Amazone beboet nadat ze bijna van haar paard werd getrokken!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Is de politie je beste vriend?

JA
Geen stemmen
NEE
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 0


Bulsara
Berichten: 29
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Almelo

Amazone beboet nadat ze bijna van haar paard werd getrokken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 21:26

Dag allemaal. Ik schrijf dit bericht omdat ik ergens heel erg boos, nee, furieus over ben. Hier volgt mijn, correctie, ONS verhaal. Gister reed ik met een vriendin op een speelveldje in een woonwijk (voorheen weilanden en weggetjes). Mijn vriendin en ik rijden al ons hele leven al op die locatie paard, altijd in harmonie met de omgeving. Wij houden ons aan alle mogelijke regels en we leggen niemand een strobreed in de weg. Gister waren wij dus, zoals altijd, aan het rijden op een van de speelveldjes in die rottige woonwijk. Er waren geen kinderen aan het spelen, mooi zo. Bovendien: waar moet je anders heen? (Bos aan de ene kant: mag niet meer, woonwijk aan de andere kant.)

Maar goed, wij deden lekker ons ding en ineens stond daar een vrouw die ons gebood weg te gaan omdat we het veldje kapot zouden rijden. Ik zei: nee, ik ga niet weg, dit is een openbare gelegenheid. Daarop haalde die vrouw haar man erbij. Die liep agressief op mij af en zei: luister eens mevrouwtje, als jij nou niet heel gauw oprot dan dan....!!! Daarop trok hij mij aan mijn onderarm omlaag en wilde hij mijn dressuurzweep afpakken. Ik hield vast en schreeuwde een aantal malen: blijf van me af! Ik wist me los te rukken en ik heb die man geslagen met de zweep. Toen bleef hij op afstand.

Meteen heb ik de politie gebeld en gemeld dat ik bijna van mijn paard werd getrokken door een agressieve man. Nog geen 10 minuten later was er een politieagent ter plaatse. Het eerste wat hij tegen mij zei was: wat is er gebeurd? Daarop vertelde ik het verhaal. Aha, zei hij: maare, mag jij hier wel eens komen? Waarop ik weer antwoordde: daar gaat het nu toch echt niet om! Ik werd hier bijna van mijn paard getrokken en als ik niet van me af had geslagen was dat ook nog gelukt ook! Hij ging er niet op in en hij zei dat ik gewoon morgen aangifte kon doen en dat hij meteen voor mij uit ging zoeken of ik daar uberhaupt wel mocht rijden.

Afin. Een uur later was ik thuis en ik werd meteen gebeld. Er werd mij gemeld dat er inderdaad een Algemene Plaatselijke Verordening is voor dit soort dingen. Daarin staat dus dat een paard niet op een, voor recreatie bestemd, veld mag zijn.

(Na ERG LANG zoeken heb ik uiteindelijk die APV gevonden. Het schijnt dus dat iedereen dat ding uit zn hoofd moet weten want: iedere burger wordt geacht de wet te kennen. Probeer de APV van Almelo maar eens zelf te vinden. Als je het niet kunt vinden heb ik hier de link. Ga voor de lol eens naar: http://bis.almelo.nl, trefwoord: verordening, artikel 5.4.2)

En dat ik daarvoor een boete zou krijgen van €30.- Ik was met stomheid geslagen. Ik zei: nu wordt het helemaal een mooi verhaal! Ik bel de politie voor mijn eigen bescherming en ik word er nu de dupe van! U wordt bedankt! En ik heb de verbinding verbroken.

(Mijn vriend heeft toen meteen weer de politie gebeld en heeft de betreffende agent gesproken. Wat hij toen zei over die boete sla je vierkant van achterover: "Kijk, als ze besluit geen aangifte te doen, hoef ik natuurlijk geen boete uit te schrijven. Dus het ligt in haar hand. Als ze geen aangifte doet, hoeft ze die boete ook niet te betalen..." KAN HET ZO MOGELIJK NOG KROMMER!?)

Ik was en ben hier zo vreselijk boos en gefrustreerd over! En mijn vriendin ook natuurlijk. We voelen ons compleet machteloos! Wat kunnen we nu doen? Ik heb het er al veelvuldig met mijn vriendin over gehad maar we hebben nog geen oplossing gevonden.

De gemeente kan wel heel gemakkelijk alles verbieden maar voor de mogelijkheden, wie zorgt daar voor? Je wordt als ruiter gewoon in een hoekje gedrukt en het wordt tijd dat daar verandering in komt. Iedereen heeft toch het recht zijn sport uit te oefenen? Ik weet dat je als ruiter voor het verkeer een bestuurder bent, maar er zijn grenzen. Afin, heb je een reactie, een vraag of kun je ons helpen dan horen we dat heel, heel graag!!

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 21:33

Puntje bij paaltje had de meneer dus gelijk dat je daar niet mocht rijden. Eigenlijk had je dat op je vingers na kunnen tellen ben ik bang.
Ik zou gewoon aangifte doen en die boete betalen.

Nagini
Berichten: 11283
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 21:35

tja, jij zat fout, je mag daar inderdaad niet komen..
dat die man je van je paard aftrekt vind ik inderdaad ook niet kunnen
mja aan die boete wat kun je er aan doen

Bulsara
Berichten: 29
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Almelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 21:37

Billy schreef:
Puntje bij paaltje had de meneer dus gelijk dat je daar niet mocht rijden. Eigenlijk had je dat op je vingers na kunnen tellen ben ik bang.
Ik zou gewoon aangifte doen en die boete betalen.


Wie weet er dan dat je daar niet mag rijden? Er staan nergens borden, we rijden niemand in de weg en we maken niets kapot. Met alle respect maar je mist het hele punt: het ging erom dat hij mij aanviel en dat verhaal dan wordt omgedraaid zodat wij de daders werden. Maar bedankt voor je reactie!

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 21:38

Al betaal je die boete, wat komt er van je aangifte terecht? Helemaal niets denk ik. Dus ik zou, hoe krom ook, het er toch maar bij laten. Nederland is wat veel dingen betreft een krom land, dus beter wordt je er toch niet van.

Bulsara
Berichten: 29
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Almelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 21:39

Billy schreef:
Puntje bij paaltje had de meneer dus gelijk dat je daar niet mocht rijden. Eigenlijk had je dat op je vingers na kunnen tellen ben ik bang.
Ik zou gewoon aangifte doen en die boete betalen.



Ja meneer had gelijk maar ihij mag niet aan me zitten. Die kerel had zich met zijn eigen zaken moeten bemoeien of de politie moeten bellen. En niet mij van mijn paard trekken. Die APV moet iedereen blijkbaar dus uit zn hoofd weten, niemand die ik ken weet het by the way. In ieder geval bedankt voor je reactie!

Bulsara
Berichten: 29
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Almelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 21:41

Dickie schreef:
Al betaal je die boete, wat komt er van je aangifte terecht? Helemaal niets denk ik. Dus ik zou, hoe krom ook, het er toch maar bij laten. Nederland is wat veel dingen betreft een krom land, dus beter wordt je er toch niet van.


Klopt helemaal. Ik ga ook geen aangifte doen want het is 2 tegen 2. Heb je al gekeken in die verordening? 233 pagina's voor de Almelose mensheid om uit het hoofd te leren.

Bulsara
Berichten: 29
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Almelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 21:44

Billy schreef:
Puntje bij paaltje had de meneer dus gelijk dat je daar niet mocht rijden. Eigenlijk had je dat op je vingers na kunnen tellen ben ik bang.
Ik zou gewoon aangifte doen en die boete betalen.


Jep klopt. We reden daar echter niemand in de weg en we rijden daar al ons hele leven, niemand, incl. politie heeft er ook iets van gezegd. Maar heeft er iemand nog tips en adressen voor de rechten van de ruiters want daarvoor heb ik dit Topic nl. geplaatst. I.i.g. bedankt voor je reactie!

SummerRemedy

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 21:46

Ik zou het er ook maar bij laten denk ik..
Ik vind ook dat gemeentes wel wat meer over mogen hebben voor ruiters, wij hebben hier wel ruiterpaden, maar wat voor Allemaal gaten en stenen (liep vroeger een spoor) en er moeten vaak koeien oversteken, en die boeren maken dan een soort oversteekpaadje met schrikdraad wat ze vervolgens lekker laten hangen, een meisje van de rijvereniging is daar een keer met haar pony in terecht gekomen, been gebroken en afgemaakt En er zijn nog wel meer ongelukken gebeurd..

Nagini
Berichten: 11283
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Amazone beboet nadat ze bijna van haar paard werd getrok

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 21:47

persoonlijk vind ik je reactie ietwat overdreven en dat je een beetje aanvallend reageert (kan aan mij liggen)

maar het mag toch vrij bekent zijn dat je niet mag rijden, is het zelfde als je een paard de speeltuin in rijd..
er schijnt ook een ofandere wet te zijn, dat je paard niet zomaar op een weg mag, want als ie daar poept moet je ook een boete betalen..
je moet overal een boete betalen in nederland

ok als je 3/4 klm te hard met de auto rijd..

met die aangifte word inderdaad niets gedaan.. daar hebbe ze denk ik helemaal geen zin in..

xx

Dees

Berichten: 18937
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 21:48

Je verhaal doet me sterk denken dat jij 'een jonge bakvis met vrij grote mond bent'... het komt niet erg volwassen over.

Je hebt met je paard niets te zoeken op een speelveldje in een woonwijk. Wil je perse rijden daar waar het eigenlijk niet mag, ga dan dat bos in. Dat is tenminste nog te begrijpen.

Mensen kunnen heel bazig doen wanneer ze je weg willen sturen. En veel mensen in woonwijken hebben niets met paarden, anders woonden ze immers wel 'buiten-uit'. Die meneer was misschien te ver uit zijn slof geschoten - jij hebt de situatie laten escaleren door met zweepjes te meppen en de politie te bellen. Ik denk dan: wat deed jij nog op dat veldje toen de politie 10 minuten later ter plaatse kwam? Stond je te wachten totdat de sterke arm die mensen zou gaan overtuigen van jouw grote gelijk? nee toch?

Laat dit gewoon glijden. Gewoon niet op een speelveldje van kinderen willen rijden zal voorkomen dat dit je weer gebeurd.
Er zijn vast wel andere stukken waar je wel kunt rijden. En mijn zegen heb je om het bos in te gaan, want ik vind ook dat 'bos is van iedereen'. Paardrijden op een speelveldje voor kinderen vind ik niet gepast. Waar moeten die spelen als jij met je paard alles hebt betrapt en bemest? Dat is toch net zo asociaal als mensen die hun hond uitlaten op zo'n veldje.

Niet weer doen. Het is een vervelend incident geweest, maar wees een grote meid en laat het verder gaan.
Veel rijplezier in Almelo en omstreken. Het is daar prachtig.

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 21:48

Je reageert wel 3x op mij, klein beetje overdreven. Je had kunnen weten dat je niet op en speelveldje mocht rijden, daar zijn geen borden voor nodig. Die vent had met zn handen van je af moeten blijven, maar heel eerlijk gezegd denk ik dat daar wel het een en ander aan vooraf gegaan zijn.

Whiz

Berichten: 5131
Geregistreerd: 04-04-06
Woonplaats: Steenwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 21:49

tjah ik had de boete betaald en aangifte gedaan..

Ik zal die kerel krijgen.... pech gehad voor die 30 euro

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Amazone beboet nadat ze bijna van haar paard werd getrok

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 21:50

Niemand zegt dat jij die APV uit je hoofd moet kennen, maar dan moet je achteraf ook niet klagen dat een boete krijgt wegens het overtreden ervan. En met alle respect, maar je kan zelf toch ook wel verzinnen dat een speelveldje niet voor paardrijden bedoeld is, ook zonder de APV uit je hoofd te kennen. Als jij een plek zoekt waar jij met je paard je ding kan doen, moet je op zoek naar een bak of een weiland en kan jij daar niet zomaar een speelveld voor claimen.

Voor alle duidelijkheid ik vind het niet acceptabel dat die man jou eraf probeerde te trekken, dus vind ik dat jij er gewoon aangifte van moet doen en dan die, in mijn ogen terechte, boete daarbij accepteren.

Bulsara
Berichten: 29
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Almelo

Re: Amazone beboet nadat ze bijna van haar paard werd getrok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 21:52

Karl66 schreef:
Niemand zegt dat jij die APV uit je hoofd moet kennen, maar dan moet je achteraf ook niet klagen dat een boete krijgt wegens het overtreden ervan. En met alle respect, maar je kan zelf toch ook wel verzinnen dat een speelveldje niet voor paardrijden bedoeld is, ook zonder de APV uit je hoofd te kennen. Als jij een plek zoekt waar jij met je paard je ding kan doen, moet je op zoek naar een bak of een weiland en kan jij daar niet zomaar een speelveld voor claimen.

Voor alle duidelijkheid ik vind het niet acceptabel dat die man jou eraf probeerde te trekken, dus vind ik dat jij er gewoon aangifte van moet doen en dan die, in mijn ogen terechte, boete daarbij accepteren.


Nee de APV hoef je niet uit je hoofd te kennen maar iedere burger wordt wel geacht de wet te kennen. Is in feite hetzelfde.

Bulsara
Berichten: 29
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Almelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 21:53

Billy schreef:
Je reageert wel 3x op mij, klein beetje overdreven. Je had kunnen weten dat je niet op en speelveldje mocht rijden, daar zijn geen borden voor nodig. Die vent had met zn handen van je af moeten blijven, maar heel eerlijk gezegd denk ik dat daar wel het een en ander aan vooraf gegaan zijn.


Beschuldigingen heen en weer smijten op dit forum heeft geen zin. Ik heb de waarheid vertelt in mij Topic dus dit vind ik erg beledigend. Die man viel mij aan en niet andersom.

Bulsara
Berichten: 29
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Almelo

Re: Amazone beboet nadat ze bijna van haar paard werd getrok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 21:55

JustBepr0ud schreef:
persoonlijk vind ik je reactie ietwat overdreven en dat je een beetje aanvallend reageert (kan aan mij liggen)

maar het mag toch vrij bekent zijn dat je niet mag rijden, is het zelfde als je een paard de speeltuin in rijd..
er schijnt ook een ofandere wet te zijn, dat je paard niet zomaar op een weg mag, want als ie daar poept moet je ook een boete betalen..
je moet overal een boete betalen in nederland

ok als je 3/4 klm te hard met de auto rijd..

met die aangifte word inderdaad niets gedaan.. daar hebbe ze denk ik helemaal geen zin in..

xx


Het punt van dit forum wordt helemaal gemist. Ik heb nog niet een tip gezien waar wij iets aan zouden kunnen hebben.

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 21:57

Wie zegt dat ik heb over anvallen heb? Je zult wel een grote mond gehad hebben, zo gaat dat tegenwoordig met de jeugd. Kan me voorstellen dat die kerel kwaad werd. Je mag blij zijn dat hij geen aangifte tegen jou doet wegens het slaan met de zweep
Dat het punt van het verhaal gemist wordt, is omdat jij in eerste instantie fout zat. Jij was de aanleiding, dan kun je reactie verwachten....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 21:59

Aangifte doen en de boete betalen.

De agent heeft gelijk, want jij hoort inderdaad daar niet te rijden als dat tegen de regels is. Dat jij die niet kent is niet de fout van die agent, maar het is wel zijn werk om dat te bekeuren!
Die vrouw had gelijk omdat jij daar niet hoorde te rijden. Maar die man had met zijn vuile flikken van jou af moeten blijven, zo simpel is het.

Kortom: aangifte doen en die boete gewoon betalen.

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 21:59

Dat je met een paard niet op een speelveldje mag rijden lijkt mij eigenlijk nogal logisch.

Maar goed, wat verwacht je dan als antwoorden waar jullie wel iets aan zouden kunnen hebben?

Persoonlijk zou ik geen aangifte doen en het incident laten rusten. Even schrikken voor alle partijen (je mag nog blij zijn dat die man geen aangifte tegen jou doet wegens mishandeling met de zweep).

Verder een andere plek zoeken waar je kunt rijden. Is er een bak in de buurt? Kun je elders buitenrijden? Stukje met de trailer? Paard verhuizen naar een andere stal zodat je kunt buitenrijden?

Nagini
Berichten: 11283
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Amazone beboet nadat ze bijna van haar paard werd getrok

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 22:01

'De jeugd' is dan wel even 22,
en ik vind dat als je als 22jarige, niet zo reageert, zowiezo die man mag je niet van ja paard trekken en ik weet niet hoe erg het wat, ma ik vind als je hem een knal verkoopt met de zweep dat hij net zoveel (en zelfs meer) reden heeft om aangifte te doen

waarom die man meer? : je reed op een plek waar niet mocht ze verzochte jou om weg te gaan heb je niet gedaan
en je sloeg hem met de zweep (nadat hij jou er af wou trekken)

reden zat

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 22:03

22?
Oeh, dan had ik wel wat volwassener gedrag verwacht. Ik dacht dat het ging om een grofweg 16-jarige

Bulsara
Berichten: 29
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Almelo

Re: Amazone beboet nadat ze bijna van haar paard werd getrok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 22:03

JustBepr0ud schreef:
'De jeugd' is dan wel even 22,
en ik vind dat als je als 22jarige, niet zo reageert, zowiezo die man mag je niet van ja paard trekken en ik weet niet hoe erg het wat, ma ik vind als je hem een knal verkoopt met de zweep dat hij net zoveel (en zelfs meer) reden heeft om aangifte te doen

waarom die man meer? : je reed op een plek waar niet mocht ze verzochte jou om weg te gaan heb je niet gedaan
en je sloeg hem met de zweep (nadat hij jou er af wou trekken)

reden zat



Kortom het punt van dit forum wordt nog steeds gemist.

Bulsara
Berichten: 29
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Almelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 22:04

CLOSED
Laatst bijgewerkt door Bulsara op 28-04-06 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 22:06

Misschien is het punt van het forum niet wat jij denkt dat het is. Door ruiters zoals jij, wordt de aversie van de gemiddelde nederlander steeds groter en zullen wij als ruiters het steeds moeilijker krijgen. Ruiters gaan als asociaal bestempeld worden, en dus nog minder mogelijkheden krijgen om buiten te rijden.
Rijden op een speelveldje is gewoon not done, en de oorzaak van alle ellende. je hebt het gewoon aan je zelf te danken, ga nou niet jezelf schoonpraten en iemand anders de schuld in de schoenen schuiven.....