meegedaan aan de fpf showavond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amable

meegedaan aan de fpf showavond!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 20:49

Zoals een aantal van jullie weten hebben Jauke en ik gisteravond mee gedaan aan de friespaardenforum showavond. Uiteraard 's ochtends al naar stal vertrokken om het tuig te poetsen en het paard te wassen. Om 13.30 uur kreeg ik gelukkig hulp van iemand die ook wat kennis had van knippen dus alle hele lange haren onder zijn buik en aan zijn benen (sokken zitten er nog hoor ) eraf geknipt. Wat was 'ie ineens sjiek joh! Om half 4 eindelijk klaar om te gaan, vanuit Eindhoven/ Sint Oedenrode naar Dronten, een rit van 2 uur. Maar Jauke was gelukkig super braaf op de trailer

Daar aangekomen even benen strekken en daarna kon Jauke gelukkig even in een stal bijkomen van de rit. Ik snel wat gegeten, wat mensen gesproken instructies door gekregen en daarna Jauke snel klaar maken voor het eerste show onderdeel. Hij ging namelijk officieel gekeurd worden door 2 keurmeesters van het fries paarden stamboek! Jauke heeft geen papier dus ik zou hem nooit kunnen laten keuren. En ja, wat een ander van hem vindt maakt me niets uit, maar het is toch best leuk om te horen wat de kenner van hem vindt! Enneh, hij was stamboekwaardig, gaaf he!!!

Daarna terug op stal en klaar gaan maken voor de vrijheidsdressuur. Helemaal in roze, hoefjes mooi zwart, glitters erop, ik in roze, spullen bij elkaar zoeken. Nou, eer we klaar waren stonden ze alweer op ons te wachten! Dus direct de ring in. Jauke was wel wat zenuwachtig maar deed alles super braaf en enthousiast. We deden eerst een klein "toneelstukje" ik stelde hem voor aan het publiek en vroeg hem naar de mensen te zwaaien waarop hij nee schudt. Ik dring nog even wanhopig aan maar hij blijft schudden. Als ik vraag wat er is dan fluisterd hij in mijn oor dat hij nog geen kus gehad heeft vandaag. Dit leg ik uit aan het publiek, vraag ze een andere kant op te kijken en ga uitgebreid met Jauke staan zoenen Daarna vraag ik of het nu goed is en of hij weer mee doet, hij knikt ja en hij zwaait met zijn voet naar het publiek. Nou, het publiek vond het geweldig dus applaudiseert enthousiast voor ons... en Jauke schrikt zich helemaal dood! Hij vliegt er vandoor! Nou, je kan je voorstellen dat ik wel even stond te balen Maar toen het applaus op hield kalmeerde hij weer en toen ik hem riep en clickte kwam hij weer naar me toe. Daarna dus rustig verder gegaan, maar hij bleef wel erg zenuwachtig. Hoewel hij precies deed wat ik van hem vroeg! Na het steigeren kreeg hij het weer benauwd en schoot nog eens weg en bij het slot applaus hield ik hem vooral erg goed vast Zelf dus niet heel tevreden, maar ik kreeg van andere mensen heel veel positieve reacties dat hij het toch maar even deed en dat ze vonden dat ik zo rustig en lief voor hem bleef.

Jauke even op de trailer gezet (gezien de weinige stallen deelde ik de stal met iemand) met een hooinet. En even na gaan vragen hoeveel tijd we voor het volgende onderdeel hadden, het voetballen! Dit zou na de pauze zijn hetgeen mij in de gelegenheid stelde in de pauze mijn nieuwe 2dehandsdekje te kopen Uiteraard nog even met wat mensen aan de praat geraakt en daarna snel naar Jauke om hem op te zadelen voor het voetballen. Toch alweer bijna te laat, ze waren nog net niet begonnen... Voetballen doen we thuis ook wel af en toe, maar we hebben eigenlijk nog nooit echt een competitie gespeeld. Jauke vindt het echter wel heel leuk dus in het voetballen had ik het volste vertrouwen. En terrecht! Meneer bleek een waar voetballer te zijn en hij amuseerde zich enorm! Hij was al snel favoriet van het publiek omdat hij als kleinste en jongste overal tussendoor schoot en dan met de bal aan de haal ging! Eerste doelpunt werd ook door ons gescoord. Bij het 2de doelpunt had Jauke de bal vrijgespeeld zodat Willy hem mee tussen de pionnen door kon spelen. Ik stuurde ja, maar Jauke dook er ook echt vol in! 3 grote friezen voor zijn neus aan de andere kant van de bal? Geen probleem, gewoon tegen de bal aan duwen net zolang totdat ze wijken... Ja, hij had lol

Na het voetballen Jauke aan de stal vast tegen over Sietske, die in de stal stond, gezet met zijn eigen hooinet voor zijn neus. En wat doet meneer? Duwt zijn eigen net opzij en eet rustig mee van het hooi van Sietske! De smiecht! Berith (eigenaresse Sietske) kon er alleen maar om lachen en hielp Jauke ook om er bij te kunnen. Sietske daarentegen was het er absoluut niet mee eens en wierp regelmatig boze blikken op een onverstoorbare Jauke!

Toen tegen het einde Jauke weer opgezadeld voor de parade. Het was de bedoeling dat alle deelnemers 2 aan 2 achter de kar aan zouden rijden en dat we dan wat figuren zouden rijden. De ruiters en paarden dachten daar echter anders over Het publiek ging nog 1 keer uit zijn dak en de paarden gooide nog even alle energie en adrenaline eruit! Alles vloog in het rond en volgens mij had menigeen moeite zijn paard te houden Ik iig zeker! Jauke wilde echt het liefst zo hard mogelijk in het rond en genoot er volgens mij met volle teugen van. Aan het einde, toen de parade afgelopen was nog even uitstappen, dat wilde mijn groom Bleuke wel doen En het was aan Jauke te zien, hij was moe. Hij was echt heel erg moe. Hij had alles in de parade eruit gegooid en hij had nu moeite om zijn ene voet voor zijn andere te zetten. Ook de trailer op wilde hij niet meer, dan moest hij omhoog en hij vond dat hij echt niet meer kon. Hoewel... voor een paar brokjes kon het dan nog net

Ik hoorde van de stalhouder dat hij vanmorgen nog lag te slapen. Ze hebben hem de stal bijna uit moeten trekken Toen ik om half 4 aan kwam lag meneer heerlijk in het zonnetje te pitten. Gelukkig nam hij mij zijn vermoeidheid niet kwalijk want hij kwam wel meteen overeind en op me toe gelopen toen hij me zag, de lieverd :mrgreen: Even mee naar binnen, schepje brok (beetje extra energie kan geen kwaad ) lekkeree poetsbeurt en zijn exceemdeken op. Die paar manen die we nu gespaard hebben willen we graag houden De rest van de paarden keek nog al verbaasd toen hij weer naar buiten kwam, als spookverkleed. Aukje liet zelfs haar mond, vol net gepakt hooi, ervan open hangen! Waar Jauke dankbaar gebruik van maakte en het hooi uit haar mond plukte... De grapjas! 8) Ben benieuwd hoe hij zich morgen voelt

Voor foto's van gisteren:
http://fpfserver.pointclark.net/gallery ... =xeff2d8bf

En filmpjes! Zijn allemaal stukjes van alle showonderdelen. Erg leuk

Deel 1:
http://youtube.com/watch?v=lKOaS8oFhmU

Deel 2:
http://youtube.com/watch?v=9dxARai4zT4

Deel 3:
http://youtube.com/watch?v=yGPzV3mhzmc

Deel 4:
http://youtube.com/watch?v=VCtrPaX_fTo

oOoKellyoOo

Re: meegedaan aan de fpf showavond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 21:10

wat leuk ik heb de fotos al bekeken ziet er heel mooi uit
toppie

Berith

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 21:24

Wat was het leuk he allemaal. Sietske en ik hebben ons ook prima vermaakt en we waren er trots op dat we bij jou en Jauke in het voetbalteam zaten!
En Sietske heeft het Jauke vergeven dat hij heeft meegegeten aan haar hooi, de wortels van Jauke vond zij namelijk ook heel lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 23:25

Het ging echt heel goed hoor
Mag met recht trots zijn op Jauke, de braverd!
Ik ben iig wel trots dat ik bij jullie op stal sta, en met jullie mee mag genieten

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 09:10

So, wat een beetje toiletteren al kan doen he, wat ziet hij er super uit!! Ik vind het echt jammer dat ik er niet bij kon zijn...

Ziet er heel leuk uit Danielle!

cinv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 10:59

Tof zeg!!

Rijo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 12:19

Wat knap zeg allemaal. Die gekke Jauke doet ook daadwerkelijk alles!

bleuke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 17:25

Het was zoooo mooi, en de act van Danielle en Jauke was zo leuk. En jauke was zooooooo braaf. En nadien waren we allemaal zoooo moe. Maar het is zoooo de moeite waard geweest. We want more!

Elsemieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 17:29

Wauw klinkt erg gaaf!
Zoiets zou ik ook zeker wel eens willen zien.

corinagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 19:12

Vond het ook allemaal erg leuk!!
Heb alweer zin in een volgende showavond , haha.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 20:10

Het was echt geweldig!!!
Volgend jaar weer een showavond!!

Amable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 20:52

Ik heb ook al zin in de volgende showavond! Maar denk dat ik van te voren wel ga proberen om applaustraining met Jauke te doen Enneh, dank jullie voor de leuke reacties! Ben stiekem ook best trots op Jauke Enneh, Berith, Sietske deed het voor zover ik alles gezien heb ook super!

Suzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 23:43

Zo te horen is je showdebuut geslaagd! Leuke foto's met die hele outfit
Nu maar hopen dat zijn exceem dit jaar binnen de perken blijft en hij ook nog voorzien wordt van een bos prachtige manen (en voorlok)

SjAnnepAn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 10:08

Ik heb alles gelezen en bekeken en ziet dr uit als een geslaagde avond!
Super leuke foto's en filmpjes!