Toen wilde ik gaan galopperen. Ik begon op de linkerhand, want dat is haar moeilijke kant en dan kon ik goed eindigen. Dus ik zet haar in galop, maar ze springt weer eens verkeerd aan. Toen ik haar terugnam naar draf ging ze heel hard draven, dus ik haar op de volte gezet en teruggenomen en toen gebeurde het... Ze begon te struikelen, kwam half weer goed en struikelde nog een keer. Toen vielen we samen, ik met mijn rechterbeen onder haar. Gelukkig krabbelde zij snel overeind. Eerst wilde ze wegrennen, maar toen bedacht ze zich en bleef twe meter van mij af stilstaan met een erg geschrokken hoofd, van "wat heb ik nou gedaan?" Ik wilde ook meteen opstaan, dat ging wel goed, alleen toen ik naar haar toe wilde lopen deed mijn been toch wel zeer en kon ik even echt niet lopen. Gelukkig had ik haar hele gewicht op mijn dijbeen gehad en niet op mijn knie, dat die spieren en dat vet kunnen beter tegen een stootje dan zo'n gewricht

Iemand anders zag dat ik niet kon lopen en kwam de bak in en pakte Tryntje. Die zat aan de rechterkant helemaal onder het zand en keek nog steeds een beetje beduusd. Gelukkig trok die felle pijn snel weg en kon ik wel weer lopen. Toen ben ik er weer ogeklommen en heb nog even verder gereden, lekker naar de onstpanning toegereden. De galop heb ik maar even gelaten voor wat het was, dat komt de volgende keer wel weer, want mijn been doet toch wel zeer, dat ik niet heel goed kan aandrijven en dat heb ik bij haar in galop wel nodig. Daarna lekker uitgestapt en toen lekke gepoetst, al dat zanda van haar gezcihtje af enzo. En toen mocht ze lekker weer de wei in. En wat denk je dat ze doet? Keihard galopperen naar achter, waar de anderen stonden.
En ik moest op de fiets naar huis, dat ging wel, maar ik kon niet zo hard fietsen als anders. En ik denk dat ik morgen heel stijf zal lopen, maar ja, dat gaat ook wel weer over.