Voor de 2e keer in 2 jaar op Dien gereden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Voor de 2e keer in 2 jaar op Dien gereden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-02 10:08

Ik heb Dien nu al 2 jaar maar heb eigenlijk nooit op haar gereden. Ik ben geen held op vreemde paarden en ben niet zo'n rijder. Gisteren toen Ciska en ik naar het bos gingen ben ik maar weer eens opgestapt. Dien is zwanger en moet nog 1 maandje dus past haar zadel niet meer. Ik heb dus zonder zadel gereden. En toen we toch bezig waren heb ik haar neusriem er ook maar af gehaald, ik had dus alleen een bitje in. Ik heb dus een hele overwinning gehad gisteren.
Ik stap dus veel liever op Nimber mijn andere paard, en dat is juist een apekop die overal spoken ziet. Erg vreemd dus, maar ik heb hem al vanaf zijn geboorte en ken al zijn streken en bewegingen. Maar op Dien rijden moet ik veel vaker doen, het was geweldig.
Helaas was Nimber heel erg kreupel, hij is dat nog nooit in zijn leven geweest. In draf kon hij amper lopen. Hopenlijk heeft hij zich alleen maar wat verdraaid op het land ofzo en gaat het vandaag beter zodat ik snel nog eens met Dien zonder zadel het bos in kan.
Nog lastig ook op een paard van 165 klimmen zonder zadel. Zo lenig ben ik niet.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 13:30

Leuk zeg!
Ik ben dus helemaal geen held in het zoner zadel rijden, dat zit zo onstabiel!
Knap hoor van je, helemaal op een paard wat je vrijwel nooit rijdt! *LOL*

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 16:16

1 voordeel. Bij Dien moet je de zijkant zoeken met een verrekijker! Haha!
En Tamara stuurt iedereen met Dien het bos in(ook mensen die nooit tot bijna nooit rijden). Dat is al een bewijs dat er weinig fout kan gaan met Dien. Zelfs ik heb d'r nog maar 1x naast gelegen in een jaar dat ik d'r nu ongeveer op rijd(alleen dat kwam een beetje erg rottig aan).
Maar dit moeten we vaker doen als Nimber weer goed is. Hij was echt heel erg kreupel. De eerste paar passen dat ik dat hij me liep te pesten door achter te galoperen en voor te draven(doet hij wel vaker) maar als je hem wat meer voorwaards rijd is het meestal over. Deze keer dus niet. Dit was echt niet leuk meer. Hij hinkelde achter gewoon met z'n zere voetje er alleen bij voor het evenwicht.