Hoe een bijna-frikandel een dressuurpaard wordt....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Hoe een bijna-frikandel een dressuurpaard wordt....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-02 22:44

Yep de titel zegt het al.

4,5 jaar geleden kocht ik Remy als ex-draver. De vorige eigenaren hadden hem van de slacht gered en nooit echt met hem gewerkt, gewoon als recreatiepaard gebruikt. Als zij 'm niet gekocht hadden, was hij nu frikandel geweest of hij had als hondevoer gediend.....

Toen hij eindelijk (ik reed hem al 2 jaar voor ik 'm kreeg) van mij werd ben ik direct met hem begonnen te werken. We moesten allebei nog heel veel leren. Hij kon eigenlijk alleen maar racen en ik kon wel rijden, maar daar kon nog heel veel aan verbeterd worden.
Na heel lang aanklooien en uitproberen had ik 'm na 2,5 jaar zover dat hij netjes begon te buigen in z'n hals, en ook al wat rustiger kon draven. Gelopperen kon hij inmiddels ook al.

Het laatste jaar gaat het echt heel goed met hem. Hij is nu bijna 12 jaartjes oud. Je merkt heel goed dat hij voor je wil werken, en dat hij echt wat wil leren. Hij doet heel vaak z'n best als je met 'm rijdt en dat werkt echt super!

1,5 maand geleden wilde zijn verzorgstertje graag een dressuurwedstrijdje gaan rijden op de manege. Dus wij natuurlijk de dag ervoor al aan het poetsen en Remy blonk helemaal. Op die zondag is ze met de B-proef 3de geworden van de manege. Dus ikke natuurlijk helemaal trots op mijn frikandel!!!

Afgelopen zondag was er weer een dressuurconcours op stal en ik had al tegen m'n verzorgster gezegd dat ze als ze het leuk vond weer mee mocht doen met Remy.
Helaas kon ik zondag door het slechte weer en doordat ik moest leren voor een herexamen niet meer naar de manege gaan waardoor ik het wedstrijdje gemist heb.

rond een uur of 6 's avonds belde m'n verzorger helemaal happy op dat ze eerste was geworden !!!!!!!!!!!!!!! Nou ben ik alweer helemaal trots op m'n knollie !! Nog maar 3 winstpunten en dan mag ze naar de L!!!

ps: zelf rijd ik geen wedstrijden met hem, omdat ik het zelf niet leuk vind, maar ik vind het super dat zij het wel leuk vind want ik merk aan Remy dat hij het geweldig vind, al die aandacht.

Sorry voor het lange verslag maar het moest er even uit, en ik had nu pas tijd om zo veel te typen.

groetjes en een knuffel van Rem!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 09:11

Goed hee! Dat heeft Remy echt netjes gedaan. Gaat echt goed dus als ik het zo hoor. Netjes dat je hem zo hebt omgetraind!
Geef hem maar een extra dikke knuffel (en wanneer komen er nou eens foto's???!!!)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-05-02 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 09:31

Hartstikke gaaf zeg! Knap dat je hem zo hebt weten om te werken! Beetje geduld wil nog wel eens helpen hehe. Mijn complimenten hoor, ik doe je het waarschijnlijk niet na.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 09:33

Gaaf gevoel is dat zeker! Ik ken ook een draver (echt van de baan gekocht) die nu M2 loopt! Het kan dus wel, maar het is wat moeilijker als met een wpn-er.
Echt leuk hoor!

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-02 12:51

thanx voor jullie leuke reacties !! Remy is echt een superknollie!!



Katrien schreef:
Goed hee! Dat heeft Remy echt netjes gedaan. Gaat echt goed dus als ik het zo hoor. Netjes dat je hem zo hebt omgetraind!
Geven hem maar een extra dikke knuffel (en wanneer komen er nou eens foto's???!!!)


Wanneer dat vriendje van me nou eindelijk eens z'n scanner heeft aangesloten op de pc!
Mmmm, misschien kan ik ze dinsdag wel ff scannen bij een vriendin....

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 16:26

En dan zeggen ze dat een draver niks anders meer kan worden. Nou, jullie bewijzen mooi het tegendeel! Gefeliciteerd!

Bij ons bij de vereniging (NVVR) rijdt ook iemand met een draver en het is geweldig om te zien wat hij er al mee bereikt heeft. Ok, het kost je wat meer geduld dan bij een ander paard, maar dan heb je ook wat. Lachen