leuke manege op een goede afstand van arnhem zuid?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

leuke manege op een goede afstand van arnhem zuid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 09:08

de titel zegt het al,

wie weet er een *leuke en mooie * manege met goede instructeurs in de buurt van arnhem-zuid?
( ik zag er een in Driel, de holland manege, maar die lijkt me nou niet 123 zo goed... of wel? )

ik hoor het wel .

Hannanas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 09:29

( en de websites eventueel? )

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 13:13

Ik woon zelf in Arnhem-Zuid (Rijkerswoerd), en ik heb 9 jaar met plezier bij Manege Ruimzicht gereden, dat ligt net op de grens met Huissen! Ze hebben een grote, ruime en vooral lichte binnenbak met ene gezellige kantine. Ze hebben er veel pony's en paarden, dus er zit vast een leuke tussen! Het is wel echt een manege, pension is heel klein. Het draait echt om de klanten en de lessen, en dat vond ik af en toe wel jammer daar (als pensionklant). Maar de lessen zijn er zeker leuk en leerzaam! Naar mijn idee wel een beetje aan de volle kant (soms wel 10!). En op zaterdag word je bak in 2'en gesplitst.
www.manege-ruimzicht.nl

De Holland en Driel zou ik je niet willen aanraden. Ben er vroeger vaak met een vriendin geweest, maar ik vond het nooit echt zo geweldig daar. Ik hoor nu ook alleen maar mindere verhalen daar, vooral nu de 2de binnenbak is afgesloten en dr ontzettend veel pensionklanten weg zijn gegaan.

Een andere manege in Arnhem-Zuid is Stal Bosman. Daar heb ik zelf verder niet heel veel ervaringen mee. Maar een vriendin van mij heeft er een tijdje gelesd met haar verzorgpaard, en die vond de lessen altijd erg leuk en leerzaam! Het is een kleine manege, met alleen een buitenbak.

Ook in Arnhem-Zuid zit de Paardenmaat. Hier worden paarden op een natuurlijkere manier benaderd. Het rijden gaat hier dan ook heel anders. Natural Horsemanship zoiets. De accomodatie is er super mooi! Ze hebben een goede buitenbak, en een overkapte andere bak! Qua accomodatie naar mijn idee verreweg de beste in Arnhem-Zuid! www.depaardenmaat.nl

Dan heb je in Huissen ook nog de Valom, oftewel Ruitersport Centrum Huissen. Hier heb ik weinig ervaringen mee. Heb er wel eens een wedstrijd gereden, maar over de lessen/paarden kan ik nix zeggen. Wel dat ze een mooie ruime binnen en buitenbak hebben!

Dan heb je De Hoeven in Elst, dat ligt tegen Arnhem-Zuid aan. Hier worden alleen pony-lessen gegeven. Ik weet niet wat je wilt en hoe oud je bent, dus ik weet niet of dit iets voor je is.

Ik woon zelf in Arnhem-Zuid, maar mijn paardje staat in Arnhem-Noord (Schaarsbergen). Deze afstand is prima te doen! En in Arnhem-Noord zijn wat betere maneges dan in Arnhem-Zuid naar mijn idee! Je zit daar midden in het bos, dus dat is natuurlijk ook heerlijk!
Als je wat meer wilt weten over maneges in Arnhem-Noord dan hoor ik het wel. Ik hoop dat je iets aan mijn bericht had !

Hannanas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 13:56

zo! Dat is nog eens een geweldige reactie! Hier kan ik wel wat mee.

Ja, maar arnhem noord is denk ik wel even fietsen? Ik ga namelijk in de nieuwe wijk ( schuytgraaf ) bij arnhem zuid wonen.

En idd, geen pony's.

Maar idd, arnhem Noord klinkt beter in de oren als je al verteld dat daar meer bossen zijn, je zit er natuurlijk al dichter bij de veluwe.
Zou je daar nog wat over willen neerzetten met de eventuele websites?

dankjewel.

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 14:13

Tuurlijk wil ik dat !
Ik woon zelf in Rijkerswoerd dus, dat is redelijk dicht bij de Schuytgraaf. Vanaf mijn huis naar stal is het 45 minuten fietsen. Het is een pittig stuk, maar zeker goed te doen! Er is ook een hele goede busverbinding, dus fietsen is niet (altijd) nodig!

Mijn paardje staat bij HCA (Hippisch Centrum Arnhem) de Kemperberg. Het is een simpele manege met grote (30x60!) buitenbak en normale binnenbak. Dr zijn een aantal paddocks en dr is een stapmolen. Het ligt midden in het bos, dus de uitrijmogelijkheden zijn er ideaal!
De lessen zijn er klein. Het varieerd van 2 mensen tot ongeveer 6. Met als uitzondering 8, maar als de les zo vol is word die meestal opgesplitst! Het is voornamelijk pensionstal. Er zijn dus ook maar 7 manegepaarden en 3 manege pony's. Het ligt eraan van wie je lest krijgt, maar mijn les is in ieder geval super! Ik leer elke les weer iets nieuws! Als het weer het toelaat kan er altijd een buitenrit worden gemaakt. Of alleen met de instructeur of met de lesgroep, ligt er maar net aan of iedereen in de les wel genoeg ervaring heeft om het bos in te gaan. De prijzen voor een uur groepsles, half uur privéles of een uur bosrit zijn allemaal gelijk.
Hier natuurlijk het langste verhaal over, omdat ik er zelf kom .
www.kemperberg.nl

Dan aan dezelfde straat (de buren..) ligt Stal Mansour. Dat is een grote manege met ruime binnenbak en buitenbak. Naast de buitenbak hebben ze een groot (zand)veld waar ook regelmatig gereden word. Stal Mansour staat bekend om het onwijs grote aanbod in vanalles. Een vriendin van mij heeft er 2 jaar met ongelovelijk veel plezier gereden! De mensen zijn super aardig, en de accomodatie is erg mooi. Ze hebben een tijd terug een HIT-actief stal gebouwd voor de manege paarden, dus deze staan altijd in kuddeverband. Hier zijn ook Natural Horsemanship lessen, maar niet alleen.
www.stalmansour.nl

Dan heb je ook daar weer in de buurt De Waterberg. Deze heeft 1 grote binnenbak, 1 kleinere binnenbak, 1 buitenbak en een (spring)veld. Ook hier is een stapmolen aanwezig. Deze manege ligt net zoals de Kemperberg en Mansour midden in het bos. En ook hie r zijn dus super uitrijmogelijkheden!
Hoe het hier met de lessen etc zit weet ik niet. Maar de accomodatie is in ieder geval erg mooi & groot!

Hannanas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 18:27

Dankje:).

Het lijkt mij dan een goed idee idd om naar een manege te gaan in arnhem noord.
Goede busverbinding dat is handig:). i.v.m 45 minuten in de regen fietsen niet fijn is
Op de kemperberg zijn er idd niet veel paarden, dat is jammer, ik ben niet gezegend met een eigen paard. Ach eerst maar eens even kijken over een tijdje.
Het lijkt me wel ongelovelijk mooi buiten rijden! ( ik heb hier wel een park, maar een bos/de veluwe is natuurlijk wel een ander verhaal ).
Wie weet, tegen die tijd een bijrijdpaard/*verzorgpaard * dat klinkt penny achtig haha * o.i.d, dat lijkt me ook makkelijker te vinden dan hier in het westen.

btw: leuke haflinger heb je!

liefs, hannanas

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 19:44

Dankje voor het compliment !

Nou verkijk je er niet op hoor, bijrijdpaarden zijn ook hier schaars. Maar dat is overal in Nederland geloof ik, net op het moment dat je gaat zoeken, vind je niets!
Wie weet kom ik je over een tijd nog wel tegen !

suuzer

Re: leuke manege op een goede afstand van arnhem zuid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 18:48

Hé Hannanas,,
k rij zelf bij stal Mansour (in Noord-Arnhem), k vind het zelf daar erg leuk, je rijd wel met veel in een les (9/10 mensen). Wij doen niet echt aan 'NH lessen' dus gewoon met een hoofdstel, zadel en zweep (die we echt wel eens gebruiken) maar we soms, als we het vragen, rijden we ook wel een zonder zadel. het is wel ontzettend gezellig, er is altijd stalhulp enz.. ook is er een bushalte dicht bij (minuutje lopen)
Dus, misschien wel iets voor jou?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 20:35

Wat toevallig, je reageerd precies een jaar later!

Ik ga zeker kijken bij stal Mansour, en ook een paar in de post van vorig jaar.
Verhuizing komt al over een paar maanden, dus flink proefrijden dan maar a.s maanden!

Bedankt Suuzer!

Rijd je ook vaak buiten met de les bij stal Mansour?

lariew

Re: Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 17:09

Fredt schreef:
Ik woon zelf in Arnhem-Zuid (Rijkerswoerd), en ik heb 9 jaar met plezier bij Manege Ruimzicht gereden, dat ligt net op de grens met Huissen! Ze hebben een grote, ruime en vooral lichte binnenbak met ene gezellige kantine. Ze hebben er veel pony's en paarden, dus er zit vast een leuke tussen! Het is wel echt een manege, pension is heel klein. Het draait echt om de klanten en de lessen, en dat vond ik af en toe wel jammer daar (als pensionklant). Maar de lessen zijn er zeker leuk en leerzaam! Naar mijn idee wel een beetje aan de volle kant (soms wel 10!). En op zaterdag word je bak in 2'en gesplitst.
http://www.manege-ruimzicht.nl

De Holland en Driel zou ik je niet willen aanraden. Ben er vroeger vaak met een vriendin geweest, maar ik vond het nooit echt zo geweldig daar. Ik hoor nu ook alleen maar mindere verhalen daar, vooral nu de 2de binnenbak is afgesloten en dr ontzettend veel pensionklanten weg zijn gegaan.

Een andere manege in Arnhem-Zuid is Stal Bosman. Daar heb ik zelf verder niet heel veel ervaringen mee. Maar een vriendin van mij heeft er een tijdje gelesd met haar verzorgpaard, en die vond de lessen altijd erg leuk en leerzaam! Het is een kleine manege, met alleen een buitenbak.

Ook in Arnhem-Zuid zit de Paardenmaat. Hier worden paarden op een natuurlijkere manier benaderd. Het rijden gaat hier dan ook heel anders. Natural Horsemanship zoiets. De accomodatie is er super mooi! Ze hebben een goede buitenbak, en een overkapte andere bak! Qua accomodatie naar mijn idee verreweg de beste in Arnhem-Zuid! http://www.depaardenmaat.nl

Dan heb je in Huissen ook nog de Valom, oftewel Ruitersport Centrum Huissen. Hier heb ik weinig ervaringen mee. Heb er wel eens een wedstrijd gereden, maar over de lessen/paarden kan ik nix zeggen. Wel dat ze een mooie ruime binnen en buitenbak hebben!

Dan heb je De Hoeven in Elst, dat ligt tegen Arnhem-Zuid aan. Hier worden alleen pony-lessen gegeven. Ik weet niet wat je wilt en hoe oud je bent, dus ik weet niet of dit iets voor je is.

Ik woon zelf in Arnhem-Zuid, maar mijn paardje staat in Arnhem-Noord (Schaarsbergen). Deze afstand is prima te doen! En in Arnhem-Noord zijn wat betere maneges dan in Arnhem-Zuid naar mijn idee! Je zit daar midden in het bos, dus dat is natuurlijk ook heerlijk!
Als je wat meer wilt weten over maneges in Arnhem-Noord dan hoor ik het wel. Ik hoop dat je iets aan mijn bericht had Lachen !

Hoi, ik rijd bij Huissen en het is een super goede manege, het is erg gezellig en iedereen kent elkaar. de pony's staan dicht op elkaar maar de paarden hebben een ruime box. vroeger werd er niet zo goed les gegeven maar het gaat al een stuk beter. (ligt eraan van wie je les krijgt:P). dat was het zo'n beetje. owja je kunt je pony/paard er natuurlijk ook stallen.

mietjemidas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 17:38

ik rijd zelf bij stal bosman en het is daar erg gezellig.

francaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 18:17

Hannanas schreef:
Rijd je ook vaak buiten met de les bij stal Mansour?

hee, ik rijd zelf ook op stal mansour en ik vind eerlijk gezegd dat je niet veel buiten rijd..
in de zomer af en toe
wel hebben ze een mooi (zand)veld waar je de ruimte hebt en lekker kunt rijden

lindawinston

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 10:14

Hallo,

zelf rijd ik op manege ruimzicht en het is een super manege! Haha! Pling je rijd er wel met veel in een les 8 tot 10. je hebt er hele leuke paarden en een hoop! er zit vast wel een leuke tussen. Tong uitsteken maar stal monsour raad ik je ook aan! dat is ook een goede manege. Stal Bosman vind ik persoonlijk niet een goede. het is tevens ook een hengstenhouderij.en de stasllen waar de pony's in staan zijn zeer klein. het waren vroegen koeienstallen! veel suc6 met je keuze! Pling Vingers aflikken

mietjemidas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:31

1.de hegsten bij stal bosman doe je niks mee als je daar rijd.
2.die stallen:daar staan ze zo min mogelijk in de staan voral buiten.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 11:04

Manege tutenburg in giesbeek. Lovers
Maar daar is het vooral gezellig en heel anders.

Ajl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 17:34

Ik vind de waterberg Duur en niks, ze worden niet eens buiten gezet.. misschien 2 uurtjes per dag naar buiten!..

Weet iemand meer over de kemperberg ? prijs/enz

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 17:37

Ajl1 schreef:
Ik vind de waterberg Duur en niks, ze worden niet eens buiten gezet.. misschien 2 uurtjes per dag naar buiten!..

Weet iemand meer over de kemperberg ? prijs/enz

Is wel een erg oud topic onderhand..

Maar de Kemperberg bestaat inmiddels niet meer. Is nu de stal van Guido Schoemaker en de paardrijschool Annet & Leo.

nouknouk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 19:26

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 17:00

Manege de holland draait nog steeds en naar eigen inzicht wel goed met de lessen. en niet duur je mag van te voren je paard poetsen en zelf opzadelen