Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Citaat:Dressuur is idd een jurysport, je kunt er nooit van op aan. En vriendjespolitiek zie ik dan ook nog...helaas.
Sonja schreef:Toch hoor ik daar (zonder dat ik jou daar mee bedoel want ik ken je niet!) VOORAL slechte ruiters over klagen. Is hetzelfde gemuts als dat je met een fjord ofzo gediscrimineerd wordt.
aafje87 schreef:Sonja schreef:Toch hoor ik daar (zonder dat ik jou daar mee bedoel want ik ken je niet!) VOORAL slechte ruiters over klagen. Is hetzelfde gemuts als dat je met een fjord ofzo gediscrimineerd wordt.
Ben ik het absoluut niet mee eens!! Je kan nog zo'n goed ruiter zijn met een paard dat absoluut niet heeft zal je lager gejureerd worden als dat je op een paard rijd waar de vonken zo ongeveer vanaf springen.
** Dat is toch logisch!!! Dressuur gaat om een prestatie SAMEN met je paard en dan geldt exact hetzelfde als in een mensen-team: de ketting is zo sterk als de zwakste schakel.
Al rij je nog zo netjes als ruiter zijnde, als je paard niet kan strekken zal je nooit een 8 krijgen voor de uitgestrekte draf.
Oftewel: Al kan je nog zo goed fietsen, op een opoefiets win je de Tour de France niet.
Ik heb het zelf meegemaakt, ik heb als ruiter eens 2 paarden gereden op wedstrijd voor iemand anders, het ene paard had niets maar ik zetten een goede proef neer, geen foute en het zag er netjes en ontspannen uit.
Het 2e paard had die wow factor, zelfde proef en verder ook geen foute en ook dat zag er netjes en ontspannen uit.
Toen het jury raport van beide proeven, 1e paard 155 punten, 2e paard 174 punten.
Later heb ik de video opnamens samen met de eigenaar van het eerste paard naast elkaar gelegt en vergleken, er was bijna geen verschil tussen de proeven(de 2e proef zag er zelf op video slechter uit als de eerste!)
En toch een punten verschil van bijna 20!!
** Dressuur is voor een deel toch ook show, het totaalplaatje telt wel degelijk mee. Waarschijnlijk heeft de jury in dat "WOW-paard" toch bijvoorbeeld wat meer schwung gezien.
En wat betreft de koudbloed paarden die gediscrimneerd worden ook dit is helaas nog steeds de werkelijkheid.
Er zijn gewoon nog steeds juryleden die vinden dat een koudbloed niet tussen de witte hekjes thuis hoort!
** Toch grappig dat ik met mijn Fjord zo lekker scoor dan
Ach jurysporten bijven wat dat betreft vaag, het is maar net wat een jury wil zien.
** Dat zal ALTIJD de pest van een jurysport blijven. Het een spreekt je als mens gewoon meer aan dan t ander en de een kan daar ook beter mee overweg dan de ander. Maar als je alle verhalen op Bokt moet geloven dan worden alle Fjorden, alle schimmels, alle bonte, alle Haflingers etc etc gediscrimineerd
Het meest eerlijke is meerdere jury's en dan de hoogste en de laagste weg laten vallen. Maar dan wordt jullie sport toch echt onbetaalbaar....
Sonja schreef:Toch hoor ik daar (zonder dat ik jou daar mee bedoel want ik ken je niet!) VOORAL slechte ruiters over klagen. Is hetzelfde gemuts als dat je met een fjord ofzo gediscrimineerd wordt.
Heb het zelf met mijn dravertje gezien, het kost veel energie, geduld en tijd. Soms is het moeilijk om door te zetten, maar des te mooier het is als je wat bereikt
) 
CocoChanel schreef:Dressuur is idd een jurysport, je kunt er nooit van op aan. En vriendjespolitiek zie ik dan ook nog...helaas.
Bah, word hier in onze regio echt vreselijk veel gedaan. Bij de pony`s hebben wij 2 jongens die ontzettend rijk zijn, en een vader met een hoop connecties. Raad eens wie er wint.. Zelfs in het B springen kunnen ze het niet laten om hem opeens 10 stijlpunten erbij te geven!