ik denk wel dat ieders mening zo duidelijk is........het gaat idd nergens meer over,er word toch alleen maar over en weer naar elkaar gezeurd

Pivanti

Berichten: 5107
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Duiven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 09:33

regine schreef:
Jee hier wordt echt het punt gemist, heb zelf maar eens de politie nodig dan piep je wel anders!!!
Het gaat er hier inderdaad om dat de wetgeving in Nederland zo krom is als een hoepel of zij nou wel of niet op dat plekje mocht rijden, ZIJ belt de politie en wordt vervolgens ZELF bekeurd! Dat is achterlijk.
De wet is hier zooo krom dat je gewoon eigenlijk nooit ergens aangifte van hoeft te doen, want er wordt toch niks mee gedaan en keert zich nog tegen je ook. Als jij aangifte doet van die man, wordt geseponeerd wegens te weinig bewijs e.d. en zit jij met de boete. Hoe frustrerend ook, je moet half dood zijn met blauwe plekken en veel bloed wil er iets aan gedaan worden.
Ik ben mishandeld door mijn ex vriend, zijn vader heeft dit gezien, hem notabene van me af getrokken toen hij mijn keel dichtkneep. Ik aangifte gedaan, wat denk je? Mijn ex vriend en zijn vader verklaren namelijk dat ik degene was die begon met slaan en mijn ex mij nooit bij de keel gegrepen heeft. Hartstikke gelogen is dit maar wat gebeurt er met mijn aangifte... niks wordt geseponeerd wegens onvoldoende bewijs en tegenstrijdige verklaringen. En zo iemand komt er dus prima vanaf en wordt niet voor zijn daden gestraft. ?Hoe vind je de wet?!!
Ik vind em zwaar K U T en zo krijg je dus dat mensen geen aangifte meer gaan doen want dat politie werk slaat nergens op. Laat ze lekker echt boeven gaan vangen!


Ja hier ben ik het zeker mee eens!!! De wet is zeker k*t!!! Aangifte doen heeft gewoon helemaal geen zin in nederland want ze doen er toen niets aan!!

Ronnie25

Berichten: 4068
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 09:51

Jeetje! Wat een verhaal... Ik vind het belachelijk van die
smeris.... !
Het lijkt wel alsof ruiters in nederland nergens meer welkom zijn!
Overal zijn regeltjes voor... en dit en dat. En ondertussen mag
je bijna nergens meer komen met je paard!!
Ik had die Boete mooi niet betaald. En ook geen aangifte gedaan,
maar gewoon wraak genomen op die achterlijke vent! Ik had
er zeker wel iemand op af gestuurt...
En ik had het er ook zeker niet bij gelaten

Shadow0

Berichten: 43536
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 10:20

Dit draait verder alleen in kringetjes rond, ik denk dat alles wel gezegd is.

Het is duidelijk dat er hier 2 kanten aan het verhaal zitten, en dat het niet netjes is om iemand vast te pakken, maar ook niet om te rijden op een plek waar het niet mag, zeker niet nadat iemand heeft gevraagd om dat niet te doen.
Geweld is in zulke gevallen uit den boze... Ik hoop dat mensen die ook in zo'n situatie terecht komen dit als verstandige, volwassen mensen weten op te lossen: beleefd blijven en rekening houden met elkaar.

Hier dus een slotje.