Opvragen winstpunten verongelukt paard

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

lisa_pluisje

Opvragen winstpunten verongelukt paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 14:14

Hallo allemaal,

Zoals jullie allemaal wel zullen weten ben ik aansprakelijk gesteld voor de beenbreuk van een paard bij ons op stal.
Nu heeft hun verzekering uitbetaald maar nu beweren ze dat het paard tot z nivo was ingereden terwijl het hier een hele poos kreupel heeft gestaan aan een botsplinter.
Wie kan mij aan het adres helpen waar ik kan opvragen hoeveel winstpunten het dier had en zoja of het uberhaupt werd uitgebracht op wedstrijden.
Alvast bedankt,

Groetjes Lisa

Ps ik krijg de foto,s van de beenbreuk maar niet in mijn profiel.

Felinde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 14:15

tjah...als je een startnummer had gehad, dan had je dat in kunnen voeren bij knhs. Miss. kunnen zij jou informeren?

Veel succes.
Laatst bijgewerkt door Felinde op 02-02-06 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 14:15

Bij de KNHS toch aan de hand van de gegevens van het paard?

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 14:17

Mailtje sturen naar Kwpn, met het stamboek nr van het paard en naam, en dan gewoon de sportklassering opvragen, verder niet het hele verhaal er bij vertellen, succes!

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 14:18

ja. Op www.knhs.nl Maar dan moet je wel het combinatienummer hebben. Soms staat dit op de startlijsten. Dus misschien een oude startlijst terugzoeken?

_10_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 14:36

Je kan gewoon bellen naar de KNHS en de naam van het paard opgeven met het liefst zoveel mogenlijk gegevens wat je ervan weet (liefst ook geboortedatum enzo).
Dan kunnen ze je exact vertellen tot welke klasse dat paard is uitgebracht in de sport.
Suc-6

Junsterrr

Re: Opvragen winstpunten verongelukt paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 14:54

Sorry ik kan je hier niet mee helpen wel veel succes en sterkte er mee !!!!!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 16:05

lisa_pluisje schreef:
Hallo allemaal,

Zoals jullie allemaal wel zullen weten ben ik aansprakelijk gesteld voor de beenbreuk van een paard bij ons op stal.
Nu heeft hun verzekering uitbetaald maar nu beweren ze dat het paard tot z nivo was ingereden terwijl het hier een hele poos kreupel heeft gestaan aan een botsplinter.
Wie kan mij aan het adres helpen waar ik kan opvragen hoeveel winstpunten het dier had en zoja of het uberhaupt werd uitgebracht op wedstrijden.
Alvast bedankt,

Groetjes Lisa

Ps ik krijg de foto,s van de beenbreuk maar niet in mijn profiel.

als hun verz heeft uitgekeerd is het toch klaar?

dan hadden ze hun paard maar hoger moeten verz tussen door!

als dit gebeurd was op een buitenrit of in de bak hadden ze ook alleen het verzekerde bedrag uitgekeerd gehad,echt hun probleem dus!

of proberen ze nog steeds van jou geld los te peuteren?

volgens mij is het gewoon pech voor hun. omdat ze zelf hun paard niet hoger verz hebben.
als je paard nl meer waard wordt kan je dat bijstellen en als je dat niet doet ,is niet jouw probleem lijkt mij

wat een gedoe zeg!
je zou bijna de mensen eerst laten screenen en kijken wat voor mensen het zijn voordat je een paard op je stal laat staan.
ik heb zeer weinig respect voor zulk soort mensen.

het is een ongeluk geweest en niet iets wat jij moedwillig gedaan hebt.

elibeest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 16:38

Goh ik hoop dat jullie hier uit komen. Wat een ontzettend vervelende situatie.

Geef je een seintje als we de foto's (hoe onsmakelijk ook) ergens kunnen bekijken? Dit is echt iets dat niemand hoopt mee te maken.

Maar als t dier al die tijd kreupel was aan t voorbeen dan is t logisch dat ze haar achterbenen daarbij overbelast heeft waardoor een breuk sneller KAN optreden dan wanneer er 4 benen oke zijn.. maar ja.. dat is altijd achteraf he..

heel veel sterkte in deze vervelende situatie

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 16:42

mayday schreef:
Mailtje sturen naar Kwpn, met het stamboek nr van het paard en naam, en dan gewoon de sportklassering opvragen, verder niet het hele verhaal er bij vertellen, succes!

Ja, wat Mayday zegt. Gewoon de Kwpn bellen en de sportklassering opvragen. Vaak faxen/mailen ze je het dezelfde dag nog door. En idd ik zou niet het hele verhaal vertellen. Succes ermee!

nadezda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 16:45

mag ik vragen hoe ze je aansprakelijk hebben gesteld? Volgens mij kan dit toch alleen als je nalatig bent geweest?
Je zal het ongetwijfelt allemaal goed uitgezocht hebben maar ik vind het verhaal zo raar.

themi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 17:10

Ik zou als ik jouw was je energie stoppen in het aanvechten van de aansprakelijkheid, tenzij je idd schuldig bent door nalatigheid..

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 17:55

Heb jij zelf geen verzekering. Is het op een manege gebeurt, die hebben zelf een verzerking voor dit soort dingen. Zou je misschien iets meer uitleg kunnen geven, dan hebben andere misschien wel een beter duidelijk antwoord.

goldwing

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 18:13

aan de hand van de naam en het levensnummer kun je bij de knhs gewoon opvragen in welke klasse en wanneer het paard gelopen heeft en of er winstpunten zijn behaald
Ik heb dit ook gedaan met het paard wat ik nu gekocht heb was geen probleem ze somde zo de klassering en het jaar waarin ze dat gelopen had op

Even een vraagje trouwens hebben de eigenaren van het paard jullie aansprakelijk gesteld?
Ik heb ook een paard gehad met een gebroken been in de wei ( terwijl de stalhouder mijn jonge paard in de groep had gezet terwijl ik dacht dat hij nog apart stond, fout dus van hun, ze hadden het me ten minste moeten mededelen dat hij in de groep stond)
Maar het is niet bij me opgekomen om de stal houder aansprakelijk te stellen, ik had het paard verzekerd en van de verzekering mijn geld gehad
En mijn verzekering heeft de stal eigenaar ook niet aansprakelijk gesteld

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 10:59

Hallo allemaal,

Hier het grote nieuws, ik heb de verzekering opgebeld en nagevraagd wat haar levensnummer was van het stamboek en dat was dezelfde als bij het knsh.
Conclusie....................HET PAARD IS NERGENS UITGEBRACHT BIJ WELKE SPORT DAN OOK EN HEEFT DERHALVE GEEN WINSTPUNTEN EN IS NIET DOORGEREDEN TOT Z NIVO.
allemaal heel hartelijk bedankt en ik ga gelijk mijn advocaat bellen voor een reactie.

Groetjes Lisa

Daantje1981

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 11:02

Zo, dat is wel fijn om te horen!

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 11:19

Hey, goed nieuws dus voor jou! Maar wat een achtelijke actie van de eigenaars zeg! Proberen er zo dus nog een slaatje uit te slaan ook
Succes Lisa!

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 11:24

Fijn om te horen zeg! Sucses ermee!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 11:26

lisa_pluisje schreef:
Hallo allemaal,

Hier het grote nieuws, ik heb de verzekering opgebeld en nagevraagd wat haar levensnummer was van het stamboek en dat was dezelfde als bij het knsh.
Conclusie....................HET PAARD IS NERGENS UITGEBRACHT BIJ WELKE SPORT DAN OOK EN HEEFT DERHALVE GEEN WINSTPUNTEN EN IS NIET DOORGEREDEN TOT Z NIVO.
allemaal heel hartelijk bedankt en ik ga gelijk mijn advocaat bellen voor een reactie.

Groetjes Lisa

Ik dacht dat je standen alleen maar op kunt vragen bij de KNHS als je het juiste combinatie nummer hebt, het levensnummer van ons sportpaard komt in de verste verte niet overeen met het combinatie nummer.
Maar misschien dat het inderdaad ook te achterhalen is met het levensnummer van het paard, dat is in de meeste gevallen natuurlijk ook bekend bij de KNHS, mits er stamboek papier bij het paard zit.

Ik bedoel eigenlijk alleen maar te zeggen; weet je zeker dat je wel de juiste informatie hebt gekregen?

Verder heel veel succes en sterkte bij het verdere verloop van de (langdurige) en nare kwestie.
Laatst bijgewerkt door tienus63 op 03-02-06 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 11:27

reacties die niet meer van toepassing zijn verwijderd.

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 12:29

Met levensnummer zit je eigenlijk altijd wel goed hoor. Dat nr heb je niet voor niets nodig als je een startkaart gaat aanvragen

Daarbij is een combinatienr volgens mij ook niet alles, want wat als het paard door meerdere mensen is uitgebracht? Of maakt dat niet uit?

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 13:09

Dat maakt idd wel uit, ik heb met Pablo een ander combinatienummer dan mijn moeder.

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 13:13

Op Z niveau trainen thuis is imo toch heel wat anders dan daadwerkelijk op Z niveau starten.
Wat een figuren zeg! Succes!

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 10:05

iedereen rijdt Z in zn eigen achtertuin

fijn dat dit eruit gekomen is........

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 11:02

Ik dacht dat het paard niet (meer) verzekerd was omdat de eigenaren de premie niet hadden betaald?? En nu hebben ze wel geld gekregen van de verzekering en nu willen ze ook nog geld van jou? Maar als ze niet aan kunnen tonen dat je nalatig geweest bent kunnen ze je ook niets maken. Dus wat maakt het uit of het paard Z is?