Nieuwe uitvindinig: de Knotprotector!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

R_Star

Nieuwe uitvindinig: de Knotprotector!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 15:11

haha, ja het staat er goed. de knotprotector. Misschien is het niet helemaal een nieuwe uitvinding, maar ik las het net in de p&s (wel een beetje laat gelezen inderdaad, heb hem al een tijdje.. )
Maar in ieder geval lijkt me het best wel een handige oplossing als je knotjes de ochtend voor de wedstrijd telkens verpest zijn.
De knotprotector zit namelijk als een soort tweede huid om de hals van de pony en zorgt er dus voor dat de manen netjes blijven en dat er geen hooi enzo in kan komen.

Ik was benieuwd wat jullie hiervan vinden, ik vind het namelijk best wel slim bedacht. ikzelf zou het denk ik niet nodig hebben, omdat ik meestal 's ochtends invlecht.

Ben benieuwd!

Vliendertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 15:15

Iemand van bokt heeft dat gemaakt. volgens mij via een opdracht van school of zoiets?
Maja, ze heeft dus ook link en zo geplaatst. Is ongeveer half jaar geleden??

R_Star

Re: Nieuwe uitvindinig: de Knotprotector!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 15:22

Ohw, dat wist ik niet.. Ik las het in de P&S en ik vond het wel grappig, maar wist niet dat het er al langer was. Het was inderdaad voor een schoolopdracht.

Vliendertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 15:30

haha, oke.
Tja, maar dan moet dat paard dat ook prettig vinden. En als je het eraf haalt, gaan de knotjes mee, of klappen ze dubbel als je het erop doet. ( of is hier iets speciaals voor? )

PardoesJessi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:04

Ik had het gezien, en had er wel oren naar aangezien mijn paard er een handje van heeft razendsnel alle knotten eruit te schuren... Was benieuwd of iemand weet hoeveel zo'n ding moet gaan kosten??

verootjoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:16

Is dat niet gewoon hetzelfde als zo'n halsding wat je bij western vaak ziet?

ZzzeiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:17

Idd er erg handige uitvinding! Heeft iemand van bokt voor school moeten ontwerpen en produceren.

R_Star

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 16:21

nonixjuh schreef:
haha, oke.
Tja, maar dan moet dat paard dat ook prettig vinden. En als je het eraf haalt, gaan de knotjes mee, of klappen ze dubbel als je het erop doet. ( of is hier iets speciaals voor? )

ik weet verder niet hoe het werkt, het lijkt me dat de knotjes dus gewoon goed blijven zitten.

PardoesJessi schreef:
Ik had het gezien, en had er wel oren naar aangezien mijn paard er een handje van heeft razendsnel alle knotten eruit te schuren... Was benieuwd of iemand weet hoeveel zo'n ding moet gaan kosten??

Ik zou niet weten hoeveel het kost.. ik denk niet zo heel duur.
Misschien is het al wel in de ruitershop te koop...

Tooske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:55

Had van iemand bij mij op stal begrepepen dat het 25 euro was.

sidneylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:52

Inderdaad ze stonden pas op marktplaats te koop voor € 25, niet duur dus.

_rosita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 19:53

mijn god! ze verzinnen ook wel wat:|
ik ben verreweg van een dressuurmuts en dat zal dan ook vast de reden zijn dat ik er geen hol van begrijp..... knotbeschermers, nekdekens... pff ik vind het allemaal maar niets.
vroegah reed ik ook wel wedstrijden, dan stond ik ergens tussen snachts en sochtends vroeg op en ging dan vlechten, zo'n probleem is dat toch niet als je ergens plezier in hebt?

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 21:54

Haha ik had het idd ook gelezen zo nieuw vind ik het idee eigenlijk niet aangezien er al een slickers bestaan om dus paarden schoon te houden en werkt dus ook om de knotjes netjes te houden
Afbeelding

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 22:04

remsy schreef:
al een slickers bestaan om dus paarden schoon te houden en werkt dus ook om de knotjes netjes te houden
Afbeelding

is dit werkelijk bedoeld om je paard schoon te houden???????

jiehaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 22:09

Nee volgens mij zijn die bedoeld om de hals van overtollig vocht te ontdoen zodat het paard op een keuring beter voor de dag komt.
Correct me if I'm wrong!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 22:13

roossie22 schreef:
is dit werkelijk bedoeld om je paard schoon te houden???????

Is het misschien mogelijk om te reageren zonder neerbuigend te doen over mensen die de dingen anders doen dan jij?

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 22:21

Worden je knotjes niet enorm pluizig als je er iets over hebt gehad?

lailapri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 22:44

6 personen uit mijn klas hebben dit bedacht en uitgevonden enzo. Ik vind het super. Ik wilde er aldoor al een kopen maar nu ik op wedstrijd ga, ga ik het waarschijnlijk ook echt doen. ik geloof dat de site www.knotprotector.nl is.

Meetje22

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 23:11

Nu nog een aparaat uitvinden die de knotjes voor me vlecht

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 23:22

haha ja.
Ik zou het wel handig vinden, Olga schuurt ze meestal helemala lelijk, net niet uit.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 02:51

Dat is toch helemaal niet nieuw? Hier verkopen ze een soortgelijk product, alleen dan wordt ook een deel van het hoofd bedekt. Ik ben benieuwd of daar geen patent o.i.d. op zit.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 07:52

Ach ik vind het wel grappig. Snap niet waarom sommigen er zo'n probleem van maken? Als dit jou manier is om het te doen. Wat heeft een ander dan voor recht dat af te gaan kraken?

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 08:59

Karin schreef:

Is het misschien mogelijk om te reageren zonder neerbuigend te doen over mensen die de dingen anders doen dan jij?

ja hoor! al was het niet zo zeer neerbuigend bedoeld... ik verbaas me er werkelijk over dat er dat soort dingen uitgevonden worden, geloof niet dat paarden namelijk gelukkig worden van zo'n 'pak'. ik dacht namelijk dat zo'n ding bedoeld was voor eczeem of iets en niet om 'de mooiigheid'

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 09:06

jiehaaa schreef:
Nee volgens mij zijn die bedoeld om de hals van overtollig vocht te ontdoen zodat het paard op een keuring beter voor de dag komt.
Correct me if I'm wrong!

Die zijn er ook maar dan vaak van neopreen.

De simpele zijn van lycra en al te koop vanaf 15 euro ofzo. Of makkelijk zelf te maken via een patroon van www.suitability.com
Dus een knotprotector is zeker niet zo nieuw als beweerd wordt.

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 09:13

Ik zag er iets over in de Paard & Sport, het deed me enorm denken aan de sleezy en die bestaat al jaren. Die zag ik voor het eerst toen ik eind jaren '90 in Australië was, daar werden ze toen al veelvuldig gebruikt.

@Roossie22: je kunt je ook afvragen of een paard gelukkig wordt van een zadel op zijn rug. En ik denk zelf dat het gemiddelde paard vaker een zadel draagt dan een knotprotector.

_rosita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 09:17

Karin schreef:

@Roossie22: je kunt je ook afvragen of een paard gelukkig wordt van een zadel op zijn rug. En ik denk zelf dat het gemiddelde paard vaker een zadel draagt dan een knotprotector.

om maar even offtopic door te gaan dan: dat is ook wat ik me regelmatig afvraag idd, net zo goed als ik me dus gelijk afvroeg of ze van dit soort 'supermanpakken' ( zoals ik ze altijd maar noem) gelukkig worden...
verder vind ik een zadel dan nog nut hebben, ivm drukverdeling etc en van zo'n protector zie ik behalve dat mensen het makkelijker/mooier vinden geen nut, maar dat terzijde...