Meneer stapte gelijk de trailer op en keek niet op of om toen Ozep er naast kwam te staan, samen stonden ze super rustig.
Op stal aangekomen hebben we rustig Ozep uitgeladen, Mondriaantje werd even onrustig maar mijn moeder is een paar minuutjes bij hem gebleven en toen was het goed.
De les met Ozep ging super, nadat ik hem had afgestapt, afgezadelt en ingeladen was het de beurt aan het Mondriaantje.
Vandaag ging hij voor de 4e keer onder het zadel en voor het eerst een binnenbak in. We hebben hem rustig op de poetsplaats opgezadelt even aan de longeerlijn laten rondkijken en toen ben ik er opgestapt.
Wat is het toch een bikkel!
Zoals hij daar rond liep kan een gemiddelde vierjarige nog wat van leren!
Zo fijn gericht op de ruiter! Echt een toppertje!
Ik heb een paar aanwijzigen gehad van Judith, want omdat het allemaal zo braaf en lief gaat zou je zowat vergeten er aan te rijden.
Dus wanneer meneertje harder wilde moest ik al proberen hem iets op te vangen en wanneer hij iets in tempo terug viel moest ik hem toerijden.
Dat pakte hij ook allemaal super op!
Kon al een beetje sturen en heb ook even een lekker galopje gemaakt.
(Het galopwerk ga ik deze dagen iets meer oppakken omdat ik merk dat hij daarin nog heel weinig balans heeft.)
Na het galopje was hij toch wel wat moe van alle indrukken en het werk dus heb ik hem lekker aan een lang teugeltje uitgestapt.
Dat valt nog niet mee want hij wil constant bij dat mensje wat thuis altijd het ochtend eten geeft kroelen en die aardige mevrouw in het midden is ook wel gezellig want die verteld constant hoe braaf hij wel niet is

Zoals eigenlijk al na de 2e keer kon ik ook weer heel makkelijk alleen afstijgen, dat gaat allemaal heel vanzelfsprekend.
Daarna afgezadeld en op de trailer gezet, hij moest nu voor het eerst laden terwijl er al een paard in stond dus kon het schot niet wijd zetten.
Maar ook nu keek hij weer niet op of om en liep er mooi op zijn gemakje in.
Ik heb daarna even 10 minuutjes met mijn moeder wat gedronken en ook toen stonden ze doodstil.
Ook op de terugweg geen kik gehoord en nu staat ze lekker in de paddock wat hooitjes te knabbelen.
Ik vind toch dat het zeldzaam goed gaat met dit diertje hoor!
Het is ook zo'n leuk dier om mee te werken!
Als Endoria het zometeen weer doet ga ik nog even de foto's van vandaag op In The Picture plaatsen.