Wat er vanochtend toch gebeurde...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

adnariM

Wat er vanochtend toch gebeurde...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 13:08

Ik had met iemand anders afgesproken om kwart voor 9 bij stal te zijn zodat we 9 uur in het bos waren ongeveer. Toen we op stal kwamen waren ze nog niet gevoerd dus moesten we ze eerst allemaal voeren en wachten tot ze het een beetje op hadden. We hebben toen erg lang gestapt omdat de buik dus net gevuld was. Ineens schrikt het paard van die ander zich echt te pletter. We zien iets bewegen en kijken..... Een wild zwijn!! Helemaal misvormd. Achteraan X-benen en die sleep die helemaal mee, het leek dat die verlamt waren. Z'n lichaam was net zo groot als zn hoofd. We vonden dit natuurlijk erg zielig en zijn terug gegaan naar een plek waar we aardig goed bereik hadden met de telefoon... we hebben toen politie gebeld en binnen een kwartier was de politie er. Ik had ondertussen snel de paarden in de wei gegooit (bos zit namelijk naast de stal en de zijn was ong. maar 10 minuutjes van stal af) en toen ik snel naar de afgesproken plaats liep (lees: Rende ) zag ik dat de politie er al was en hij reed me vast tegemoet. We stapte snel in en gingen snel naar de plaats. Eerst zagen we het zwijn niet meer, dus we hadden al zoiets van "oliebol". Maar gelukkig zagen we hem naar een paar minuten wel en probeerde we aan een goede oplossing te komen.

Helaas waren we hem naar ong. een half uur uit het oog verloren en konden we het zwijntje niet meer vinden. De politie stond helemaal versteld omdat hij niet zo snel kon lopen die zwijn en we met zn 3en erg goed verdeeld waren over het stukje bos waar we liepen. Als ik had gewilt had ik het beestje kunnen aaien, hij stond eerst steeds zo dichtbij, maar hij kroop je wel achterna dus vond het wel een beetje eng, het blijft een zwijn!

Toen zijn we weer gegaan, zonder resultaat dus. Later hebben we nog wat foto's geschoten gewoon van onze paardjes lekker in de wei, en toen zagen we de politie en boswachter weer op de plek staan waar het was. We zijn er verder niet heen gegaan maar toch ben ik wel benieuwd wat er nu gaat gebeuren... Wat ik nog het jammerste vind... ik had de camera bij me, maar door alle "medelijden" heb ik helemaal geen foto's gemaakt, ik baal hier wel beetje van want van zo dicht bij, in het bos, heb ik nog nooit een wildzwijn gezien, meestal zitten ze op min. 2m afstand maar deze gewoon een armlengte ongeveer...

MirandaMalik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 15:16

Ach, wat zielig!
Goed van jullie dat jullie gelijk actie hebben ondernomen!
Het beestje zal wel eerder dichtbij mensen komen omdat hij helemaal niet goed was...
Ik hoop maar dat hij geen pijn heeft, dan is het niet zo erg...

Amarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 17:21

Zo zie je maar weer, wat wij nog allemaal hebben in ons kikkerlandje. Wel jammer dat het dier verlamd leek, ik hoop maar dat de boswachter hem/haar snel zal vinden en er een oplossing voor kan vinden.

adnariM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 17:29

Ja ik hoop het ook, ik zit er steeds nog aan te denken. Morgen ga ik weer het bos in, en dan rij ik gewoon weer een beetje dezelfde route, misschien dat ie wel weer op dezelfde plek is... maar dat zal wel niet.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 17:49

Waarschijnlijk wordt ie wel afgemaakt...zo heeft ie ook geen leven...

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 18:45

een boswachter schiet hem inderdaad dood ik ken een boswachter en dat doen ze wel vaker.

Juut

Re: Wat er vanochtend toch gebeurde...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 18:51

Ik denk dat het maar goed was dat het dier verlamd was. Een gezond wild zwijn is niet zo vriendelijk, namelijk.

adnariM

Re: Wat er vanochtend toch gebeurde...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 12:30

Juut schreef:
Ik denk dat het maar goed was dat het dier verlamd was. Een gezond wild zwijn is niet zo vriendelijk, namelijk.

Haha, denk ook maar niet dat ik dan zo dicht bij was geweest