Ik moet het even kwijt!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IceEva

Ik moet het even kwijt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 21:29

Hallo,

Bij mijn pony Eva (ijslander) staat een ijsxfjord Boy in de wei dat is haar maatje, ze zijn heel erg aan elkaar gehecht! Nu wilde Boy vanochtend al geen hooi eten, maar het is mijn pony niet, maar ik dacht dat het altijd wel eens kan dat ze geen trek hebben. Vanmiddag om 4 uur had mijn moeder toen ze even naar eva ging kijken, hem ook zien draaien en liggen! En toen in om 5 uur nog even ging kijken, lag hij heel eng, het eerste wat door me heen schoot was dat Boy dood was! Ik heb hem eerst altijd bereden, maar hij is al 20 dus af en toe stap ik er nog eens op! Maar hij lag heel eng, helemaal plat zeg maar ook zijn hoofd! Dus ik roepen en er gebeurde niks, behalve eva die kwam! Toen ik er na toe ging deed hij zijn hoofd omhoog stond op ging draaien en lopen en ging weer liggen, ik meteen de eigenares bellen, maar die was niet thuis. Dus mijn moeder gebeld en die zei dat ik maar later nog moest bellen, dus ik vanavond wel 10 keer gebeld en eindelijk om kwart voor 9 namen ze op.

Ze waren weg geweest, dus ik het verhaal vertelt en zei was dus naar de weide gereden en ja hoor, hij lag nog steeds en opstaan en draaien! Dus ze heeft meteen Pieter Jakobs de dierenarts gebeld, en hij kwam eraan!
Ik moest het gewoon even kwijt, want kan dat beeld van vanmiddag niet vergeten zag er zo eng uit!

groetjes Kimmy

Saar_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 21:31

oOo wat erg .. weten ze al wat er precies aan de hand is/was ?

Macha876

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 21:31

wat naar zeg
laat je weten hoe het is afgelopen

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 21:32

Om kwart over 9 werd ik weer gebeld dat de dierenarts kwam, dus die zal er nu wel zijn! als ik meer weet laat ik het weten.

Targaryen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 21:46

Ooh meis.. wat erg
Laat het even weten als je meer weet!

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 21:54

Dierenarts isnet weg! Hij had koliek, hij heeft een spuit gekregen en ze moest er een kwartier mee gaan lopen. Hopelijk is het morgen wat beter met hem!

Targaryen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 22:02

Ah bah, die rot koliek ook!!

Chantal78

Re: Ik moet het even kwijt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 22:59

oh dan kan ik niet wachten hoor tot ze eindelijk de telefoon is opnemen.Dan bel ik gelijk de dierenarts.Maar gelukkig waren ze nog op tijd.

malije

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 23:04

Nor schreef:
oh dan kan ik niet wachten hoor tot ze eindelijk de telefoon is opnemen.Dan bel ik gelijk de dierenarts.Maar gelukkig waren ze nog op tijd.

als ik goed lees is het niet haar pony,en dan kan je dat niet zomaar doen,of je moet zelf de kosten betalen en niet iedereen heeft daar geld voor.

hoop voor je dat ze de nacht goed doorkomt en morgen weer wat fiter is!

Atani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 23:23

Hopelijk is het morgen beter met hem!

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 00:09

o jeetje zeg, het komt ook altijd onverwacht he? hopen dat het morgen beter gaat!

Bokkiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 00:32

ik hoop echt dat het snel beter word!! sterkte

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 08:25

malije schreef:
als ik goed lees is het niet haar pony,en dan kan je dat niet zomaar doen,of je moet zelf de kosten betalen en niet iedereen heeft daar geld voor.

Inderdaad, niet iedereen heeft daar het geld voor.
Bij ons op stal had een aantal jaar geleden een paard ook koliek. De eigenaar was ook niet te bereiken en de stalhouder was niet thuis. Ik heb toen toch mijn DA (= stal DA) maar gebeld. En ik had inderdaad zoiets van als de eigenaar het niet gewild/nodig gevonden had, had ik de DA zelf wel betaald. Gelukkig was de eigenaar heel blij met mijn beslissing en heeft ze zelf de rekening betaald.

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 08:31

Citaat:

hoop voor je dat ze de nacht goed doorkomt en morgen weer wat fiter is!

Het is idd mijn pony niet! En ik ga niet meer de dierenarts bellen voor iemand anders, omdat ikzelf altijd TE SNEL wil bellen, dat is dus met mijn pony ook zo, als ze nog maar ligt en niet wil komen, sta ik al met de telefoon in mijn handen. Maar hij kent me ondertussen en komt pas als hij weet hoe de situatie is!
Maar ik ga er dadelijk even natoe en kijken hoe het gaat.

luuntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 08:32

Hopelijk gaat het weer wat beter met hem.

Zelf sta ik met mijn paard op een grote pensionstal en heb mijn eigen dierenarts.
Toch mogen stalgenoten/staleigenaren elke dierenarts bellen die ze maar willen als mijn paard in accute nood verkeert.

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 08:39

luuntje schreef:
Hopelijk gaat het weer wat beter met hem.

Zelf sta ik met mijn paard op een grote pensionstal en heb mijn eigen dierenarts.
Toch mogen stalgenoten/staleigenaren elke dierenarts bellen die ze maar willen als mijn paard in accute nood verkeert.

Ja dat hoop ik ook!
Als mijn paard in accute nood verkeerd, dan mogen mensen zeker de dierenarts wel bellen. Maar ik wil het liever zelf eerst even zien, voordat allerlei mensen zich ermee gaan bemoeien, maar de eigenares van Boy is al een wat oudere mevrouw, maar ik hou Boy voor haar in de gaten en zei ook Eva voor mij, met vakantie's e.d.
Maar ik heb ooit een van een staleigenaar geleerd dat je nooit voor iemand de dierenarts moet bellen! Altijd eerst zo snel mogelijk die eigenaar erbij halen zei hij. Of toestemming vragen.

wizewo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 08:55

Als ik het echt nodig vind, bel ik toch echt hoor! Gezondheid van het paard gaat voor! Als het even kan zal ik eigenaren bellen en waarschuwen maar lukt dat niet... Liever een paar keer op mijn dak krijgen dat ik te veel gebeld heb dan een keer te weinig.

Nu bel ik niet zo snel hoor maar voor voor noodgevallen heb ik ****** aan de rest van de wereld .

Daar gaat voor op:

Wat gij(niet) wil dat u geschiet, doet gij ook een ander (niet).

In dit geval (uit jou beschrijving had ik gelijk al iets van "oh oliebol das koliek")zou ik eerst even gaan stappen zijn en moest dat niet binnen een half uur-uur overgegaan zijn wel de da gebeld hebben omdat je de eigenaren kent, en de eigenaren jou ook. Als het niet nodig was, kom je er meestal wel uit.

Hoe is het nu met het paardje?

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 08:58

Nor schreef:

Bij ons op stal is het gebruikelijk dat als de eigenaar niet te bereiken is en er volgens eigen visie (meerdere mensen) het nodig is dat er een DA bij komt die ook gewoon gebeld word. Een mens kan nooit ten alle tijde te bereiken zijn en dat kan wel een kwestie zijn van leven en dood soms!

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 09:02

Nou ik dacht ook dat het koliek was, maar omdat ik me vaak nog snel te druk maak dacht ik dus van, hij ligt gewoon, dat is altijd zo als ik iets denk! nog iemand van stal waar ik altijd rijd geroepen mijn pony staat door 100 meter vandaan dus, en die zei hij ligt gewoon lekker! dus ik was weer gerustgesteld, maar ik bleef toch maar even bellen!
Ik ga dadelijk kijken hoe het met hem is.

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 09:05

allereerst zou ik 's ochtends al gebeld hebben als ik het niet vertrouwde ( naar de eigenaresse dan) en toen je om 5 uur terug kwam en je zag dat hij nog niet goed was, toen zou ik echt de da gebeld hebben! Niets doen in zo een situatie zou niet eens bij mij opkomen denk ik?

xAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 09:12

Ik hoop dat het goed gaat met hem.... Koliek is echt rot

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 09:29

irish_lady schreef:
allereerst zou ik 's ochtends al gebeld hebben als ik het niet vertrouwde ( naar de eigenaresse dan) en toen je om 5 uur terug kwam en je zag dat hij nog niet goed was, toen zou ik echt de da gebeld hebben! Niets doen in zo een situatie zou niet eens bij mij opkomen denk ik?

Oh ik vertrouwde het wel hoor, maar ik vond het alleen een beetje vreemd dat hij niet aan het eten was, maar ik dacht toen van, ja het kan altijd wel of hij heeft net al de hele tijd staan eten!

sjimmeltjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 10:07

Amaai! ..erg zeg! tog maar goed dat je de eigenaaresse hebt gebeld! ..zou het door het brood van Do misch komen??

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 10:56

sjimmeltjuh schreef:
Amaai! ..erg zeg! tog maar goed dat je de eigenaaresse hebt gebeld! ..zou het door het brood van Do misch komen??

ze zei dat ze hem 2 dagen geen brood gegeven had! maar ik vertrouw het niet!

ktink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:31

ooh,, echt een poedersuiker:(,, zie je dat het slecht gaat met je pony,, en kun je de eigenaar niet bereiken..
hoe gaat het nu met hem/haar dan? k hoop dat het al weer een stukje beter gaat,,:)
noujah,, sterkte ermee!!