Hoe lang geleden dat je er voor het laatst bent afgevallen??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 22:15

ik ben afgelopen vrijdag van mijn pony afgevallen.
Hij schrok van een onverwachte beweging.
Gevolg: gekneusde enkel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 23:37

Dat is al weer jaren geleden, Albert ging uitmesten en ik ging nog even zonder zadel en zonder hoofdstel een rondje door het bos met Handell.
Hij had wel een halster om en ik had in beide handen een halstertouw.
Het was winter en omdat we op de motor hadden gezeten had ik m´n motorpak nog aan (gemaakt van een soort gevoerde nylon).
In het bos staken plotseling 2 herten over en Handell maakte een huppeltje,omdat ik totaal geen grip had met dat motorpak gleed ik er zo af.
Hij is 1.70 en ik ben niet zo lenig dus kon ik naar huis lopen, dat is behoorlijk zweten in een wintermotorpak Haha!

Vorig jaar heb ik m´n schaambeen gekneusd omdat ik de beugels uit had en relaxed naar huis stapte.
Op een gegevn moment schrok Ilindra ergens van en maakte een rare sprong, ik vloog uit het zadel, 1van de beugels kwam recht op het zadel en daar lande ik weer op AAAUUUWWW.........
Ik was er liever afgevallen Haha!

DubbelFun

Berichten: 88693
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 23:53

Er af geVALLEN ben ik nog nooit, wel er afgeGOOID. Ik reed toen nog 'engels' en we deden in de manege een lesje balans, dus handen gestrekt naar de zijkant en knieén opgetrokken. Toen was er iemand in de kantine zo leuk om tegen het raam aan te kloppen toen ik net voorbij liep.
Daar schrok mijn paard zo van dat hij begon te rennen/bokken en ik te stuiteren en er aan de andere kant van de bak afging. Resultaat een gebroken pols.
Dit gebeurde toen ik 25 was en dat is al heel wat jaartjes geleden Haha!

Afkloppen.... Bloos

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 01:11

Van de winter ben ik nog over de kop gegaan met een paard en lag ik vast met mijn benen onder haar achter benen. Dacht toch echt even dat mijn laatste minuten aan waren gebroken.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 10:47

November/december er 2 keer afgevallen, november was de eerste keer weer dat ik op een paard stapte sinds jaren, viel er gewoon in de galop vanaf omdat ik mijn evenwicht verloor en kwam voor het paard terecht wat me blauwe plekken opleverde doordat ik lichtelijk door de hoeven werd geraakt Scheve mond
En daarna een fris paardje wat al springend/bokkend in galop ging en ik er dus afvloog wegens een toen nog niet zo vaste zit en ik een lekkere smakkerd maakte op mijn rug waar ik het ff moeilijk mee had...

Daarvoor was een van de laatste keren denk de val die ik maakte net na de foto die gemaakt werd die in mijn profiel/icoon staat, foto's waren net gemaakt en paardje ging aan de kletter wegens dat enge gedoe allemaal terwijl ik lekker relaxed zat mooi te wezen Knipoog Mijn instructeur toen moest natuurlijk ook even een foto maken toen ik op de grond lag zand te happen }> Helaas heb ik die foto niet meer Verdrietig Schijnheilig

Ik ben al heel wat keren in mijn leventje van een paard/pony afgedonderd, en gelukkig de meeste keren lachend zoals bijv zonder zadel rijden op de pony van mijn nichtje en er gewoon in slomotion afglijden in stap en onderhand ergens in de spagaat zitten Knipoog

Alvaron

Berichten: 1765
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 13:06

Afgelopen winter. Ben met m'n ribben op de bakrand terechtgekomen Boos! Pijnlijk!! Lips are sealed Was eigenlijk wel een beetje m'n eigen schuld. Hij was erg fris, ik had m'n spoortjes aan en m'n beugels eigenlijk net een gaatje te lang. Hoort ie dus buiten ineens wat over 't grind knerpen en besluit dat dat nou een mooie aanleiding is om eens even lekker van te schrikken Boos! Hij maakte dus een sprong en daardoor prikte ik hem met m'n spoortjes waardoor hij weer sprong en ik weer prikte enz. enz. Bloos Het eindigde voor mij dus op de bakrand. Meneer bleef daarna braaf staan Schijnheilig en kon zo gepakt worden. Hij ging niet eens achter de merries aan (maar ja, 't was nog geen voorjaar he?).

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 13:01

een tijdje geleden nog.
3 keer in een les van een erg vervelend bokkend pony'tje. Haha! Op een of andere manier geberut er bij mij nooit wat als ik eraf val. Ik val meestal wel zacht maar ik heb wel een keer mijn pols gekneusd, toen ging ik galloperen en pony ging rechtsaf en ik rechtdoor. Bloos Toen zat ik nog niet zo vast en de grond was bevroren dus ik ciel nogal hard. De allerlaatste keer was ook van een pony op de manege. Dat was toen nog een hele jonge pony en we gingen springen, maar hij had dus nog niet zo vaak gesprongen en hij sprong echt asociaal hoog over die hindernis heen en ik zat dus een beetje te ver voorover en toen ging dat dier dus gelijk na de hindernis een bochtje maken. Hahaha, ik weet niet hoe ik het helemaal gedaan heb maar ik stond dus naast die pony, net of het zo hoorde, ik was er gewoon afgesprongen. *LOL*

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 13:10

oh, dat is al zo lang geleden. Ik geloof 2 jaar geleden, dat kwam, omdat hij er vandoor ging en oppeens stopte. Ik kwam toen op mijn rug terecht Tong uitsteken Frusty ,maar het deed niet zo'n pijn gelukkig, ik stapte er gewoon volijk weer op. Knipoog Ik ben ook helemaal niet bang om te vallen. Ik vind het juist wel leuk, als car gek gaat doen Tong uitsteken Je valt namelijk niet zo makkelijk van hem af. En hij wil me er ook nooit af hebben ofzo Haha!

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 13:47

Ik ben er nog nooit afgevallen, Maar gisteren bijna: Roviaal bokte op een hele gemene manier... Haha!
Sandy stond langs de bakrand heel droog "oó!! hou vast he! hou vast!" Bloos
Ik dreef hem effe vooruit en toen begon ie WEER! Clown
Ik trok even heel hard aan mijn linker teugel van: "HALLO! WE WAREN ERGENS MEE BEZIG, REMEMBER??" Koe
Maar hoe kwam dat nou? In de wei stond een nieuw paard de hele tijd te hinniken, en Roviaal ging natuurlijk meedoen. Cool Hij is namelijk nog al macho.. Cool
Ah, hij wou gewoon vriendjes maken, en hij vond dat het gesprek maar onder vier paardenogen moest zijn. Pling
Daarom moest ik eraf. MAar dat is helaas niet gelukt! Haha!

-*groetjes*- Angeliek

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 14:32

ik ben al zo vaak van paarden afgevallen

Maar ja dan moet je ook niet aan voltige gaan doen Knipoog

Met rijden val ik er zelden af!!

elske_

Berichten: 597
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Utrecht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 20:12

ik ben er een paar maanden geleden nog afgevallen. Huilen
't paard waar ik op reed draaide zich in de hoek om en daarna ging hij er vandoor, ik had er niet echt op gerekend, anders was ik er wel op blijven zitten denk ik

elske Pling

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 21:05

2 jaar geleden van de fjord van de kinderboerderij die ik in het naseizoen onder het zadel reed.
we gingen naar de bak van een club vlakbij (ja de bosruiters)
en die hadden de bak toen weereens niet op slot, dus dacht ik joepie ga even springen in de springbak.
paar hindernissen gingen goed tot dat okki het ineens te hoog vond en linksaf sloeg.
ik ging rechtdoor en lag net voor de hindernis op de grond Haha!

van crosby ben ik nog nooit afgevallen in die 2 jaar dat ik hem reed.

heb ook eens een tuiger verzorgd (vader: proloog, geen makkelijke)
4,5 jaar en daar ben ik pas in het laatste half jaar 1 keer afgevallen.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 21:52

dat weet ik nog wel!! het was de woensdag voor 16 maart j.l., toen hadden we hengestenshow. Ik zou samen met iemand een show geven met 2 ruinen, als nakomelingen van onze hengst. Die jongen op de andere pony zou springen en ik dressuren. Die jongen was aan het springen en de mijne ook, alleen niet over een hindernis!! Hij vond het leuk om allemaal bokken weg te geven! Ok, was niet erg, ik ging ook wel ff springen en de mijne was daarna weer braaf Haha! Maar niet voor lang!!! Die jongen springt net over een hindernis, terwijl ik er langs reed, de mijne ging omhoog en ik knalde tegen de kant van de bak! Frusty . Ik voelde al iets in mijn mond en ja hoor, die tand die een paar jaar geleden met een fietsongeluk naar achter was gegaan, stond weer scheef!!! AAAAAAAAAAAAAAAAH Frusty Dus ik 's avonds om half 9 bij de tandarts in UTRECHT!! (jha, daar woont, hij moest zonodig verhuizen vorig jaar, maar wij gingen mee, die vent is zo goed! *LOL* . Ok, hij had de tand weer goed gezet en we konden weer naar huis. Heb dus ook nog een paar dagen met een dikke lip gelopen!! Frusty

gr linda Haha!

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 21:59

nou das al weer 3 jaar geleden in die goeie tijd dat ik nog sprong. Mevrouw ging altijd doodleuk op de hindernis af alsof ze erover wilde springen maar net voor de hindernis draait zwe dan 180 graden en dan lag ik over of in de hindernis en leek het of z mij uitlachte...zucht...

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 22:29

ik een paar weken geleden, mazzel zette een misstap in gallop.. en daar lagen we.. heel m'n lip open Scheve mond
Ik was allang blij dat Mazzel er niks aan over had gehouden!

Annabelle

Berichten: 539
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Spijkenisse en Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 22:34

Ik ben er een paar maanden geleden nog afgevallen!

Echt een lompe actie, op een paard dat normaal nooit wat doet!

Echt totaal onderwacht!

Echt dom! Frusty

Maar ja!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 19:37

Dat was zo'n vijf weken geleden van Ranita, maar goed dat heb je met jonge paarden.
Ze was een tijdje niet onder het zadel geweest, wel voor de kar ne in de wei, dus ze had op zich niet zo heel veel energie.
Maar goed, toen wilde ik galopperen en dat vond ze nog erg moeilijk, bij de eerste poging begon ze wel te bokken, maar bleef ik nog zitten. De tweede keer galoppeerde ze aan, sprong opzij (dus was me evenwicht al kwijt), trok haar kop tussen haar benen en begon vreselijk te bokken. Toen lag ik dus in het zand. Ben de week daarop met privéles begonnen, en toen was ze ook weer lekker bezig, waardoor mijn instructrice zich erover verbaasde dat ik er niet vaker naast lag Pling
Maar goed, daar is ze jong voor.

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 19:54

Ik ben er 4 weken geleden afgevallen, behoorlijk hard. Op 2 plekken in mijn arm een scheurtje (pols en handwortelbeentje) en het weefsel gekneusd.
Eerst was er sprake dat de scheur bij mijn handwortelbeentje gebroken was, maar dat viel dus mee.
Ik heb 2 weken in het gips gezeten en daarna 3 weken drukverband daarna aankijken.
Het gaat beter dan verwacht, ik ben nu al uit het verband. Ik doe het alleen om op stal e.d.
Zaterdag ga ik proberen te rijden Lips are sealed Cool , ik mis het zo erg!!!! Scheve mond Party!!

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 20:05

Een maand geleden of zo,
maar dat kwam grote deels omdat het paard waar ik op reed een maand op stal had gestaan en behoorlijk fris was en met galop niet meer te houden was en toen ook nog een paar hoge bokken gaf Frusty

Rivendell

Berichten: 6823
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 20:13

Een paar maanden geleden. Van een heel klein irritant shetje. Ik klom erop (met zo'n stom pannekoekzadeltje) en voor ik het wist lag ik er weer naast.
Toen ik mijn NF ruin ging inrijden lag ik er echt 3 keer in de week af en er is nooit iets ergs gebeurt (ja één keer achterovergeslagen en toen lag ik eronder). Hij bokt ook zo idioot. Hij doet zijn hoofd helemaal tussen zijn voorbenen (echt met zn neus tegen de singel aan) en doet zijn achterbenen helemaal onder zich, zodat ie dus zo rond als een hoepel wordt. En dan gaat ie vrolijk zigzaggend bokken (ook nog eens flink hoog en dan met 4 benen tegelijk). Iedereen die er ooit in de bak of in galop mee heeft gereden is er af gegaan. (ik rijd altijd buiten, dus in de bak is ie sowieso klieriger).

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 20:49

Ehh das een hele tijd geleden, ik denk 3 jaar ofzo?
De eerste keer dat ik eraf viel ging het paard waar ik op zat rollen.....dat was niet zo fijn Scheve mond
Daarna ben ik nog een keer van een haflinger afgevallen, die schuurde per ongeluk met zijn kont langs een loshangend stuk prikkeldraad en begon (logisch) te bokken. Een keer viel ik van carolientje af, dat was zo'n pony die altijd stopte in de hoeken maar dat wist ik niet dus toen we gingen galloperen stond ze inene stil en toen hing ik half op haar hals en liet ik mezelf maar vallen. En de laatste keer dat ik eraf viel was op starco, die ging inene bokken zodat ik naar voren vloog en toen bleef hij stil staan waardoor ik op de grond landde *LOL*
Ik ben er niet vaak afgevallen dus, geen een keer sinds ik western rijd, dat heeft denk ik ook wel met die zadels te maken, daar val je niet zo makkelijk uit.

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 21:07

Bijna een jaar geleden, zomer vakantie vorig jaar. Ik ging toen weer een keer naar Renza, m'n vroegere verzorgpony. Toen ik haar nog verzorgde ben ik er nooit vanaf gevallen, maar nu gingen we naar buiten en schoot ze er vandoor, in rengalop over de heuvels naar beneden. En ik was nog bijna nooit naar buiten geweest. Ben er toen vanaf gevallen op het asvalt, maar ik voelde er eigenlijk niks van Lachen

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 21:15

Cody"]
[quote="Pipo schreef:
Echt nog nooit?????

Nee echt nog nooit. Mijn zus tot voor kort ook niet. Maar laatst heeft Pliva het tijdens een stormachtig ritje in de buitenbak voor elkaar gekregen. Toen zat de schrik er ook wel in bij mijn zus. Zo van: "dus het kan toch" Haha!
Ik heb ook wel op idiote paarden gezeten, maar het grootste 'probleem' van mij is, dat ik niet DURF te vallen. Het klinkt raar, maar vorig jaar bijvoorbeeld zat ik aan de longe op een Welsh K die een kwartier lang niets anders deed dan bokken en stijgeren, maar ik dacht echt, als ik nu val, breek ik alles, als ik het al overleef...
Dus ik pak dan het zadel vast en duim dat ik blijf zitten Cool
[/quote]
haha zo ben ik ook
zit dan echt te denken van als ik nu val doet dat mee pijn dan blijven zitten
zo heb ik gister ook de rodeo op de manege (ja op de manege!op 1 van hun paarden) overleefd
na dik 10 minuten gemeen bokken (echt die rug helemaal bol, hoofd tussen haar benen en bokken) werd ze rustiger en heb ik gewoon nog even gegallopeerd
maar dat het kan dat weet ik
voor de eerste x rijden op een paard dat ik zou kopen (heb hem bijna 3 maanden gehad(hij mocht een jaar op proef) ) toen ging ik erop(wel iets eerder ) ben gelijk de eerste x er hard handig afgegooid
ben er nooit meer op gaan zitten Frusty ( t was dan ook wel een paardje van 170,180 en alles daartussen (weet niet precies)

Haha!

bokkertje
Berichten: 1169
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 19:50

ik heb sil nu 2 jaar en in die 2 jaar ben ik er niet afgevallen, dus zowieso meer dan 2 jaar geleden Haha!