wedstrijd ging k*t,maar 3 jarige was thuis super

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

wedstrijd ging k*t,maar 3 jarige was thuis super

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-02 13:34

Ik ging met het paard van mn moeder oefenspringen in Aerdenhout. De laatste tijd is hij super kijkerig en lastig in de ring, dus ik had speciaal ingeschreven voor het oefen laag, zodat ik hem gewoon ook als hij ging kijken door kon duwen. Met lopstijgen stapte hij weg en toen k m stilzette ging ie omhoog, begon dus alweer goed Frusty Ik was even bang dat hij zo'n reactie gaf omdat hij last van zn rug had oid, maar met losrijden liep hij echt superfijn. Liet in zn lichaam voor zijn doen goed los en was netjes aan mn been, trok aan op de sprongetjes enz, dus ik ging vol vertrouwen de ring in. groeten, weggaloperen, en dat ging dus al niet echt fijn. Hij was niet voor mn been, wilde geen wendingen meer door, vond echt alles eng.. Met als resultaat dat ik hem na een paar sprongen voor geen meter meer vertrouwde en aan de voorkant wat teveel vast ging houden zodat hij in ieder geval rechtuit liep. Daardoor kreeg ik een balk op de 1ste van de dubbel, verder was hij wel foutloos, maar vraag niet hoe. En de tijd stond echt scherp! ik had 3 strafpunten voor tijdsoverschrijding en bijna niemand kwam binnen de tijd rond! erg matig, maar uiteindelijk maakte het voor mij niet echt uit.

Thuisgekomen mn vos opgezadeld en heel even aan de longe gedaan zodat de eventuele frisheid eruit kon en daarna erop. Zowiezo pakt hij wel fijn aan en geeft netjes na en alles, maar vandaag was hij geweldig, superbraaf, behoorlijk fijn aan mn been, nette overgangen en netjes in zn hoofd/hals houding.
en er liep een fokker/handelaar op stal toen ik aan het rijden was. Hij stond een tijdje naar de vos te kijken en na een mislukte poging tot verruimen (hij sprong in galop, dus ik beloonde hem voor het voorwaarts gaan en nam hem weer terug) vroeg die man hoe oud mn paard eigenlijk was. Nou, 3 dus. Hij vond hem supermooi voor zn leeftijd, vond dat mn paardje al een volwassen uitstraling had en zich mooi toonde, mooi front had en een sterk achterbeen. Vervolgens zei mn instructeur ook nog dat het een paard was dat alles echt snel oppakte en makkelijk leert, dus ik was weer helemaal trots Lovers
Het is zo raar, aan de longe is het echt een stomme sukkel met weinig beweging en geen uitstraling en onder het zadel vind iedereen hem echt geweldig. Maar beter dat dan andersom. Lachen