Ruiterbewijs

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Ruiterbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 21:41

Hoe zit dat nu met het ruiterbewijs? Is dat nu al verplicht? Ik hoorde namelijk dat je niet verzekerd bent als je in het bos op het paard wat overkwam.Maar ik weet niet of dat waar is.Wie weet er wat meer vanaf?

capopjekop

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 06:26

Ik weet het ook niet, maar in de krant stond pas, dat ze het dit jaar gaan verplichten. Dus volgens mij is het nu nog niet verplicht.

mo_mo

Re: Ruiterbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 07:49

het ligt er ook aan in welke plaats je rijdt, bij ons in bergen op zoom is het volgensmij nog niet verplicht, maar in andere plaatsen weer wel ( welke precies weet ik niet maar misschien kun je het opzoeken op internet )

mo_mo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 07:52

heb net even ziten kijken op de site van het srr en dit stond daar:

Het Ruiter- en Koetsiersbewijs is verplicht in de bossen van de gemeente Arnhem, de Amsterdamse Waterleidingbossen, het Goois Natuurreservaat, de bossen van de gemeente Soest, een gedeelte van de Utrechtse Heuvelrug en Landgoed Nienoord in de gemeente Leek. Het Koetsiersbewijs is tevens verplicht in het Noordhollands Duinreservaat en de Kennemerduinen, waar aanspanningen tot voor kort niet mochten rijden.

misschien heb je er wat aan

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 08:26

Het is nog niet verplicht, behalve in de gebieden uit de post hierboven, en je bent altijd verzekert via je WA verzekering.

_girl_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 08:29

enne.. waar kun je die dan halen ? gewoon bij je manege ofzo ?
of wat..
let me know

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 14:40

Oke bedankt,ik ga ff kijken waar je het kan halen,ik denk bij een manege idd

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 16:15

mo_mo schreef:

Het Ruiter- en Koetsiersbewijs is verplicht in de bossen van de gemeente Arnhem, de Amsterdamse Waterleidingbossen, het Goois Natuurreservaat, de bossen van de gemeente Soest, een gedeelte van de Utrechtse Heuvelrug en Landgoed Nienoord in de gemeente Leek. Het Koetsiersbewijs is tevens verplicht in het Noordhollands Duinreservaat en de Kennemerduinen, waar aanspanningen tot voor kort niet mochten rijden.

Het schijnt dat ze hier in de regio ook af en toe controleren.
Terwijl mijn regio hier niet bij staat ! Geloof dat het steeds strenger wordt, rondom het ruiterbewijs. Het wordt op steeds meer plaatsen verplicht..

Liex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 12:07

Ik heb ook mijn ruiterbewijs, maar bij ons (Achterhoek) controleren ze nooit. Ik heb hem trouwens bij ons op de manege gehaald. Volgens mij doen ze 1x per jaar examen.

MaiMai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 12:10

Ik heb het nog nooit gebruikt (en het is trouwens ook niet meer geldig want ik heb het niet meer verlengd) maar je kunt het bij bepaalde maneges halen. Maar lang niet bij alle!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 13:51

Wil ik naar buiten mogen moet ik 'em halen van mijn moeder.
Ze heeft er een heel stuk over gelezen waarbij het er op neer kwam dat je zonder dat bewijs niet verzekert bent als je een mens omver rijdt bijvoorbeeld.
Maar in een groep onder begeleiding is de begeleiding verantwoordelijk ?

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 14:38

Miirthe schreef:
Wil ik naar buiten mogen moet ik 'em halen van mijn moeder.
Ze heeft er een heel stuk over gelezen waarbij het er op neer kwam dat je zonder dat bewijs niet verzekert bent als je een mens omver rijdt bijvoorbeeld.
Maar in een groep onder begeleiding is de begeleiding verantwoordelijk ?

Dan moet je je moeder maar vertellen dat dat niet klopt, want een paard is een huisdier en valt dus gewoon onder de WA verzekering.

tinatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 20:16

Je kunt inderdaad bij verschillende maneges je ruiterbewijs halen. Het is nog niet verplicht.. maar inderdaad in sommige gebieden wel.
Waarschijnlijk wordt het binnenkort wel verplicht.
Vaak zit er een hele cursus bij die je verplicht moet afleggen. Dit kost je best veel geld!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 22:20

tinatjuh schreef:
Je kunt inderdaad bij verschillende maneges je ruiterbewijs halen. Het is nog niet verplicht.. maar inderdaad in sommige gebieden wel.
Waarschijnlijk wordt het binnenkort wel verplicht.
Vaak zit er een hele cursus bij die je verplicht moet afleggen. Dit kost je best veel geld!

Dream on, samen met Eef. Het was al de droom van de SRR in 1987 (!!) toen ik 'm haalde.........
Laat je niet over de zeik jagen. Deze geruchten steken om de haverklap de kop op en na meer dan twintig jaar zijn ze geen steek verder gekomen. Sterker nog, de Veluwezoom heeft de samenwerking opgezegd en is terug gegaan naar hun eigen kaartsysteem. Je krijgt als ruiterbewijshouder niet eens meer korting (was wel zo)!
Maaaike schreef:
Het schijnt dat ze hier in de regio ook af en toe controleren.
Terwijl mijn regio hier niet bij staat ! Geloof dat het steeds strenger wordt, rondom het ruiterbewijs. Het wordt op steeds meer plaatsen verplicht..

Waarop moeten ze controleren?? Indien openbaar terrein, dan heeft het ruiterbewijs geen enkele waarde; indien privéterrein, dan moet de eigenaar dit kenbaar maken!

MarRic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 08:14

www.ruiterbewijs.nl <- - - daar staat veel informatie over het Ruiter & Koetsiersbewijs, je kunt daar de pakketen bestellen, zien waar je je ruiterbewijs kunt halen, lezen wat zo'n éxamen inhoud enz.

Groetjes Petrarca

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 09:21

VSW --> PP.