Parkeerplek met trailer strand Burgh Haamstede?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Whoops1

Parkeerplek met trailer strand Burgh Haamstede?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 19:41

Wie weet waar je goed kan parkeren met de trailer bij het strand
van Burgh Haamstede..?

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 21:46

Bij de rotonde bij de domeinen, je moet wel een klein stukje via het bosje maar je bent al vrij snel in duinen en strand. Bij elkaar nog geen 200 a 300 meter schat ik. Je kunt ook naar Lisiduna en vandaar uit naar het strand, maar als je dat doet zul je een stuk door het dorp +bos/duin moeten. Verder heb je nog een stuk parkeerterrein bij de voet en fietsgangers ingang, maar dan moetje een flink stuk door het bosje wat niet overal even goed onderhouden is. Bij de VVV in Z'zee en Renesse hebben ze wel een paar kaarten. Niet erg duidelijk, maar het is wel wat als je eerst door het bosje wilt.

Alleen dit heeft niet veel met wedstrijden te maken dus ik tem even

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 09:54

Gezien de fora die we hebben past het eigenlijk nergens goed bij, en vind ik dit nog niet eens zo'n gekke plaats dus laat hem staan

Chantal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 13:52

Tot wanneer mag je met je paard het strand op?

Whoops1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 16:08

Ik geloof tot half april ofzo..?
En dan daarna alleen maar 's avonds..?

Verbeter me als ik het fout heb hoor.

Jaa sinds bokt die nieuwe outlook heeft weet
ik vaak niet waar ik mijn vragen moet plaatsen.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 16:45

Dat klopt. Ik weet de preciese datums niet (even bellen met manege grol of de VVV , beide in Renesse), maar dat zal niet meer lang duren, dat je tot 10 u en na 20:00 alleen nog het strand op mag.

@maya wat dacht je van VMR?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 16:56

Ik ben eruit! Met dank aan Sammie Het is PP geworden.

Tijden verschillen per strand. Bij ons (zeeuws-vlaanderen) mag je enkel voor 10.00 of na 18.00 op het strand vanaf april-september als ik me goed herinner.

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 17:48

Tegenover manege Lisiduna aan de Hogeweg is een straat die naar een parkeerplaats leidt (kan niet op de naam komen !) maar daar zijn dus genoeg betaalde parkeerplaatsen en daar begint ook een ruiterpad (als je het rechtdoor volgt zoveel mogelijk dan ben je in stap in 20 minuten op het strand) Strand is hele jaar toegankelijk voor paarden mits je als je het pad volgt wat ik beschrijf, op het strand rechts gaat richting Renesse. Links is het drukker en is puur een "mensen" strand.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 17:57

Mist schreef:
Strand is hele jaar toegankelijk voor paarden mits je als je het pad volgt wat ik beschrijf, op het strand rechts gaat richting Renesse. Links is het drukker en is puur een "mensen" strand.
Het zou kunnen hoor dat er een klein gedeelte het hele jaar toegankelijk is, maar naar mijn weten is dat dus niet zo. Al enkele jaren zijn er speciale tijden omdat het strand (zeker zomers) afgeladen is met mensen. Dat is voor jou met je paard niet fijn, maar voor die mensen zeker niet.

Maar even bellen met een manege (grol of Lisiduna) en je weet het gauw genoeg.

Yavanna

Re: Parkeerplek met trailer strand Burgh Haamstede?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 19:32

Je mag tot 15 mei heel de dag het strand op, daarna, tot 15 september van 19 uur tot de volgende morgen 10 uur, dan moet je er ook echt vanaf zijn, bekeuringen zijn hoog. Leuk hoor die nachtritten (grapje)
De weg tegenover Lisiduna is de Adriaan van der Weijde weg, en daar is idd een parkeerterrein, betaald, met een ruiterpad ernaast. Echter in de domeinen kan je wel verdwalen als je de weg niet weet, hoewel, verdwalen is een groot woord, maar je kan diverse kanten op. Het is er erg mooi rijden, en als je geluk hebt, kan je nog herten spotten ook.

Oh, en ga je bij Haamstede het strand naar links, dan mag je de hele dag, naar rechts dus niet, dat is ook echt het mensenstrand. Maar links is dus het hele jaar door vrij.

Whoops1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 20:30

Aha super! Dankje voor alle informatie.
28 april gaan we als het goed is en lekker weer
is naar Burgh Haamstede.

Nog meer leuke ideeen om heen te gaan
met je paard..? Bos of strand..?