Paardennamen waarvan je zegt *wauw*

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 14:11

Mijn paarden heten Lester, Gizmo en Natal. Lester heeft zijn stamboek naam gehouden. Gizmo heet eigenlijk Gladstone maar dat vind ik niet leuk en Natal heet eigenlijk Nandus ook niet echt om te gillen. Ik vind dat ze leuke korte namen hebben. Mijn eerste pony was een Appeloosa en heette Chinook Arikara dat vond ik toen echt geweldig. Vind het nog steeds een leuke naam alleen dat Arikara hoeft van mij nu niet meer. Mensen worden ouder he..hahaha. Verder hebben we een Napoleon van de Lange Weere gehad, mischien familie van Prakkie haar paard?, die hebben we toen Nazzaro genoemd. Vind ik ook een leuke naam. Tja,....het moet idd bij je paard passen de naam. Zelf hou ik van korte Engelse namen.

MGFAN
Berichten: 2
Geregistreerd: 08-05-02
Woonplaats: Bij Eindhoven en de stallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 15:14

Shade of Destiny
Heartbreaker
MG Groenhof
Lette
Amgos
Chester
Cheyenne
Quwio

Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! kewl Party!! Party!! Party!! Party!! Party!!

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 19:44

oke
niet lachen!
vandaag heeft iemand geopperd voor een nieuwe naam voor:
Witch
erg he?maar dat was ne nieuwe,en michel(uitbater en lesgever) zat derop en bijna terug af!
maar dat meisje kan er heel goed mee rijden(nu niet echt meisJE want ze is 16) maar ze heeft nu een nieuwe naam verzonnen,ze gaat dat eens vragen:
Pompelmoes!!!!!!!!
maar dat past er echt wel bij!tis een schimmel,maar het past er echt bij Lachen ik ga ook eens vragen om mijn lieveling(ook nieuw) -,zij kent haar naam toch niet, van isabel(haar kleur)tot bliksem te veranderen, niet zo fantastisch mooi,maar past er echt bij.
jeromeke vind ik ook heel tof voor zo'n stoere fjord ofzo

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 21:58

Ik vind ook dat een naam moet passen bij een paard of een achterliggende betekenis moet hebben. Zo'n naam had ik bedacht voor een merrieveulen, maar het werd een hengst. Als ik wacht tot de volgende merrie krijgt de naam nog meer betekenis.

Glory heet voluit: Glorybe Togod Amen. Ja, een vage naam, ik heb hem niet bedacht. Maar het is wel een naam die mensen onthouden! Lachen

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

stof tot nadenken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 22:16

Hi
Heb echt hele leuke namen gezien, misschien kunnen jullie mij ook een handje helpen? Binnen nu en 1 1/2 week verwacht ik een veulentje (hopelijk een bonte). Nu heet de vader PEDRO. En aangezien de eigenaar van pedro dit veulen als 1e koop heeft, leek t hem leuk om een naam te bedenken waar pedro in voor komt, of waar t naar klinkt. Haar vorige veulen heette dus serGIO, en er is ook een MARLBORROW etc. Nu leek mij als hengst VALENTINO erg passend, aangezien t wel met een V moet beginnen. Maar nu komt t, wie weet er een MEISJES naam???? Ik dacht aan VENRICO, maar wie weet er meer???

gr wendy

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 22:43

Valencia misschien? ik zou valencio mooier vinden maar dat lijkt mij weer meer iets voor een hengst.

Maar even over het topic, ik vind de namen van al mijn mannen mooi en van mijn nieuwe meisje (net aangeschaft Haha! ) vind ik de naam erg mooi!!
De mannen: Kevin, groot sterk en robuust, juiste naam dus.
Mister Freddy, de pret Shet die mijn eeuwige maatje is, een echte mister!!
Mistral, tja, mooie naam maar vind ik meer voor een merrie
Mambo, mijn super hengst, hij loopt dansend en is zo soepel als een slang Cool (officiele naam Lustoord's Jan, niet echt een leuke naam)
En mijn nieuwste aanwinst, Powys Eirian, nu is haar roepnaam Olly maar ik geef haar haar eigen naam weer terug en dan is de roepnaam dus Eirian

Groetjes, Tanja.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 22:48

HEY TANNIEWANNIE!
Jij ook hier?? Alles oke? Lang niet gesproken (schaam schaam schaam). Valencia is inderdaad mooi, maar die io, van pedro doet t hem he? Denk dat t moeilijk wordt want eindigend op pedro, is toch veelal mannelijk.

Dus alweer een nieuwe aanwinst? Leuk joh!

groetjes

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 22:57

Yep, weer een nieuwe aanwinst!
Komt omdat Mistral bij me wordt weggehaald Huilen dus dan maar op zoek naar een mooie merrie want ik wil toch ook een beetje gaan fokken.
Maarrreee, zeker lang niet gesproken Bloos ik mail je wel even om je het hele verhaal te vertellen (mijn pb doet het niet)

Maar over de naam van het veulen, is er niet een boek waar je wat buitenlandse namen uit kan halen? vast wel, ik weet zeker dat er een heleboel namen zijn in de trant van Pedro.

Groetjes, Tanja.

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 21:57

BTW ....


MACARIO is ook een mooie naam Haha!

en macarena vind ik ook heel erg mooi..

Ilovekeegan
Berichten: 102
Geregistreerd: 16-03-02
Woonplaats: Assendelft!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 22:56

ik ben helemaal gek van de naam: Extra Special het past helemaal dat paardje (een draver) en ik rij op de manege ook een springpaardje die heet JoJo en dat past ook helemaal bij hem omdat hij erg wisselvallig is

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 00:34

Voor een merrie: Helania Cool , Amy
Voor een hengst/ruin: Rapallo Cool , Rockefeller, Nobody, Lambrusco, Headline

Veel friese paarden hebben vaak -friese Knipoog - namen, die goed bij ze passen (al vind ik niet alle namen mooi Scheve mond !)

schatjuhh
Berichten: 227
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 01:35

ik vind balowna en ziconella wel appart
en jaicke,frouke,tjitske,chidde(spreek uit als tjidde),hot shot,ottewa,ismor en nadjema vind ik ook wel gaaf
gr.lisanne

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 13:59

Inuendo...
Blijft een strakke naam.
Heb ik overigens nog nooit als paardennaam gehoord.

Verder vind ik het ook wel grappig dat mijn hengst Triumph heet, ik zoek alleen nog iets leuks wat ik er achter kan plakken voor op de stratkaart, gelukkig heb ik nog 2 jaar om te denken Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 14:22

Ik heb ook zo mijn lijstje namen klaarliggen voor als ik later een paard koop. Dus mensen: deze namen zijn BEZET en niet voor algemeen gebruik Schijnheilig Knipoog

Joran
Merano
Shiva
Topaz

Vind ze ook allemaal wel passen bij een valkkleurige dus dat komt dan weer mooi uit Haha!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 22:31

Cody schreef:
Ik heb ook zo mijn lijstje namen klaarliggen voor als ik later een paard koop. Dus mensen: deze namen zijn BEZET en niet voor algemeen gebruik Schijnheilig Knipoog


*Merano*

Vind ze ook allemaal wel passen bij een valkkleurige dus dat komt dan weer mooi uit Haha!


Wij hadden op onze vorige stal een Haffi die Merano heet, leuk beest was/is dat Lachen !!

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 23:22

Palermo (stad in spanje geloof ik)
nashfeel tennisey ( stad in amerika maar dan anders geschreven)
en vivaldi/vivalda ( had ik ook voor de veulens van dit jaar uitgekozen..

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 23:29

En natuurlijk, Simply Lost My Spots, voor mijn breedingstock Paint....

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 14:30

Bles Haha!

marije999

Berichten: 330
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 15:37

Ik bezit ook al jaaaren een lijstje voor later, als ik een eigen paard heb...
Indigo
Nilsson
Zara
Mango
Medusa
Elin
Jade
Zenith (betekent hoogste punt van de zon aan de hemel, hoogtepunt van de hemel, kan het mooier voor een paardengek?)
Siboney
Jupiter
en natuurlijk altijd nog de mij bekende paarden:
Mahrusska (erg leuk voor een nakomeling van de hengst Mahruss)
Pahtrussko (zoon van Mahrusska en Prins Abdullah Nomar van het Oosterveld xx)
Radeschko (zoon van Mahrusska en Respect, eigenaresse was duidelijk een Nieuwe Heuvelfan)
Jasmijn
Cleo (al heet ze eigenlijk Clementine, wat weer waardeloos is)
Nadescha (leuk, betekent hoop)
Kan nog wel een uurtje doorgaan zo, maar gaat me teveel tijd kosten.
Groetjes Marije

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 20:38

Lielle schreef:
Onze paardennamen zijn rond een thema gekozen:
Trammelant (door zijn fokker zo genoemd na veel problemen bij zijn geboorte) heeft de 'toon gezet'
Didaer (die daar)
Issedy (Is ze die?)
Raimaer (raad maar)
Pablo Pot d'Ory (potdorie)

en nu denken we na over de naam van het veulen van Raimaer dat volgend jaar moet komen (vandaag is de drachtigheid bevestigd!). Ik vind persoonlijk Wysdae (wie is dat?), of Wadhnu (wat nu?) wel aardig.


Misschien is Wèsdè? nog iets (wat is dat?) hahaha, leuke namen trouwens, echt cool Party!!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 20:43

My Dominique schreef:
Palermo (stad in spanje geloof ik)
nashfeel tennisey ( stad in amerika maar dan anders geschreven)
en vivaldi/vivalda ( had ik ook voor de veulens van dit jaar uitgekozen..


Uhm, dat zal Nashville Tennissee moeten zijn Haha! Haha! Wel een mooie naam trouwens Haha!

Nouvelle Nanterre, New Jersey, North Carolina, Necessaire en Normandie vind ik ook mooi. Haha! Haha! Haha! Haha!

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 20:50

pegasus paard van hercules

Rhaia
Berichten: 768
Geregistreerd: 04-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 20:56

Tallion, voor mijn stoere minitinkertje. Helaas is ie verkocht omdat ie niet groot genoeg zou worden voor mij en nu hebben ze hem BINKY genoemd. Vreselijk!!!

En Rhaïa, mijn nieuwe merrie... Verzonnen door mn moeder.

Groetjes, Eline

Mitchall

Berichten: 2741
Geregistreerd: 14-06-08
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:00

D-Day (<- heeft ook een mooie betekenis)
Colique (spreek je uit als koliek, zit betekenis achter)
Hieyajippieyee (hie-jaa-jippie-jee)