Combinatie cursus freestyle/ dressuur (Voest/ Bartels)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

hexodrien

Combinatie cursus freestyle/ dressuur (Voest/ Bartels)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 17:34

Kreeg een mailtje van Emiel Voest, dacht is misschien wel leuk om te vermelden voor dressuur liefhebbers onder ons. Meer info is te vinden op www.emielvoest.nl

UNIEKE DRESSUUR/FREESTYLE CURSUS in mei 2006

De Academy biedt in mei 2006 een uniek zeer intensief driedaags trainingsprogramma met docenten Emiel Voest en Mischa Koot. Supervisor en gastdocente is Tineke Bartels. Het programma is speciaal bedoeld voor ruiters vanaf L niveau, die meer willen leren over de communicatie met hun paard. Er is ook beperkte ruimte voor liefhebbers die de cursus willen volgen zonder paard. Voor de deelnemers met eigen paard zijn er kamers op de Academy, voor de overige deelnemers is hotelaccommodatie beschikbaar in de directe omgeving. Data: 15 tot en met 17 mei en 22 tot en met 24 mei.

Anoniem

Re: Combinatie cursus freestyle/ dressuur (Voest/ Bartels)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 17:56

Da's leuk! Bedankt voor het melden!

jantineS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 18:07

Heel vet, k ga wel ff chekken:)

AnneloesF

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 22:22

Leek me echt superleuk om aan mee te doen, tot ik de prijs zag. Pfiew... zo rijk ben ik niet jammer genoeg, dus laat het aan mn neus voorbij gaan

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 21:18

NA --> EV

chaai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 15:34

Ja ik ga, heb net vandaag de bevestiging binnen

Ik ga al 4 jaar op cursus bij Emiel en omdat het nieuwe trainingscentrum nog niet klaar is, vond ik dit wel een aardig alternatief

*HEEFT ER ZIN IN!!!!!*

Sancerre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 11:54

Heb me net opgegeven.. Vind het heel spannend, nog niks gehoord. Ik denk dat ik er heel veel aan heb.
Ook leuk dat ik een merrie van Lancet heb.. Kan ze zien waar haar pappie heeft gestaan.

hexodrien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 21:28

Laten jullie weten hoe dat het geweest is?! Ben wel benieuwd!
Ga 9 juni vervolgcursus doen in Achtmaal.

Sancerre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 16:36

Heb ook de papieren binnen..
Nu nog betalen.

gollempje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 19:26

het lijkt me ook geweldig! maar ik vind het erg duur... nou duur is het niet, maar ik heb het geld er gewoon niet voor!

chaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 13:43

Sancerre schreef:
Heb ook de papieren binnen..
Nu nog betalen.

Ga jij de eerste of de tweede week?

Sancerre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 15:38

Ik ga 22 mei! Want dan heb ik vakantie...

chaai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 18:34

Jammer, geen meeting dan want ik ga 15 mei. Ik zou eerst ook de 22e gaan maar mn tentamen is verzet dus dat gaat niet meer. Ik ben dus eigenlijk allang blij dat ik nog kan

Sancerre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 19:43

Ja.. zijn er nog meer mensen die de 22ste gaan? Vind het best wel spannend.. Ben wel benieuwd straks naar de ervaringen van degene die de eerste week gaan.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 09:23

Klinkt wel heel erg gaaf. Ben benieuwd naar de verhalen van de mensen die er heen gaan!

Sancerre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 22:17

En, en, en.. hoe was het??
Nog tips voor mij?

chaai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 22:40

pff.. het was fantastisch.. ik ben jaloers op je dat ji volgende week gaat, ik zou zo weer willen! binnenkort uitgebreider verslag, ben nu verschrikkelijk moe en wil alleen nog maar naar bed ja het is dus idd een zeer intensieve training

Sancerre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 23:13

Oeps en ik ga volgende week gelijk door naar de Meifeesten hier.. De Dijk.. Bed meenemen dus??
Hoe laat was het af dan?

chaai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 23:40

16.30 uur. Je bent de hele dag bezig van half 10 's ochtends tot een uur of 11 's avonds, best wel intensief dus.. en nu ga ik echt naar bed

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 20:14

Wat een bijzonder initiatief!!

Ik wil wel als het kan, een wat uitgebreider verslagje, en wanneer het weer gehouden gaat worden

chaai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 15:34

ok ok, het heeft even geduurd maar ik zal toch nog even een wat uitgebreider verslagje plaatsen. Ik zit nu thuis examens te leren (lees:te balen) en ik mag best even pauze

De eerste dag hebben we, na wat theoretische uitleg en ouwehoeren, gereden. We hadden samen al lijstjes gemaakt met 'wensen', dingen die je zelf vond niet goed vond gaan, of waar je graag aan wou werken. Tijdens het rijden hebben Emiel en Mischa dit lijstje bijgewerkt/aangevuld, en ook al een paar dingetje behandeld. Een kleine evaluatie na een half uurtje losrijden: Emiel vond ons vooruit gegaan, Jel liep een stuk lekkerder dan vorig jaar (hij kent ons al ruim 4 jaar). Mischa vond ons een leuke combinatie, het zag er rustig en ontspannen uit, maar ze zei ook dat we wel iets meer aankunnen, Jel loopt een beetje zoals je een jonge pony aan het werk zet. Ik heb toen ook uitgelegd dat ik heel rustig losrijd omdat Jel verschillende (spier-)blessures heeft gehad, en dat ik daarom wat voorzichtiger ben als ik er net op zit. Dat vonden ze allebei prima, en daarna werden we wel wat harder aan het werk gezet. De schouderbinnenwaarts mag met iets meer buiging, daar zouden we de laatste dag met Mischa mee aan het werk gaan.
's Avonds heeft Tineke pasta gemaakt, we aten met alle academymedewerkers en familie Bartels in de bibliotheek, echt hardstikke gezellig.
Het avondprogramma bestond uit 2 powerpoint voorstellingen over 'Het leervermogen van het paard' door Emiel, wat uiteraard weer erg verhelderend was. Ik geloof dat we rond een uur of 11 onze hotelkamers opzochten, ik geloof ook dat ik erg snel sliep

De volgende ochtend was ik al om half 7 wakker, nogal een flinke jetlag omdat ik de dag voor het begon pas terug was uit de VS
Gelukkig lag er genoeg leesvoer op de kamer, en aangezien ik paardenlectuur-verslaafd ben heb ik me nog anderhalf uur stil kunnen houden Om 8 uur toch maar eens bij Jel gaan kijken, ik had hem al vanuit mijn bed horen hinniken! Hij stond me uberblij op te wachten *Yes! ik ga naar de wei!!* Jammer Jel, ik heb hem vast gepoetst en even gestapt tegen de spierpijn, hij vond het daar allemaal reuze-interessant.
Om half 10 zaten we weer in de bibliotheek (oh, al die boeken ) met een korte uitleg over het loswerken en de dubbele lange lijnen. voor iedereen was het de eerste keer, behalve voor ons, vandaar dat Emiel Jel als voorbeeld paard 'gebruikte'. (Het arme beest vond er geen donder aan, hij heeft jaren super gelopen op een leerbit, maar wil nu alleen nog maar myler. Om het effect van een leerbit te demonstreren moest hij het toch even in, Emiel was helemaal verbaasd hoe erg hij het nu vindt..)
Daarna nog met Jel (en een myler!) aan de longreins gewerkt, en ook daar mocht hij wat harder aan het werk. Meer bovenin, iets ronder en verzamelder, en veel rechte lijnen. Ook wat verder gewerkt aan de appuyementen en wijken, ging best lekker.
's middags gingen de anderen voor het eerst met de lange lijnen werken, toen heb ik nog even voor mezelf gereden in de dressuurring. Jel vond de hekjes altijd reuzespannend, maar hij liep deze keer echt geweldig.
's Avonds hebben we lekker chinees gegeten, en daarna was er een 'vragenuurtje' met Tineke. Na een interessante discussie over binnen- en buitenteugel, een paar flessen wijn en wat prutsmuts vertrokken we weer richting hotelkamer.

De volgende dag gelukkig niet zo idioot vroeg wakker geworden, maar wel voor we begonnen Jel even opgepoetst, hij heeft namelijk ontdekt dat je heel fijn kunt rollen in zaagsel
's Ochtends hebben de meesten losgewerkt of aan de lange lijnen gewerkt, en wij gingen ook weer verder met longlinen. Nu zijn we echt met de rijtechtnische 'problemen' verder gegaan, en het wijken en schouderbinnenwaarts gingen gewoon super.
's Middags les met Emiel en Mischa, weer in groepen van 3. Emiel heefft eerst wat geholpen met tempowisselingen en sb/travers, daarna gingen we met Mischa verder met wijken/sb. Het ging eigenlijk zo veel beter dan maandag, dat we vrij snel verder zijn gegaan naar een appuyement. Hier hebben we zelf een beetje mee geexpirimenteerd de laatste weken, maar het ging volgens Mischa helemaal niet verkeerd. Op het eind een appuyement naar 2 kanten in draf gereden, het voelde zo super!

Het lange lijnen werk met Emiel sloot zo goed aan op het rijden, het liep gewoon naadloos in elkaar over. Ongelooflijk hoeveel je kunt leren in 3 dagen, we z ijn zo'n stuk verder gekomen! We gaan nu thuis ook zo lekker, gister liep hij zelfs net zo lekker als in de les, ik heb ons gelijk ingeschreven voor een wedstrijd over 2 weken..

De foto's zijn helaas eigenlijk allemaal mislukt, we reden in de binnenbak en zo'n profi camera heb ik nou ook weer niet...

hexodrien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 00:00

Leuk dat je even de tijd hebt genomen om er het een en ander over te vertellen, was wel benieuwd. Zo te lezen was het erg leerzaam! FF off topic, zit ook aan een myler bit te denken, bevalt dit goed, moest hij er erg aan wennen?

chaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 09:31

Gerrie schreef:
Wat een bijzonder initiatief!!

Ik wil wel als het kan, een wat uitgebreider verslagje, en wanneer het weer gehouden gaat worden

Ik heb net de agenda voor het tweede seizoen binnen, in december is er nog eenzelfde cursus

@Hexodrien: Ik heb je ge-PB't..

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 15:18

In december pas??

Anyway, bedankt nog voor je verslag
Mischa = Koot?

Ik werk zelf sinds eind vorig jaar ook 'aan de hand' en dat is ook heel leerzaam

Hierin wordt ook veel uitgelegd over het hoe en waarom,en je eigen aandeel daarin..Het zet jezelf letterlijk en figuurlijk weer met de beide voeten op de grond

chaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 15:22

Gerrie schreef:
In december pas??

Anyway, bedankt nog voor je verslag
Mischa = Koot?

Ik werk zelf sinds eind vorig jaar ook 'aan de hand' en dat is ook heel leerzaam

Hierin wordt ook veel uitgelegd over het hoe en waarom,en je eigen aandeel daarin..Het zet jezelf letterlijk en figuurlijk weer met de beide voeten op de grond

idd, Mischa Koot.

Van een half uurtje aan de hand werken kan ik net zo genieten als een dressuurtraining, eigenlijk vind ik het haast leuker. Je ziet exact wat je paard doet, waar het fout gaat, en je weet altijd dat het je eigen schuld is Het leuke van aan de hand werken is dat het goed op te lossen is, en Jel vindt het zo onwijs leuk, hij gaat altijd helemaal swingen, helemaal als hij publiek heeft *kijk mij, kijk mij * (het is geen showbink hoor )

Zondag heb ik hem ook weer een half uurtje echt hard aan het werk gezet aan de longreins, hij begon op een gegeven moment met zijn oortjes te flappen van plezier en ontspanning, maar had wel het zweet tussen zijn billen staan