In 1980 ben ik begonnen met pony rijden bij Diek Roskam aan de Hogeweg in Amersfoort. Welliswaar een oude bende, maar altijd super gezellig. Mijn favoriete pony was Kamahl. Een Welsh schimmeltje met een pittig karakter. Ik was er elke zaterdag van s'morgens vroeg tot eind van de middag. Ik had les van Jeanet en Saskia en dan gingen we ook vaak in het Liendertse Park rijden. Crossen op de heuveltjes en eindeloos rijden door het park. De andere pony's waren Joury, Musty, Mistral Nora, Sonja, Kim, Wodan, Gerard, Dusty, Skucky en Lady. Namen van de meiden waar ik mee optrok die ik mij nu zo kan herinneren zijn Simone, Thea, Kelly, Fredrique, Claudia, Petra, Eveline en Kirsten. Ik er altijd met veel plezier gereden en bewaar goede herinneringen aan een leuke ponytijd. Toen ik 16 werd mocht ik op manege Den Treek in Leusden rijden, daar heb ik 8 jaar gereden tot ik mijn eigen paard kreeg. En dat is weer een verhaal op zich.... Dus ik ben benieuwd of er nog meer mensen op deze manege gereden hebben gerden. Of misschien ben je wel een van de genoemde meiden?
Groetjes, Angela
Pu45
Geplaatst: 26-06-10 21:08
Ik zie dat er helemaal niemand heeft gereageerd op de vraag van topicstarter. of kijk ik niet goed? Ik heb gereden bij deze manege, op dezelfde pony als waar topicstarter het over heeft. Dus leek me wel leuk om te antwoorden. Ik had niet gezien dat het topic al 4 jaar oud is...
Ja! mijn moeder heeft daar gereden! Zij had les van Dik roskam, en ze reed daar rond 1976. Ze had het gelijk over Mr. Po en Gerardje en ook iets met Nora... Klinkt het bekend?
Pu45
Geplaatst: 27-06-10 06:10
Grappig... Ik reed daar vanaf 1973 tot 1980 ongeveer. En had les van Diek inderdaad. Altijd op woensdagmiddag. Wat paarden en ponies betreft: Mr. Po klinkt bekend, Gerardje ook, Kamahl (waar topicstarter het over heeft) was mijn lievelingspony. Wodan was er ook, een grote zwarte, lief, maar nogal sloom paard. Die heeft mijn vriendinnetje nog een winter gehuurd. Verder kan ik me een bonte herinneren en er waren een aantal kleinere ponies. Maar het is al zo lang geleden dat ik echt de namen niet meer weet.
Kamahl en Wodan kende mijn moeder ook ja. Jammer dat ts niet meer reageert
Audi_16
Geplaatst: 27-07-10 15:16
Ik woon vlakbij deze manege. Toen ik vroeger klein was ging ik dagelijks naar het weiland om de pony's te aaien.
Pony's die ik ken zijn:
Gerard ( Is helaas al overleden..) Sonja Wodan & Cadier? .. ik weet zijn naam niet meer precies. Het was een bruin paardje.. echt een super lief dier!
Volgens mij rijd er niemand meer & heeft hij verder ook geen paarden meer.. Alleen heeft hij ontzettend veel troep ( auto's, trailers, een complete woonhuis.. ) op zijn terrein staan..
Lilo1981
Geplaatst: 03-03-16 14:27
Ik kom zelf uit Rustenburg, vlakbij de vroegere manege. Nora, Sonja, Gerard, Wodan, Kamal, Lady en Kim kwamen altijd op Den Treek voor de zomerponykampen. Super lieve pony's. Maar met Diek Roskam en de manege ging het een tijd niet goed en ik denk dat dat de reden is, waardoor het niet meer bestaat.
Ik heb er vroeger ook gereden. in 1980 ofzo. Maar de hele omgeving is veranderd daar? ik reed er vorig najaar langs maar kon er niets van terugvinden.
ohja Gerard heb ik nog meerdere keren bezocht op de Paardenkamp toen hij daar stond. Veel op gereden vroeger Hij heeft in elk geval nog een mooie oude dag gehad.