Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Het was een man en hij was ooit geweest van een collega van mijn vader 
 . Tja,meteen een afspraak gemaakt, het was anderhalf uur rijden (in schoorl).De collega van mijn vader was ook mee ( goede kennis van ons) en liet mij onderweg wat foto's zien en vertelde wat verhalen.Ik luisterde ademloos, volgens haar verhalen was het een monster, of het een goed idee was. We kwamen er eindelijk aan. Stonden 3 paarden in de bak. een shetlander, en 2 schimmeltjes. Een hele mooie, met een lieve uitstraling,  en een houterige, beetje scheef paardje. Het mooie paardje stond alleen, en de shet en andere schimmel stonden samen. Welke zou het zijn,de collega ( kiem heette ze) zei dat het diegene was met het blauwe dek, die bij de shet stond " NEE grappie of niet". Ze kon wel lief zijn ,maar ze was niet mooi. Wij uitstappen, en de mensen haalde de paarden binnen.Ja hoor, het was diegene niet. Het was diegene die alleen stond.Me hart maakte een sprongetje " Wauw hij was zo stoer" . Lekker eventjes gepoets ( ondanks dat ze hem net helemaal hadden gewassen enzo), brr hij was zo mager, zo ielig, maar wel superlief. Hij wilde meteen knuffelen. Toen opgezadeld. Ze hielpen even opstijgen omdat hij nooit wou stilstaan. Ik stapte weg, en glunderde vanbinnen, hij was zooo lief, en luisterde zo goed... Tot ik wegdraafde.Oieoie hij hobbelde, en stuiterde en auw me maag zat tussen mijn oren. " het went " zeiden die mensen. Oke, dingen geoefend, beetje figuren, en toen galoperen, hij zat zooo relexed.zo lief, tja, plotseling gooide hij zijn koppie tussen zijn benen, deed een paar keer de hengstendraai, gaf een rotbok en sjeesde weg. " Deze is voor mij"  ik weet het nog precies, dat ik dat riep en mijn ouders begonnen te lachen. Wauw ik was helemaal verliefd. Maar vond hem binnen in mijn hart zielig, hij was zo mager. Na een week besloten hem te kopen. Maar hij kwam pas op koningedag 1999, ik heb de hele week zitten wiebelen, en was zooo nerveus.  Toen kwam hij eindelijk,...  super 

)
 echt zo vreselijk... gelukkig vond eddy het prima.. maar ik herkende haar haaast niet terug joh.. vreselijk.. het was zo'n andere pony in een klap.. helemaal niet de jino die ik kende.. op ZOndag 9 april was er een spring wedstrijd en ik deed als enigste op jino mee, laat het nou toevallig zijn dat 9 april mijn verjaardag is.. nou han en renate waren naar huis mijn pap en mam waren naar huis, en wij zaten gewoon nog wat  lol te hebben in de kantine.. en beetje te praten over het idee dat Jino heeee misschien van de familie Hellinga en MIJ zou worden (was gewon een ideetje, de familie hellinga is dus mijn beste vriendin en haar familie (ook wle mijn tweede gezin genoemd hihi)) toen de ik naar de bar geroepen werd, er was telefoon voor mij, was mijn mam: Yor, je droom is uitgekomen, ik zat echt zo: HUH watrbedoel je? nou.. Jino is van jou? ik: vanmij? helemaal van mij?? ik barste gewoon in tranen uit, en ik liep terug naar ons tafeltje met dikke tranen over mijn wangen: jino is van mij!!! en het eerste wat sanne en sjioerd zeiden (beste vriednin en broer) oow en ook van ons? en ik zo NEE ALLEEN VANMIJ (lekker ego maar zo heelrijk om te zeggen op dat moment), dus ik naarbeneden, naar haar stal met nog steeds de tranen die over mijn wangen stroomde... iedereen was bliuj voor me, echt een heerlijk gevoel.. nouja de volgende dag op school was natuurlijk heerlijk... en die zelfde avond pension stalling opgezocht, info gevraagd in heel de omgeving toch naar ;t thorentje en 's avonds hield ik het niet meer ik MOEST en zou jino weg van de manege hebbe, in d;r eige stalletje op een gezellige warme pension stalling.. dus diezelfde avond om half 10 naar de manege gereden met trailer,jino opgeladen enmijn trots op stal laten zien.. en ik ben nog steeds Ontzettend  gelukkig met haar...

.zwart met 4 gelijke witte voetjes en een blesje. mijn droompaard.hardstikke schrikachtig natuurlijk.