cappen keus!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bud_gloor

cappen keus!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-06 19:54

hey bokkers..

ik had een vraag!! waarom rijd iedereen altijd zonder cap?? en waarom ??

groetjes Anouk

hel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 20:14

Waarschijnlijk omdat ze hem niet lekker vinden zetten, en (vooral in de zomer) hij te warm is. Maar veiligheid voor alles, bij mij.
Voor de rest: Eigen keus.

_Suus_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 20:16

Ik moet met cap rijden bij mijn manege en de versorg pony anders kom ik er echt nie op maar ik wil het ook het liefst..
Soms Kan ik hem heel ff afdoen om hem goed te doen alleen dat is bijna nooit gebeurt dus..
Ik ben iedergevaal met cap..
en sommige vinden ghetook niet moi staan

arans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 20:19

ik bind het juis helemaal ruiter!! en ik gebruik hem ook voor de veiligheid. 1ker was ik zo slim om zonder zadel en zonder cap op een paard te klimmen. En dat paard begon klijk te bokken en ik lag...

_Suus_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 20:21

Bij onze manege doen ze bij de ponyclub ook nog een boddyprotactor op.. (gelukkig want iemand had anders een x haar rug kunnen breken)

Twaalf

Re: cappen keus!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 20:23

Ik rij tijdens het dressuren zonder cap, met springen rij ik wel met cap en met buitenrijden ook met cap.
Waarom ik met dressuur zonder cap rij? Met dressuur doet ze geen rare dingen en kan ik haar onder controle houden.

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 20:23

Omdat ze niet genoeg hersens hebben om te begrijpen waarvoor je een cap nodig hebt
En wat je niet hebt, hoef je ook niet te beschermen

Twaalf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 20:26

Billy schreef:
Omdat ze niet genoeg hersens hebben om te begrijpen waarvoor je een cap nodig hebt
En wat je niet hebt, hoef je ook niet te beschermen

Dat gaat niet op voor iedereen .

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 20:27

Nee klopt, sommige mensen hebben wel hersens, maar zijn te stom om ze te beschermen
Wassikffvergeten

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 20:32

hihi ik rij nooit meer zonder helm.

Ik ben een tijd geleden gevallen MET helm en toen was het al ernstig........ als ik geen helm op had gehad, had ik nu niet zo helder meer kunnen denken........

sjit, ben nooit goed geweest in helder denken

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 20:33

Billy: ben ik het ook niet mee eens.
Laksheid is een betere reden.
Te stom om je hersenen te beschermen niet.
Hoeveel mensen rijden er zonder autogordel? (Ja, ook achterin)

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 20:35

Laksheid is een van de ergste vormen van domheid wat mij betreft. Als je iets wel weet maar niet doet waardoor je jezelf in gevaar brengt, is daar wat mij betreft geen excuus voor

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 20:40

ik rijd zelf nooit zonder cap.....

Voor de rest... ik vind de opmerking van Billy erg goed...

stefanietjuh

Woonplaats: Of bij Johnny Depp en anders gewoon in Zevenbergen :)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 20:42

Eerst reed ik ook altijd zonder cap. Gewoon omdat ik het een vervelend ding vond dat in de zomer nogal warm is. Maar voortaan doe ik hem gewoon op. Ik hou liever me hoofd heel
Maar op de echt hele warme dagen, laat ik denk ik toch me cap maar even liggen

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 20:46

Hoe vaak breng je je in gevaar in je leven?
Bijna elke dag...
Cap is eigen keus, mensen die geen cap dragen moeten dat zelf weten, ze zullen er wel een reden voor hebben.
Ik ben het er ook niet mee eens als mensen gaan springen of buitenrijden zonder cap en vooral niet op een paard/pony die ze niet kennen (dat doe ik ook niet). Maar als ze dat willen, dan laat ik ze hun gang gaan.
De enige keren dat ik zonder cap rij, is bij dressuur, maar daarbij vind ik ook niet dat ik mijzelf in gevaar breng. Vertrouw ik de situatie als nog niet, dan haal ik gewoon mijn cap.

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 20:49

Ik rij bijna altijd met cap. maar dit heeft ongeveer 2 jaar toch niet uitgemaakt omdat hij heel los zat. Ik rij op een nogal brave tinker, dus zulke dingen slijten echt verdomd snel.
tijdens mijn paardrijvakantie dit jaar zat ik op een jong paard buiten en die flipte ineens.
vol de lucht in en toen kreeg ik die cap ineens over mijn ogen, echt levensgevaarlijk.
het flippen van het paard was geen probleem, maar het feit dat je met zo'n losse cap zit maakte het echt even link omdat je werkelijk niets kan doen.
sindsdien toch maar wat strakker gedaan, maar die dingen zitten zo rot ( maar ja.. beter dat dan nooit meer kunnen lopen of iets in die richting)
wel een pluspunt van mij, al mijn leerlingen mogen alleen rijden met een goedpassende cap ( doe ik in ieder geval iets goeds voor de wereld)

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 22:15

Ik rijd altijd met cap.. Stel dat er wat gebeurd.. Ik heb ooit een klap op mn hoofd gehad, ben zo'n blij dat ik toen een cap op had..

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 07:16

bud_gloor schreef:
hey bokkers..

ik had een vraag!! waarom rijd iedereen altijd zonder cap?? en waarom ??

groetjes Anouk

Ik ken genoeg mensen die altijd met cap rijden.

Ieder moet het voor zich weten maar ik vind het niet verstandig om zonder cap te rijden. Je zult het maar af gaan en lelijk terrecht komen, dan had je gewilt dat je je cap op had.

Odin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 07:36

Ik rijd ook altijd met cap of helm. In de winter heb ik vaak mijn HH veiligheidscap op, en in de zomer als het heel warm is mijn casco helm.

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 07:44

Ik rijd altijd met cap, ik moet het ook! Het is voor mijn veiligheid enzo, en dat vind ik best belangrijk

@ Mensen die Cap niet lekker vinden zitten; Wen d'r maar aan

@ Urselin: Betekend niet dat je met dressuur veiliger bent ofzo hoor.... ik geef wel toe dat springen gevaarlijker is, maar als je rijdt loop je net zoveel gevaar als onverwachts schrikken en inene keihard op zij springen ofzo.

Maar idd; Eigen keus

bud_gloor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 12:09

iedereen zeg altijd ja mijn paard doet niks. Ik vind het ook eigen verantwoordelijkheid. maar ik heb deze topic geopend wat jullie ervan vinden. Komen er nog meer mensen die zeggen wat ze ervan vinden...??

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 12:14

Ik heb een cap op omdat het verplicht is op de manege en ik een hyperactieve verzorgpony heb en dan moet het ook van de eigennaar.. Mijn cap zal waarschijnlijk ook niet veel nut hebben want die bandjes onder mijn kin hangen helemaal benede ergens alleen om me hoofd zit die netjes strak enzo...

Trieske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 12:24

ik draag de cap alleen maar omdat het verplicht is op stal (sinds vorig jaar) ik heb mijn paard al 11 jaar en heb nooit met cap erop gezeten (op inrijden na dan)

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 13:19

Ik draag meestal een cap, omdat ik weet dat m'n pony soms rare sprongetjes maakt. En m'n moeder zou me vermoorden als ik zonder cap op Romeo ging zitten

vannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 13:48

ik reed vroeger ook nooit met een helm

totdat ik in nov. 2004 van me paard ben gevallen en op me hoofd terecht kwam
en in het zieken huis terecht kwam met een zeer zware hersenschudding en een zware whipe lash en 3 verschoven werfels in me rug en een deel van me geheuge ben ik kwijd
waarvan ik nu nog steeds niet herstelt ben (last van me nek en hoofd en vergeetachtig) en waarscheinlijk ook niet van zal herstellen

ik was daarvoor al 10 jaar niet van een paard gevallen

dus zeg nooit dat je er niet af valt want je ziet het het is mij ook overkomen dus het kan iedereen overkomen

nu rij ik altijd met helm (pikeur)
het is eerst even wennen maar het is net zoals een auto gordel je mist hem als je hem niet op/om hebt

en voor diegene die niet met helm rijden ja wat zal ik daar nou over zeggen ooit was ik ook zo NAIEF
en eigen verantwoordelijkheid ja dat is het wel maar de meeste realiseren zich niet wat er allemaal fout kan gaan zelfs door een kleine val

ik zie nu hoeveel geluk ik toch heb gehad
en dat ik helaas op zo'n mannier me ogen heb open doen

groetjes vanja
Laatst bijgewerkt door vannie op 10-03-06 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt