Leuk fantasie vraagje..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xZolox

Leuk fantasie vraagje..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-06 15:46

Leuk fantasie vraagje:

Hoe ziet jullie droompaard eruit..?
Beschrijf zo uitgebreid als je wilt! (Héél uitgebreid dus..! )

Mijne moet ong. 1.75m zijn, bruin, KWPN of Oldenburger, redelijk elegant, glimmend, beetje ondeugend, druk/heet, hengst (Niet té op merrie´s maar wel stoere bouw), dikke zwarte staart, stevig en natuurlijk héél lief..

Moet ik nog verder gaan of krijgen jullie een beeld?

Mijn pony is natuurlijk mijn droompaard, alleen ik ben bang dat ik haar niet altijd kan blijven starten omdat ik uiteindelijk wel weer te groot zou worden. (Het dikgedrukte is hetzelfde als mijn pony)

Stoere bouw: Mijn ´droombouw´
Laatst bijgewerkt door xZolox op 25-02-06 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Annelies200

Re: Leuk fantasie vraagje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 15:50

hmmm dat is een heel moeilijke vraag:
Mooi bruin paard maakt niet uit wat voor ras alles is goed als het maar rond de 1.65 is, beetje ondeugend maar heel lief reageert op je stem je hoeft geen zweep of sporen te gebruiken...uuuh ongeveer 8 jaar en het is een merrie met een wit kolletje.

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 15:51

Zoals mijn eigen pony. Kortom, ik heb niet echt een fantasiedroompaard. Mijn pony is mijn droompaard.

Myrtje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 15:53

Bruin paard, Diep bruin Een hengst die wel pittig is, maar net niet onhandelbaar. Dressuurmatig gereden. Hoogte ongeveer 1.75. Hij is trouwens een Oldenburger van 4jaar.
Met andere woorden: Delivery..!!
Heb dat paard dus al, echt m'n droompaard.

Aman_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 16:23

Flew schreef:
Zoals mijn eigen pony. Kortom, ik heb niet echt een fantasiedroompaard. Mijn pony is mijn droompaard.

Bij mij ook, maar dan mijn paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 16:39

Hé wat een leuk topic!

Oké gaat ie dan....
Mijn perfecte paard moet zwart zijn, zonder enige aftekening, mooi groot (1,70 ofzo) Fries natuurlijk, Ehhh... hengst, met mooi gespierd lichaam, lekkere nek erop (vind zo'n macho- hengstenhals gewéldig).... glnzende huid, waar je de spieren onder zien kunt.

Karakter: lief, vriendelijk, werkwillig, maar wel ondeugend en veel uitstraling. Graag enthousiast en veel temperament, hoe niet zo van die Jan Doedels. Lekker voorwaarts is ook belangrijk....

Oh, ik hou van dit soort topics....

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 17:09

De mijne moet een mooie zwart-bonte Tinker ruin zijn, van het lichtere type (Grai). Moet mooie, soepele, fijne gangen hebben, rustig zijn, maar niet sloom. Moet niet te groot zijn (ongeveer 1.50) en lange benen hebben, maar moet niet slungelig zijn. Moet het liefst wel redelijk wat behang hebben.

Ik vind deze hengst al heel mooi in de buurt komen (Venco, dekhengst bij nsvt):

Afbeelding

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 19:59

Dat is zeker een beauty!!!! Die manen en die staart zijn echt heel mooi!

_Nancy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 20:17

Citaat:
Een paard van > 1.70, die niet te smal gebouwd en werkwillig is. Het paard moet makkelijk in de omgang en onder het zadel zijn, en voldoende ervaring hebben. Hij moet absoluut goed verkeersmak zijn, en af en toe een onderling wedstrijdje moet ook kunnen. Ik zou recreatief richting dressuur met het paard willen rijden, en als afwisseling af en toe een sprongetje of wat vrijheidsdressuur. Verder vind ik het uiteraard heel belangrijk dat het paard een goed karakter heeft, zowel naar andere paarden als naar mensen toe. De kleur vind ik niet belangrijk, maar niet heel licht en het zou leuk zijn als het een beetje apart was. En, ook niet onbelangrijk, helemaal gezond. Een paardje wat een beetje pittig is vind ik prima, maar toch ook wel koel in 't koppie, niet te schrikkerig dus.

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 20:56

check mijn profiel daar staan mijn 3 droompaardjes in

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 20:58

Zo
Afbeelding

vivanes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 21:11

Mijn eigen fjordendier en mijn shet uiteraard!

Alhoewel ik ook wel ooit graag in het bezit zou willen zijn van een Andalusier!

Marije112

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 21:16

Hmm..
Mijn droompaard moet warmbloedig zijn.
Ik ben helemaal gek van Holsteiners...
Ik denk een bruine, of vos.
Hij moet zoiezo al een kleine spiermassa hebben en natuurlijk goed kunnen springen, en dit ook leuk vinden.
Verder moet hij niet te heet zijn en niet verwend zijn.
Ehmm..
Qua innerlijk allebei een beetje van m'n eigen paarden.
Twinkels rust en vriendelijkheid
En Khadya's elegantie..
Verder wil ik wel een Merrie
Snapje?

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 22:27

mijn droompaard heb ik eigenlijk al!.. er kan van alles nog beter bijv bespiering, hoger aan de teugel maar daar zijn we hard mee bezig!.. en ik had het leuker gevonden als mijn paard iets knuffeliger zou zijn. helaas iets mee gebeurd daardoor beetej hoofdschuw en trekt snel eht hoofd weg..

Afbeelding

PrietPraat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 22:35

Een top eventer mooi slank, super show in dressuur
enorm springekracht
veel druf voor de cross
rond de 165
mooie kleur
ja zo iets

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 22:58

VMR --> PP

Willen jullie overigens niet teveel foto's plaatsen, maar gewoon linkjes? Verzameltopics zijn namelijk niet toegestaan.

SorayaDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 09:03

Lusitano van rond de 1.60m, stevig gebouwd, maar wel elegant. Een echte stevige hals met lange manen. Hij moet heel werklustig zijn en op een gegeven moment voor me door het vuur willen gaan. Eenkennig. Maakt niet uit of het een merrie, ruin of hengst is. Liefst een kleurtje, maar schimmel vind ik ook heel mooi ( alleen zo veel poetswerk )

Fritsiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 10:20

mijn droompaard zijn toch echt me lieve verzorg fjordje en Danny! een paardje van ponykamp wat ik altijd rijd!

Tibamar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 11:39

Ik heb er twee:

Timon en Venita

Emmaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 11:54

Mijn lieve Zenith .

sam_sur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 12:03

Ik heb zelf 2 droom beesssies dus ik hoef geen droom beessie er meer bij!! volgens mij vind iedereen zijn eigen beessie zijn droom beessie!! vind ik ook hoor

SummerRemedy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 14:21

Mijn eigen pony's zijn natuurlijk helemaal geweldig maar als ik op dit moment geen pony had en ik mocht kiezen dan zou ik graag een Andalusier, Lusitano of Sorraia willen, en dan met hele lange manen en zo'n mooie ronde hals en compact gebouwd. Hengst of merrie, geen ruin

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 15:39

Vroeger heb ik ooit eens gedroomd dat ik door heel nederland reed met mijn spierwitte paard. Een temperamentvol, barok gebouwd paard met lange witte manen die wapperen in de wind. Dat was toch wel een fantastische droom haha.

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 15:49

mijn overlede verzorgpony maar dan in het groot dus een super mooie appelosa, Zwart hoofdje zwart loopt uit over de borst naar de benen,achterbenen ook zwart. Zwarte staart en wit,grijze manen en gevlekt jammergenoeg krijg ik er geen fotos op

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 15:54

Tjaa
Mijn droompaard
Ik heb er verschillende :
1. Een lieve fjord met karakter : veel pit , maar toch luisteren , weten waar de grens is , knuffel dier
2. Een haflinger ook tzelfde karakter lijk de fjord . (Liefst Jappelou )
3. Een welsh met moorkop of valk kleur : veel pit , de baas spelen , toch luisteren , en weten waar de grens is , en ook knuffel dier

Mijn droom shetlander heb ik al