Gelukkig wilde Simone, mijn stalgenootje, wel mee.
Om 8 uur gingen we op pad.
Heerlijk rustig gereden, niemand tegengekomen, was echt super!

Op een gegeven moment stapten we heel relaxt met een lang teugeltje naast elkaar op een mooi bospad. Paardjes waren lekker rustig. Echt heerlijk!
Maar...die rust werd ineens verstoord door een hond die als een gek uit het bos kwam rennen, recht op ons af!
Octrooi, het paard waar Simone op reed is nogal een gestresst beestje, dus die schrikt zich een hoedje, vliegt uit paniek tegen Ameretto aan. Ameretto kwam vast te zitten tussen Octrooi en een hele stapel boomstammen aan de zijkant van het pad. Hij viel gewoon bijna voorover doordat ie tegen die boomstammen aan werd geduwd.
Gelukkig werd Ameretto snel weer relaxt en ging het met ons wel goed.
Alleen met Simone en Octrooi ging het een stuk minder goed.
Octrooi was zoooo geschrokken dat ik van schrik er vandoor schoot. Alleen die sukkel is nogal nonchalant met het neerzetten van z'n hoeven, dus doordat ie zo druk was zette ie z'n voorbenen niet goed neer en al z'n gewicht kwam dus naar voren. Simone kon niks anders meer dan er voorover met een koprol af te gaan en in de modder te belanden.

Ze lag dus op de grond en had de teugels nog vast. Octrooi trok naar achter en sleepte Simone met zich mee.
Simone liet niet los, anders ging ie straks in z'n eentje op de kletter en dan waren we nog verder van huis.
Ondertussen was Simone weer opgestaan en was het hele hoofdstel eraf. Okkie bleef gelukkig heel braaf weer staan.
Die hond was intussen alweer terug bij z'n baasjes.
Die man en vrouw (jaar of 45) zaten op een bankje in het bos en zagen alles voor hun neus gebeuren (zo'n 50 meter verderop).
En ze deden gewoon niks.
Toen het gebeurde was ik zooo ontzettend kwaad op die mensen dat ik me toch een potje heb lopen schreeuwen en schelden op ze.
Zo maakt niemand mij vaak mee, maar deze keer kon ik me echt niet inhouden!

Ik heb op ze lopen schelden of ze wel goed bij hun hoofd waren om hun hond zomaar los te hebben lopen in het bos en dat daardoor ongelukken kunnen gebeuren. Dat het verboden is om honden los te hebben in het bos, etc.
En raad eens wat die mensen deden? Ze liepen richting auto. Straal de andere kant op terwijl ze hebben gezien wat er was gebeurd! Ze hebben met eigen ogen gezien dat onze paarden op de kletter gingen door HUN hond. Ze hebben gezien dat Simone eraf viel en dat ze achter Okkie werd aangesleept! En dan gewoon straal de andere kant oplopen! Niet eens excuses aanbieden of vragen hoe het gaat.
Jeezz, ik kan me hier zooooo kwaad om maken!
Voor hetzelfde geld was het minder goed afgelopen en dan waren ze gewoon weggelopen!
We hebben ze nog achterna geschreeuwd "nog bedankt voor jullie excuses".
En wat kregen we te horen? 'Ach jullie met die rotpaarden!'
Nou jaaaa zeg, toen werd ik echt heeel erg kwaad!

Eigenlijk moeten we dit gewoon aangeven bij de politie. Dit kan toch niet??
Er had ik weet niet wat kunnen gebeuren.
Stel dat die mensen dat dan later in de krant zouden lezen. Dan zouden ze toch wel een schuldgevoel krijgen!
Of juist niet, het was zooo asociaal!
Heb echt nog nooit zoiets meegemaakt!!
Echt belachelijk!