De laatste tijd heb ik het erg druk met school enzo, en mijn rooster is nou ook niet wat je zegt "relaxed"
Daarvoor zocht ik iemand die al is het maar 1 x die ik met een gerust hart naar mijn paardje kan laten gaan.
Maarja, na al veel mensen te hebben "geprobeert" lukte het toch niet.
Mijn paard is nogal eenkennig, en ze kunnen hem wel uit de wei halen, halster om doen. (met moeite)
Maar het hoofdstel krijgt een vreemde niet in!
Dus ze moeten al n beetje zn vertrouwen hebben gewonnen wil het lukken.
Op zich is het niet erg, maar nu had ik eindelijk een meisje gevonden.
Een vriendin van mijn vriendin, die ook bij ons op stal staat.
Nou.. Het hoofdstel ging dan wel niet.. maar verder ging alles wel goed.
Ik wou alleen niet dat ze met hem naar buiten ging, en dat ze als het met het hoofdstel niet lukte ze het ook niet verder moet forceren.
Hoorde ik laatst toch dat ze was gaan rijden, maar dan zonder zadel en zonder hoofdstel.
Alleen met halster dus.
Ik doe die zelf wel eens maar ik bedoel, ik ken mijn paard.. en ik weet wat ik wel en niet kan doen, maar zij toch niet op zo'n vreemd paard?
Ik heb dus duidelijk gezegd dat ik dat niet meer wil.
Nu hoorde ik dus ook dat ze laatst het bos zomaar in was geweest, met die vriendin dus van mij.

Ik heb zo'n idee dat het voor haar alleen om het rijden gaat..
Maar ik bedoel, het is toch niet erg om hem een xtje alleen te poetsen, en te longeren en uitmesten?
Of wandelen.
Of iets anders?
Of ligt het nou aan mij? en ben ik nou zo onredelijk wanneer ze niet mag rijden? En dan nog, dan ben IK altijd nog de eigenaresse, en ZIJ de verzorgster!?
Ik bedoel, toen ik vroeger een paard mocht verzorgen was ik allang blij als ik hem mocht poetsen en een beetje met hem mocht wandelen.
Dat rijden, kwam na een tijdje vanzelf wel.
Ik ben nu op zoek naar iemand anders, maarja.. waar vind je iemand anders, het liefst boven de 16, die wel aardig wat rij ervaring heeft.
Het gemiddelde die tegenwoordig een "verzorgpaard, of bij rijdpaard" zoeken zijn allemaal van die kleine tengere meisjes van 11..
Zucht....